شمار مبتلایانِ کرونا در جهان از ۲ میلیون نفر گذشت

کد خبر: 987786

همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشور‌ها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.

شمار مبتلایانِ کرونا در جهان از ۲ میلیون نفر گذشت

خبرگزاری ایسنا: کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۶۵ نفر است که ۱۲۶ هزار و ۷۵۴ نفر از آن‌ها جان باخته و ۴۸۴ هزار و ۵۹۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۶۱۴ هزار و ۲۴۶ مورد ابتلا و ۲۶ هزار و ۶۴ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۳۸ هزار و ۸۲۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۷۴ هزار و ۶۰ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۸ هزار و ۲۵۵ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۶۷ هزار و ۵۰۴ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۶۲ هزار و ۴۸۸ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۱ هزار و ۶۷ نفر جان خود را از دست داده و ۳۷ هزار و ۱۳۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۴۳ هزار و ۳۰۳ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۵ هزار و ۷۲۹ نفر جان باخته و ۲۸ هزار و ۸۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۳۲ هزار و ۲۱۰ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۳۴۹۵ نفر جان خود را از دست داده و ۷۲ هزار و ۶۰۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

انگلیس نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در فهرست جهانی مبتلایان به کروناویروس جدید پیش از چین قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۹۳ هزار و ۸۷۳ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۲ هزار و ۱۰۷نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار بهبودیافتگان این کشور اعلام نشده است.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۲۹۵ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور با یک مورد افزایش به ۳۳۴۲ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۸۱۶ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

در ایران نیز تاکنون ابتلای ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر تایید شده است که از این میان ۴۶۸۳ نفر جان خود را از دست داده و ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم که پس از ایران بیشترین شمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است، تاکنون ابتلای ۶۵ هزار و ۱۱۱ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۴۰۳ نفر جان باخته و ۴۷۹۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین بلژیک با ۳۱ هزار و ۱۱۹ مبتلا و ۴۱۵۷ قربانی، هلند با ۲۷ هزار و ۴۱۹ مبتلا و ۲۹۴۵ قربانی از کشور‌های اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمار‌های سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۲۷ هزار و ۶۳ مبتلا و ۹۰۳ قربانی، سوئیس با ۲۵ هزار و ۹۳۶ مبتلا و ۱۱۷۴ قربانی، برزیل با ۲۵ هزار و ۶۸۴ مبتلا و ۱۵۵۲ قربانی، روسیه با ۲۱ هزار و ۱۰۲ مبتلا و ۱۷۰ قربانی، پرتغال با ۱۷ هزار و ۴۴۸ مبتلا و ۵۶۷ قربانی، اتریش با ۱۴ هزار و ۲۳۴ مبتلا و ۳۸۴ قربانی، سرزمین‌های اشغالی با ۱۲ هزار و ۴۶ مبتلا و ۱۲۳ قربانی، هند با ۱۱ هزار و ۴۸۷ مبتلا و ۳۹۳ قربانی، ایرلند با ۱۱ هزار و ۴۷۹ مبتلا و ۴۰۶ قربانی، سوئد با ۱۱ هزار و ۴۴۵ مبتلا و ۱۰۳۳ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۵۹۱ مبتلا و ۲۲۵ قربانی از دیگر کشور‌ها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد