آخرین اخبار از غزه

کد خبر: 1067162

در حمله عصر روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به منزلی مسکونی در مرکز غزه، یک پدر و دخترش به شهادت رسیده و 10 نفر دیگر مجروح شدند.

آخرین اخبار از غزه

خبرگزاری فارس،: در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلی در مرکز غزه، یک فلسطینی و دخترش به شهادت رسیدند.

در این حمله که در نزدیکی وزارت بهداشت غزه روی داد، دست کم 10 نفر مجروح شدند.

یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» (صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل) روز یکشنبه درخصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

«جولیت توما» مسئول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دستکم چهل کودک در نوار غزه کشته شده‌اند».

او با اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند».

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

روز گذشته (یکشنبه) «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن محکوم کردن چرخه خشونت میان فلسطین اشغالی و غزه هشدار داد به شهادت رساندن کودکان فلسطینی «نشانه این است که آن‌ها به دنبال ساخت آینده نیستند بلکه می‌خواهند آن را نابود کنند».

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

حمله موشکی به پایگاه نظامی «تل نوف» صهیونیست‌ها

مقاومت فلسطین عصر دوشنبه پایگاه نظامی هوایی «تل نوف» صهیونیست‌ها را موشک باران کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردان‌های القسام اعلام کرد که پایگاه هوایی «تل نوف» رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته (۲۰ اردیبهشت) تا کنون بیش از ۳۰۰۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که طی نبرد اخیر با بالاترین میزان حملات موشکی مواجه بوده است.  

پیش از این شبکه «العربیه» گزارش داده بود که برخی مقامات صهیونیست برآورد کرده‌اند که زرادخانه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)بیش از ۱۴ هزار موشک در خود جای داده است.

سخنگوی «گردان‌های القسام» نیز پس از آن اعلام کرد که خودمان را برای شش ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو آماده کرده‌ایم.

در حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی طی چند روز اخیر بیش از ۱۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و دهها نفر مجروح شده‌اند.

خبرنگار اسرائیلی: حماس 75% از ساکنان اسرائیل را مجبور کرد به پناهگاه‌ها بروند

یک خبرنگار اسرائیلی گفت که حماس 75% از ساکنان سرزمین های اشغلی را مجبور کرد به پناهگاه‌ها بروند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تساحی دافوش» خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که حماس طی یک هفته 3600 موشک به عمق فلسطین اشغالی شلیک کرده که بزرگترین تعداد موشکی است که از زمان تشکیل اسرائیل به آن شلیک شده است.

وی در ادامه گفت: «حماس 75 درصد از ساکنان اسرائیل را مجبور کرد که به داخل پناهگاه‌ها بروند».

ساعتی پیش ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که از  7 بامداد امروز تا 7 عصر، دست کم 190 راکت از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در حمله خمپاره‌ای مقاومت به سوی نظامیان صهیونیست اطراف غزه، دست کم یک نظامی مجروح شده است.

پیشتر نیز ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در پیامی هشدار آمیز به صهیونیست‌ها گفت: «دشمن جنایتکار صهیونیست طی ساعت‌های گذشته بمباران خانه‌ها و منازل مسکونی غیرنظامیان را افزایش داده است و بر این اساس به دشمن هشدار می‌دهیم در صورتی که بلافاصله بمباران خانه‌های مسکونی را متوقف نکند، ما بار دیگر بمباران تل آویو را از سرگرفته و آن را در تیررس موشک‌های خود قرار خواهیم داد».

ساعتی پیش در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلی در مرکز غزه، یک فلسطینی و دخترش به شهادت رسیدند.در این حمله که در نزدیکی وزارت بهداشت غزه روی داد، دست کم 10 نفر مجروح شدند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

فعالیت آزمایشگاه تست کرونای غزه به دلیل حملات صهیونیست‌ها متوقف شد

فعالیت بزرگترین مرکز تست کرونای غزه به دلیل ویرانی‌های ناشی از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی متوقف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسف ابوریش» وزیر بهداشت غزه روز دوشنبه گفت که آزمایشگاه اصلی تست کرونای غزه به دلیل ویرانی ناشی از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فعالیت خود را متوقف کرد.

رژیم صهیونیستی امروز ساختمان «فیصل الشوا» در محله «الریمال» در شهر غزه را هدف قرار داد. آزمایشگاه اصلی تست کرونای غزه نیز در مجاورت این ساختمان قرار داشته است.

در این حمله که در نزدیکی وزارت بهداشت غزه روی داد، یک پدر و دخترش به شهادت رسیده و دست کم 10 نفر مجروح شدند.

پیشتر نیز ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در پیامی هشدار آمیز به صهیونیست‌ها گفت: «دشمن جنایتکار صهیونیست طی ساعت‌های گذشته بمباران خانه‌ها و منازل مسکونی غیرنظامیان را افزایش داده است و بر این اساس به دشمن هشدار می‌دهیم در صورتی که بلافاصله بمباران خانه‌های مسکونی را متوقف نکند، ما بار دیگر بمباران تل آویو را از سرگرفته و آن را در تیررس موشک‌های خود قرار خواهیم داد».

نشریه انگلیسی: پیشرفت فناوری راکتی غزه پدافندهای اسرائیل را به چالش کشیده است

یک نشریه انگلیسی با اشاره به پیشرفت فناوری‌های راکتی گروه‌های مقاومت نوشته این راکت‌ها پدافندهای اسرائیل را به چالش کشیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس یک نشریه انگلیسی نوشته پیشرفت فناوری‌های راکتی غزه به چالشی برای سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

«مایکل آرمسترانگ»، دانشیار دانشگاه براک در مقاله‌ای در نشریه انگلیسی «کانورسیشن» نوشته به عنوان کسی که بر روی سامانه‌های دفاعی اسرائیل کار کرده در ابتدا فکر می‌کرده درگیری‌های این روزهای فلسطین، مشابه وضعیتی است که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاده.

او سپس می‌نویسد: «اما گروه‌های غزه فناوری‌ راکتی و تاکتیک‌هایشان را ارتقاد داده‌اند. این وضعیت یادآور سال ۲۰۰۸ است که اسرائیل آسیب‌پذیری بیشتری در برابر راکت‌ها داشت و یک عملیات نظامی سه‌ هفته‌ای را علیه غزه آغاز کرد.»

به نوشته آرمسترانگ محسوس‌ترین تغییر در سال جاری شلیک تعداد بیشتری راکت است. او نوشته گروه‌های مستقر در غزه ظرف ۲۴ ساعت اول پس از شروع درگیری‌ها ۴۷۰ راکت شلیک کردند و به طور متوسط روزانه ۴۰۸ راکت شلیک کرده‌اند. این ارقام به سادگی رکورد شلیک روزانه ۳۱۶ راکت در سال ۲۰۱۲ و ۱۹۲ راکت در سال ۲۰۱۴ را می‌شکنند.

او در ادامه این تحلیل نوشته شلیک این راکت‌ها هم از هماهنگی بیشتری برخوردار شده است. وی می‌نویسد: «آنها به جای روی آوردن به حملات متعدد کوچک در سراسر روز حدود ۱۳۷ راکت ظرف ۵ دقیقه شلیک می‌کنند.»

این تحلیلگر مسائل نظامی نوشته دقت راکت‌های گروه‌های مقاومت هم افزایش پیدا کرده است. به نوشته او نزدیک به ۵۰ درصد از راکت‌های شلیک‌شده به سمت اراضی اشغالی، مناطق شهری را مورد تهدید قرار داده‌اند. او می‌گوید این رقم افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ و افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد. تعداد راکت‌هایی که بعد از عدم اصابت به اهدافشان در محوطه‌های باز می‌افتند کاهش یافته است.

گروه‌های مقاومت علاوه بر این، اکنون به موشک‌های بزرگ‌تر و دوربردتر دسترسی دارند. در جریان درگیری‌های قبلی، بیشتر این شهرهای جنوبی فلسطین اشغالی بودند که هدف شلیک واقع می‌شدند. این بار تل‌آویو در مرکز فلسطین اشغالی به آسانی هدف گرفته می‌شود.

پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم در گزارشی با توجه به حملات راکتی اخیر گروه‌های مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی به پیشرفت توان راکتی حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ اشاره کرده بود.

یک تحلیلگر به روزنامه واشنگتن‌پست گفته حماس اکنون قادر است راکت‌هایی که نزدیک به ۱۰۰ مایل بُرد دارند را در داخل غزه تولید کند و این از لحاظ فنی بخش اعظم اسرائیل را در تیرس راکت‌های بومی این گروه قرار می‌دهد.

محمود عباس: امنیت منطقه جز با پایان اشغالگری اسرائیل به دست نمی‌آید

رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار با فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه تاکید کرد که امنیت و ثبات در منطقه جز با پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به دست نمی‌آید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «هادی عمر» فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه امروز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در مقر ریاست تشکیلات در شهر رام الله در کرانه باختری دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، عباس در این دیدار، فرستاده آمریکا را در جریان اوضاع خطیر شهر قدس و حملات بی وقفه شهرک‌نشینان تندرویی قرار دارد که دست از تروریسم و فراخوان برای کشتار عرب‌های فلسطینی برنمی‌دارند؛ علاوه بر حملاتی که نظامیان اشغالگر علیه فرزندان ملت فلسطین و نمازگزاران بی دفاع در مسجد الاقصی و کلیسای القیامه مرتکب می‌شوند.

وی افزود: حمله وحشیانه و تروریستی اسرائیل علیه نوار غزه که با شهادت صدها و زخمی و آواره شدن هزاران نفر از فرزندان ملت فلسطین همراه شده است، این رژیم اشغالگر را در برابر فاجعه به بار آمده مسئول کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان بر ضرورت مداخله دولت آمریکا برای توقف حملات اسرائیل به ملت فلسطین در هر نقطه از این سرزمین تاکید کرد و گفت: امنیت و ثبات زمانی به دست می‌آید که اسرائیل به اشغال خاک کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی پایان دهد.

عباس افزود: طرف فلسطینی آماده است با کمیته چهارجانبه صلح برای تحقق صلح عادلانه و دائمی که ضامن حقوق ملت فلسطین در دستیابی به آزادی و استقلال باشد همکاری کند.

هادی عمرو هم در این دیدار بر ضرورت آتش‌بس و توقف فوری درگیری‌ها تاکید کرده است.

فرستاده آمریکا گفت: دولت جو بایدن با طرف‌های ذیربط برای تحقق این هدف تلاش می‌کند و دولت آمریکا متعهد به تحقق صلح و فراهم کردن فرصت برابر برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها دربرخورداری از زندگی شرافتمندانه همراه با امنیت و شکوفایی است و از همین رو باید برای اجرای راه حل دو دولتی تلاش کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد