آخرین وضعیت سلامتی زائران ایرانی حج

کد خبر: 861006

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان را مطلوب توصیف کرد و گفت: وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.

آخرین وضعیت سلامتی زائران ایرانی حج

خبرگزاری میزان: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان را مطلوب توصیف کرد و گفت: وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.

سیدعلی مرعشی اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ هزارمورد خدمات به مراجعه کنندگان در ۸۰ مطب، ۵ درمانگاه و بیمارستان مکه ارائه شده که ۱۲۳ هزار مورد ویزیت بوده است.

وی بیشترین دلیل مراجعه بیماران را سرماخوردگی و مشکلات عضلانی ذکر کرد و گفت: ۷ بیمار در دو بیمارستان سعودی نور و ملک فیصل و ۳۸ بیمار در بیمارستان زائران ایرانی در مکه تا دیروز بستری بودند که حال عمومی شان خوب است.

مرعشی با بیان اینکه اکثر این بیماران بدلیل عفونت‌های تنفسی، ناراحتی قلبی و ریوی و شکستگی بستری شدند، اظهار داشت: روند خدمات دهی به زائران در مراکز درمانی مطلوب و وضعیت عمومی زائران ایرانی رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه دو درمانگاه درمنا وعرفات از شنبه شب راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به زائران است، گفت: بیمارستان صحرایی عرفات ازعصر امروز راه اندازی می‌شود.

مرعشی با بیان اینکه با ورود زائران به منا با راه اندازی یک بیمارستان صحرایی و درمانگاه ههای ۸ گانه پاسخگوی حجاج خواهیم بود، افزود: درمشعر سه دستگاه آمبولانس مستقر شده است و پزشکان مجموعه با کاور در کنار زائران حضور دارند. همچنین پزشکان خانم و عمره گزار نیز بانوان زائر را دروقوف اضطراری، منا و جمرات همراهی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو بیمارفوت شده اند، گفت: نسبت به مدت مشابه درسال قبل تعداد فوتی‌ها بسیار کمتر است.

وی اسامی فوتی‌ها را رحیم حشمتی ۶۱ ساله ازکاروان شماره ۱۲۱۳۵ استان آذربایجان غربی و فتح علی مسیحی ۶۸ ساله از کاروان ۲۴۰۴۲ استان فارس اعلام کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد