ماجرای واردات خودرو توسط وزارت بهداشت

کد خبر: 842110

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: این وزارتخانه به رغم مشکلات مالی دولت، پروژه‌های زیادی در دست احداث و تکمیل دارد تا بتواند خدمات بهداشتی و درمانی را بیش از پیش به مردم ارائه دهد.

ماجرای واردات خودرو توسط وزارت بهداشت

خبرگزاری مهر: دکتر ایرج حریرچی روز سه شنبه در نشست خبری، به تشریح مهم‌ترین رویداد‌ها و اخبار حوزه سلامت در روز‌های اخیر پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت با وجود بعضی محدودیت‌های مالی با پشتیبانی دولت و مجلس، در حال انجام اقدامات بسیار گسترده عمرانی برای خدمت رسانی به مردم خصوصا در مناطق محروم، با هدف گذاری ارائه خدمت به افراد با درآمد پایین و نیز، درآمد متوسط است.

وی افزود: ۱۶ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۱۴۶۳ تخت در ماه‌های اخیر افتتاح شده یا قابل افتتاح است. این ۱۶ پروژه بیمارستانی ۱۴۶ هزار مترمربع زیربنا دارند و ۷۳۱۵ میلیارد ریال هزینه احداث آن‌ها بوده است.

حریرچی ادامه داد: تا یک سال دیگر یعنی تا پایان تیرماه ۱۳۹۸، تعداد ۴۵ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۶۰۲۳ تخت کل و با متراژ زیربنای ۵۲۱ هزار مترمربع و با عملکرد اعتباری بالغ بر ۳۰۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل و ان شاالله برای خدمت رسانی به مردم بهره برداری خواهد شد

وی گفت: ۱۹ کلینیک ویژه شامل محل ویزیت پزشک و آزمایشگاه و رادیولوژی و سایر امکانات سرپایی با وسعت ۲۷ هزار و ۵۹۲ متر نیز، در ماه‌های اخیر افتتاح شده و یا قابل افتتاح است و تا یک سال دیگر ۴۴ کلینیک ویژه شامل کلیه امکانات سرپایی با وسعت ۱۶۳ هزار و ۴۳۸ متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

حریرچی اظهارداشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این ۶۳ کلینیک ویژه ۴۷۷۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: ارائه خدمات در تمام این مراکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه و نظام ارجاع خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت، ادامه داد: اصلاح سیستم تاسیسات زیربنایی در ۴۰۰ بیمارستان بالای ۱۰۰تختخوابی و با ظرفیت ۷۰ هزار و ۲۴۰ تخت و با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد ریال در فاز اول در دست اجرا است.

حریرچی ادامه داد: در حوزه بهداشت، ۲۸۲ خانه بهداشت روستایی و ۷۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۹۱ محل زیست پزشک در مناطق محروم و دور افتاده، ۹۸ پایگاه سلامت شهری و ۶۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و سایر مراکز بهداشتی مجموعا با زیربنای ۱۵۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع با هزینه کرد ۲۲۳۷ میلیارد ریال در ماه‌های اخیر به بهره برداری رسیده و یا قابل افتتاح است.

وی افزود: تا یک سال دیگر ۲۱۹۹ پروژه بهداشتی با زیر بنای ۴۵۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع و اعتبار ۶۴۷۱ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که شامل ۹۰۹ خانه بهداشت روستایی و ۱۸۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۵۹۸ محل زیست پزشک در مناطق محروم و دور افتاده، ۲۶۳ پایگاه سلامت شهری و ۱۹۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری است. سایر مراکز بهداشتی هم، شامل تسهیلات زایمان، آزمایشگاه، آموزشگاه بهورزی و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری است.

حریرچی در ادامه به موضوع واردات خودرو توسط وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع عدم انتشار اسناد مربوط به وارادت خودرو، تمام اسناد مربوط به واردات آمبولانس، گواهی بازرسی واردات ۴۰۰ آمبولانس، گواهی ثبت و بقیه اسناد را در حال حاضر در این نشست به همراه دارم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در سیستم دولتی، ذیحسابی وجود دارد و اینطور نیست که قرارداد آمبولانس نوشته شود و تجهیزات دیگری وارد شود.

وی افزود: در همه کشورها، آمبولانس به صورت یک خودرو شاسی تولید می‌شود و بعد روی آن‌ها تجهیزات آمبولانس گذاشته می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد