خوش‌بینی اتحادیه اروپا به بایدن

کد خبر: 1031806

مقامات اروپایی امروز اعلام کردند: انتظارات بزرگی از رئیس‌جمهور جدید آمریکا دارند و امیدوارند که آمریکا دوباره وارد مذاکرات تجاری چند جانبه شود.

خوش‌بینی اتحادیه اروپا به بایدن

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز،‌ مقامات اروپایی امروز اعلام کردند: از رئیس‌جمهور جدید آمریکا انتظارات زیادی دارند و امیدوارند که وی آمریکا را دوباره به مذاکرات تجاری چند‌جانبه بازگرداند.

امروز وزرای بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت ویدئو کنفرانس نشستی را برگزار کردند و در این نشست پیتر آلت‌مایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفت: انتظارات جدی از رئیس‌جمهور جدید آمریکا وجود دارد و امید آن می‌رود که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به بازگشت این کشور به تجارت چندجانبه در حوزه بین‌الملل منجر شده و به حل اختلافات می‌انجامد.

والدیس دومبروسکیسن، مسؤول تجارت اتحادیه اروپا نیز گفت‌: کمیسیون اروپایی که وظیفه ابلاغ سیاست‌های تجاری برای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را بر عهده دارند به صورت غیررسمی تماس‌هایی را با تیم بایدن داشته است.

حدود دو روز است که پیروزی جوبایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تقریبا قطعی شده است.

دومبروسکیسن در سخنان خود ادامه داد: بنابر این برخی تماس‌های اولیه انجام شده و قرار است در کنار دیگر موارد به موضوع تجارت نیز پرداخته شود.

اتحادیه اروپا خواستار لغو اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا به آمریکا است و همچنین سیگنال‌هایی را در رابطه با تمایل خود برای حل مناقشه بر سر تخصیص یارانه به دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس به طرف آمریکایی مخابره کرده است.

آمریکا چند ماه پیش و بر اساس حکم سازمان تجارت جهانی بر 7.5 میلیارد دلار واردات کالا از اروپا تعرفه اعمال کرده و بهانه این اقدام تخصیص یارانه از سوی اروپایی‌ها به شرکت ایرباس بوده است.

اخیراً‌ اروپایی‌ها هم توانسته‌اند در سازمان تجارت جهانی تخلف آمریکا در تخصیص یارانه به بوئینگ را ثابت کرده و مجوز اعمال تعرفه بر واردات 4 میلیارد دلار کالا از آمریکا را بگیرند.

دومبروسکیسن که جانشین رئیس کمیسیون اروپایی است می‌گوید:‌ در صورتی که آمریکا اعمال تعرفه بر واردات کالا از اروپا را متوقف کند طرف اروپایی نیز آمادگی دارد تا تعرفه بر 4 میلیارد دلار کالای آمریکایی را به حالت تعلیق در بیاورد.

مرکل: ما با آمریکا در ناتو هم‌پیمان هستیم

صدراعظم آلمان در پیام تبریک به نامزد دموکرات مدعی پیروزی در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد: ما با آمریکا در ناتو هم‌پیمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یورونیوز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز دوشنبه در واکنش به نتیجه فعلی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ در آمریکا گفت که آماده است تا «در کنار آمریکا» و جو بایدن برای حل «مشکلات جهانی» از جمله گرمایش زمین و همه‌گیری کرونا تلاش کند.

صدراعظم آلمان که همواره روابط پیچیده و نه چندان گرمی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داشت، امروز در برابر خبرنگاران پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را «به گرمی تبریک» گفت.

آنگلا مرکل با یادآوری «تجربه» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در سیاست داخلی و خارجی اعلام کرد که او «آلمان و اروپا را خوب می‌شناسد».

مرکل که خود نخستین زن صدراعظم در تاریخ آلمان است، همچنین از اینکه برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک زن به سمت معاونت رئیس جمهوری رسیده، ابراز خرسندی کرد و گفت: کامالا هریس معاون جو بایدن نمونه‌ای از ظرفیت‌های آمریکاست و می‌تواند منبع الهام بخشی برای بسیاری از زنان دیگر باشد. دوستی بین کشورهای ما از دهه‌ها پیش وجود داشته است و این گنجینه‌ای مشترک است. وی در ادامه اضافه کرد: ما (با آمریکا) در ناتو هم‌پیمان هستیم و ارزش‌های مشترکی هم داریم. برلین و واشنگتن باید در یک جبهه باشند و مشترکا در جهت رفع چالش‌های جهانی تلاش کنند؛ دوشادوش هم برای معضل همه‌گیری کرونا، دوشادوش هم برای مبارزه با گرمایش زمین و بیماری‌های ناشی از آن و دوشادوش هم برای مبارزه با تروریسم حرکت کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد