انتقاد انصارالله از مداخله انگلیس در امور داخلی یمن

کد خبر: 1019440

سخنگوی انصارالله یمن از مداخلات سفیر انگلیس در امور داخلی این کشور انتقاد کرد و مجددا توقف دشمنی و محاصره یمن را خواستار شد.

انتقاد انصارالله از مداخله انگلیس در امور داخلی یمن

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت ملی و مذاکره کننده یمن و سخنگوی انصارالله از مداخلات «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن انتقاد کرد.

او گفت: سفیر انگلیس طبق معمول اقدام به صدور دستورالعمل و ترسیم سیاست‌ها برای کشوری مستقل به نام جمهوری یمن کرده، بدون درک این مسئله که مزدوران و خائنانی که با آن‌ها ملاقات می‌کنند حتی نماینده خودشان هم نیستند. آن‌ها از پول پیروی می‌کنند و کشور و درآمد‌های آن را می‌فروشند.

عبدالسلام تاکید کرد: ملت یمن قیمومیت و مداخله آشکار در امور داخلی خود و یا صادر کردن دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها در مسائل مختلف از سوی هر طرفی که باشد، را نمی‌پذیرد. ترسی که انگلیس و آمریکا از خود نشان می‌دهند، آشکارا شکست تجاوز و محاصره را نشان می‌دهد.

او افزود: مزدوران هیچ ارتباطی با ملت بزرگ یمن ندارند، این مزدوران در حمله به یمن و ارتکاب جنایت‌های شنیع علیه آن دست داشته‌اند. اگر چیزی در دست داشتند در این بیش از شش سال آن را از دست دادند و آن‌ها توهم و خیال و نیرنگ می‌فروشند. آنچه در توان دارند را انجام دادند و آن فروختن موضع خود در مقابل پول اندک و گرایش پیدا کردن به کشور‌های دشمن بود.

سخنگوی انصار الله یمن گفت: هر زمانی که مأموران آن‌ها در تحقق اهدافشان ناکام می‌شوند، به تجاوزگری خود شدت می‌بخشند و نشان می‌دهند که آنان به آنچه از طریق سازمان ملل انجام می‌دهند بسنده نمی‌کنند و مطابق منافع و خواسته‌های خود اقدام کرده، زمان تحقیق و پیدا کردن راه حل را طولانی کرده، نظرات و مسائل را آشفته کرده و از اوضاع انسانی سوء استفاده می‌کنند.

عبدالسلام اعلام کرد: جهانیان به خوبی می‌دانند که تجاوز و محاصره علیه یمن طبق دستور آمریکا و انگلیس بود که ابزار‌های آن‌ها یعنی عربستان و امارات آن را اجرا کردند. آن‌ها همان کسانی هستند که از روز اول حمله، تحریم‌های فراگیری را علیه یمن اعمال کردند و همچنان نیز این تحریم‌ها به صورت زمینی، دریایی و هوایی ادامه دارد.

او در ادامه تاکید کرد: ما از همان لحظه اول توقف حملات و لغو محاصره را خواستار شدیم. سازمان ملل در حال فریب، طفره‌روی و نیز توجیه واقعیت کسانی است که مخالف توقف حملات و لغو محاصره و دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر و عادلانه هستند.

سخنگوی انصارالله مجددا بر موضع ثابت خود در خصوص توقف فوری این جنگ از طریق آتش‌بس زمینی، دریایی و هوایی و توقف تمامی اقدامات نظامی، اطلاعاتی و جاسوسی و پایان یافتن کامل محاصره تاکید کرد.

محمد عبدالسلام اعلام کرد: باید اجازه دهیم که راه حل سیاسی در مسیر طبیعی خود و بدون تهدید اجرایی شود.

ارتش یمن با موشک بالستیک اهداف مهمی را در ریاض هدف قرار داد ‎ ارتش یمن با موشک بالستیک اهداف مهمی را در ریاض هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش یمن با موشک بالستیک اهداف مهمی را در ریاض هدف قرار داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها