واکنش های بین الملل به مسئله فلسطین /اعلام آمادگی سوریه برای کمک به فلسطینیان

کد خبر: 1066856

وزیر خارجه سوریه امروز با اشاره به اینکه مسئله فلسطین یک مسئله اصلی و محوری است، بر آمادگی کشورش برای کمک به ملت فلسطین تأکید کرد.

واکنش های بین الملل به مسئله فلسطین /اعلام آمادگی سوریه برای کمک به فلسطینیان

خبرگزاری فارس: بعد از دولت نجات ملی در یمن و جریان صدر در عراق و اعلام آمادگی آنان برای کمک به فلسطین، سوریه سومین طرفی است که از آمادگی خود برای کمک به فلسطین در مقابل جنگ رژیم صهیونیستی سخن گفت.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز یکشنبه میزبان «أنور عبدالهادی» مدیر کل دایره سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بود. در این دیدار حوادث اخیر فلسطین بررسی شد و المقداد تأکید کرد که سوریه آماده ارائه هر گونه کمک درخواستی به فلسطین است.

او ایستادگی ملت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را معجزه خواند و گفت: «رویارویی و مقابله با جنگ‌افزارهای نظامی اسرائیل و مورد حمایت آمریکا یک معجزه است.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، المقداد افزود که «ما آماده ارائه هر چیز درخواستی به فلسطین هستیم چرا که فلسطین مسئله نخست و اصلی ماست».

وزیر خارجه سوریه همچنین پایداری ملت فلسطین را ستود و تأکید کرد که سوریه از هیچ تلاشی برای ایستادگی در کنار ملت فلسطین در مبارزات مشروع و ملی این ملت با رژیم صهیونیستی هرگز دریغ نخواهد کرد.

او تصریح کرد که این مبارزه چهره واقعی سازشکاران و تسلیم‌شوندگان در برابر اسرائیل و مدعیان آزادی و حقوق ملت‌ها را آشکار کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین گفت: «روزی خواهد آمد که با هم پیروز خواهیم شد زیرا ما در سوریه با تروریسم تحت حمایت اسرائیل مواجه هستیم و شما نیز با تروریسم اسرائیلی روبرو هستید؛ ما در یک سنگر واحد و یک ملت واحد هستیم.»

اوضاع در فلسطین اشغالی از نزدیک به یک هفته پیش تا امروز بسیار بحرانی و پرتنش است. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز تجاوز به مسجدالاقصی و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی و موشکی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مسکونی نوار غزه است.

 

چین درباره فلسطین: آمریکا در جبهه مخالف عدالت بین‌المللی ایستاده است

وزیر امور خارجه چین کارشکنی‌های آمریکا در شورای امنیت را محکوم کرد و گفت این کشور در جبهه مخالف عدالت بین‌المللی ایستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه چین بار دیگر اقدام عملی شورای امنیت سازمان ملل در قبال افزایش تنش میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه گفت: «متأسفانه شورای امنیت تاکنون در رسیدن به توافق ناکام بوده زیرا ایالات متحده در جبهه مخالف عدالت بین‌المللی ایستاده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی چین ضمن تأکید بر حمایت کشورش از راه‌حل دو دولتی گفت، از همه طرف‌ها درخواست کرد در جلسه امروز شورای امنیت و هنگام به بحض گذاشتن افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها، صدای واحدی داشته باشند.

وانگ یی افزود، شورای امنیت باید بر راه‌کار دو دولتی تأکید کرده و از دو طرف بخواهد هرچه سریع‌تر مذاکره در این زمینه را آغاز کنند.

نشست امروز (یکشنبه)، سومین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای حل و فصل منازعات اخیر فلسطینیان و صهیونیست‌ها محسوب می‌شود اما این اولین نشست علنی شورای امنیت با مشارکت طرف‌های درگیر محسوب می‌شود.

در نشست‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل، به دلیل کارشکنی‌های ایالات متحده، شورای امنیت موفق نشد قطعنامه‌ای را برای کمک به حل تنش‌های قدس اشغالی و محکوم کردن قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تصویب کند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (یکشنبه) اعلام کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است.

در این میان، مقاومت فلسطینی نیز که از ظهر دیروز (شنبه) موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو آغاز کرده، شب گذشته نیز به موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد.

 بنا بر این گزارش، گروه‌های مقاومت در غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کردند و  این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قرار دادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی نابلس و نتانیا رسید.

اسراییل به‌دنبال پاکسازی نژادی، دینی و فرهنگی است

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی با انتقاد از مخالفت آمریکا و انفعال شورای امنیت درقبال جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد: اسراییل به‌دنبال پاکسازی نژادی، دینی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: زمانِ نشان دادن یکپارچگی و عزم‌ مان درباره فلسطین فرا رسیده است.

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مجازی سازمان همکاری اسلامی (OIC) در این باره ادامه داد: امت اسلام انتظار ایفای وظیفه رهبری از سوی ما را دارد. ترکیه آماده هرگونه اقدام لازم در این خصوص است. محدود کردن حق عبادت در مسجد الاقصی و غصب خانه‌های فلسطینیان باعث به وجود آمدن شرایط فعلی شده است.

مولود چاووش‌اوغلو در ادامه اضافه کرد: مقامات اسرائیل که به دلیل نقض حقوق فلسطینیان مقصر شناخته می‌شوند، باید مجازات شده و مسئول شناخته شوند و دادگاه کیفری بین‌المللی نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد. این اقدامات (جنایت های رژیم صهیونیستی) بخشی از عملیات اسرائیل به منظور پاکسازی نژادی، دینی و فرهنگی است.

وی سپس تصریح کرد: ما باید از عدالت و انسانیت حمایت کنیم. هیچگونه ملاحظات دیگری نباید وجود داشته باشد. زمان آن رسیده است که اتحاد و قاطعیت خود را نشان دهیم. امت اسلامی منتظر رهبری و مدیریت و شجاعت ما است و ترکیه آمادگی دارد هر اقدام لازم در این زمینه را انجام دهد.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه به دلیل مخالفت آمریکا نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد یک بار دیگر درباره بررسی وضعیت فلسطین با شکست مواجه شده است، اظهار داشت: به دلیل مخالفت آمریکا این شورا حتی موفق به ارائه یک گزارش رسانه‌ای نیز نشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد