لاوروف: برجام در دوره دشواری قرار دارد

کد خبر: 1049310

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران در دوره دشواری قرار دارد، اعلام کرد مسکو آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای احیای برجام است.

لاوروف: برجام در دوره دشواری قرار دارد

 باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از آرتی عربی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز (جمعه) در دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، از آمادگی مسکو برای همکاری با این اتحادیه در راستای احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

او گفت: ما در حال ورود به یک دوره دشوار در توافق هسته‌ای ایران هستیم و همه چیز به اقدامات واشنگتن بستگی دارد. توافق هسته‌ای ایران به دلیل اقدامات آمریکا اکنون در شرایط نامناسبی قرار دارد.

لاوروف افزود: مسکو امیدوار است که ایالات متحده به زودی بتواند اقدامات خود را در خصوص توافق هسته‌ای ایران مشخص کند. ما آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای ایران هستیم.

او در آغاز گفتگو‌های خود با بورل در مسکو، آمادگی روسیه را برای بحث درباره هر موضوعی که نماینده اتحادیه اروپا مطرح کند، اعلام کرد.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: مشکل اصلی در نبود شرایط عادی در روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا به عنوان دو بازیکن بزرگ در اوراسیاست. این یک وضعیت نامناسب است و منجر به آشتی هیچ یک از طرف‌ها نمی‌شود.

او اتحادیه اروپا را مسئول فروپاشی یک رویکرد سیستمی جامع که در سازوکار‌های خاص در روابط بین دو طرف نمایان می‌شود، دانست و تأکید کرد: بررسی واقعیت روابط روسیه و اتحادیه اروپا از مدت‌ها قبل به مرحله مناسب رسیده بود، امیدواریم که این موضوع امروز در دستور کار گفتگو‌هایم با بورل قرار گیرد.

جوزف بورل نیز اعلام کرد: روابط میان مسکو و اتحادیه اروپا در حال حاضر مرحله دشواری را طی می‌کند و با توجه به پرونده «الکسی ناوالنی»، مخالف دولت روسیه، در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است. در عین حال طیف گسترده‌ای از روابط جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی بین دو طرف وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در سایه اختلافات موجود ایجاد دیوار سکوت گزینه روی میز نیست، تأکید کرد که سفر فعلی او فرصتی را برای بحث و گفتگو درباره همه موضوعات مورد علاقه طرفین فراهم می‌کند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تلاش خود برای بحث در خصوص چشم انداز جدید ژئوپلیتیک در جهان پس از همه گیری کرونا و بررسی راه‌های همکاری سخن گفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد