آخرین اقدامات ارتش در کمک رسانی به مردم سیل زده

کد خبر: 933469

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور تسریع در خروج آب از دهانه گرگانرود، شناور لایروب کاترساکشن در صورت مساعد بودن هوا فردا وارد گلستان می‌شود.

آخرین اقدامات ارتش در کمک رسانی به مردم سیل زده

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور تسریع در خروج آب از دهانه گرگانرود، شناور لایروب کاترساکشن در صورت مساعد بودن هوا فردا وارد گلستان می‌شود.

امیر دریادار حسین خانزادی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایل آبگرفتگی آق قلا و گمیشان، کم شدن ظرفیت رودخانه گرگانرود بوده که باعث خارج شدن آب از دیواره‌های این رودخانه به سمت دشت اطراف و به دنبال آن شهر‌ها و روستا‌ها شده است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل باید حجم آب را از بالادست سد وشمگیر کنترل کنیم، افزود: در حال حاضر مجموعه نیرو‌های مسلح در حال حفر کانال در این منطقه هستند.

خانزادی با تأکید بر بازگشایی مصب گرگانرود گفت: طی دیروز و امروز کانال‌های انحرافی ایجاد شده و اکنون حجم خروجی آب نسبتاً مناسبی از این رودخانه در حال جریان است.

وی بیان کرد: برای تسریع در خروج آب رودخانه، لایروب بزرگ از نوع کاترساکشن دو روز قبل در خرمشهر از آب خارج و با استفاده از سه دستگاه تریلی به فرودگاه آبادان منتقل شد.

خانزادی گفت که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از دو فروند هواپیمای سنگین این لایروب که در حال بارگیری در فرودگاه است را در صورت مساعد بودن وضعیت جوی جنوب و گلستان، طی امروز یا حداکثر فردا به فرودگاه گرگان منتقل خواهد کرد.

حضور لایروب‌های ارتش، تخلیه سیلاب به دریای خزر را شتاب می‌بخشد

به گزارش فارس، سرپرست استانداری گلستان با اشاره به ارسال بموقع دستگاه لایروب توسط نیروی دریایی ارتش از خرمشهر به منطقه، گفت: با همت مردم و نیرو‌های مسلح و همچنین وجود دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش، تخلیه سیلاب از خروجی گرگان رود با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان در دیدار با فرمانده کل ارتش ضمن خدا قوت و خسته نباشید به کارکنان دلاور و باغیرت ارتش جمهوری اسلامی ایران که از بدو این حادثه تا به امروز با جون و دل و بدون هیچ ادعایی در همه‌ی صحنه‌ها در کنار مردم حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این حادثه با ارسال همه امکانات و ظرفیت‌های در اختیار توانست کمک موثری در کاهش تخریب سیل و تخلیه سیلاب در را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ارسال بموقع دستگاه لایروب توسط نیروی دریایی ارتش از خرمشهر به منطقه، افزود: انشالله با همت مردم و نیرو‌های مسلح و همچنین وجود دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش، تخلیه سیلاب از خروجی گرگان رود با شتاب بیشتری انجام شود.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در ادامه با اشاره به بازدید‌های میدانی از تمام مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت و امکانات خود دوش تا دوش مردم این منطقه ایستاده و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد

فرمانده کل ارتش ضمن قدردانی از مردم صبور و قانع استان گلستان یادآور شد: خدمت به این مردم که در همه صحنه‌ها با قلبی پاک حضور دارند افتخار است و همه خدمتگزاران باید برای شادی به این مردم از هیچ کمکی دریغ نکنند.

لازم به ذکر است سرپرست استانداری گلستان به همراه امیر سرلشکر موسوی و امیر دریادار حسین خانزادی جهت بازید از مناطق سیل زده راهی شهر آق قلا و گمیشان شدند.

فعالیت ۱۰۰ یگان ارتش در مناطق سیل زده/ آمادگی کامل برای اعزام بالگرد و هواپیما سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت ۱۰۰ یگان ارتش در مناطق سیل زده، گفت: به تمامی پایگاه‌های هوایی، هوانیروز و دریایی ابلاغ شده تا به محض درخواست ستاد‌های بحران شهرستان و استان نسبت به اعزام هواپیما و بالگرد اقدام کنند. به گزارش فارس، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین اقدامات ارتش در کمک رسانی به مردم در مناطق سیل زده کشور، اظهار داشت: از شب گذشته تا کنون بیش از ۱۰۰ یگان ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل گردان‌های امداد رسانی، گردان‌های پیاده و تکاور از تیپ‌های نیروی زمینی، پایگاه‌ها و مناطق نیروی دریایی، هوایی و پدافند و گروه‌های مهندسی ارتش در خدمت مردم بودند. وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تمامی واحد‌های مهندسی، پیاده، نیروی مخصوص، پزشکی، ترابری و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اغلب مناطق استان‌های غربی و جنوبی کشور مشغول امداد رسانی و کمک رسانی بودند. امیر تقی خانی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون یگان‌های ارتش در بیش از ۱۰۰ روستا، شهرستان و نقاطی که در معرض سیل و بارندگی‌های شدید هستند قرار دارند، گفت: یگان‌های ارتش در این نقاط به اموری، چون تخلیه مردم از نقاط خطرخیز به نقاط امن، جابجایی اساسیه منزل و خودروها، لایروبی و تعریض مسیل‌ها و رودها، خارج کردن آب از منازل، ایجاد سیل بندها، توزیع نان و مواد غذایی و جابجایی‌های هوایی با بالگرد‌ها مشغول بودند. سخنگوی ارتش ادامه داد: شب گذشته در تعداد قابل توجه شهر‌های غربی و جنوب غربی کشور از جمله ماهی دشت، سقز، نورآباد، صالح آباد، سرفیروز آباد، چم چمال، درود، دوره چگنی و همچنین مناطق مختلف شهر کرمانشاه یگان‌های ارتش با فعالیت شبانه‌روزی و اعزام افسران، درجه داران و سربازان با صد‌ها دستگاه تجهیزات مهندسی از جمله لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی، کمپرسی و خودرو‌های سنگین کرایس، تجهیزات پل سیار، اقلام بهداشتی به کاهش بحران و رفع مشکلات ناشی از سیلاب‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته کمک رسانی کردند. وی با تاکید بر اینکه به تمامی پایگاه‌های هوایی، هوانیروز و دریایی ابلاغ شده تا به محض درخواست ستاد‌های بحران شهرستان و استان نسبت به اعزام هواپیما و بالگرد اقدام کنند، گفت: در حال حاضر امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش همچنان در استان گلستان برای نظارت بر تسریع در روند کمک رسانی به مردم به ویژه اقدامات اساسی از جمله روانه کردن پل‌ها و ارسال دستگاه‌های لایروب به منطقه حضور دارند. امیر تقی خانی ادامه داد: ارتش در تلاش است تا با اعزام دستگاه‌های لایروب از طریق نیروی دریایی، روند لایروبی و بازکردن مسیر‌ها را تسریع کند. قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش نیز در منطقه جنوب غرب کشور با فرماندهی امیر سیاری در حال انجام ماموریت است. سخنگوی ارتش با تاکید بر آمادگی تمامی فرماندهی‌های آماد و پشتیبانی ارتش در مناطق مختلف برای خدمت رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: این فرماندهی‌ها با امکانات متعدد مهندسی، پخت نان و غذا آماده خدمت رسانی به مردم هستند که بخشی از این نیازمندی‌ها توسط تعدادی از این فرماندهی‌ها از جمله فرماندهی پشتیبانی منطقه غرب و کمک سریع به مردم کرمانشاه در چند نقطه این شهر از دیشب تا امروز انجام شده و شامل پخت ۶ هزار قرص نان و اعزام چندین دستگاه لودر و بیل مکانیکی برای باز کردن معابر و در اختیار گذاشتن اتوبوس‌های شهری برای جابجایی مردم و کمک به ناوگان حمل و نقل شهری کرمانشاه بوده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد