سردار سنایی: اهداف راهبردی ترامپ و اوباما مشابه هم است

کد خبر: 603845

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ترامپ و اوباما مشابه هم هستند، اهداف راهبری هر دو یکی است و فقط شیوه‌های آن‌ها متفاوت است لذا در نقض برجام همان رأی که جمهوری‌خواه داد همان رأی را هم دموکرات داد.

خبرگزاری فارس: سردار رسول سنایی امشب در جمع بسیجیان در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: باید در مقابل دشمن همواره آمادگی دفاعی داشته باشیم و این جز با داشتن ابزار قدرت امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: ما امروز در نظام اسلامی با مفهوم بازدارندگی مواجه هستیم، بازدارندگی نیز به این معنی است که دشمن را از فکر حمله منصرف می‌کند‌.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما اگر امروز 20 درصد غنی‌سازی فراهم نمی‌کردیم و توان موشکی بازدارنگی نمی‌داشتیم آمریکا مذاکره نمی‌کرد، آمریکا چاره‌ای جز مذاکره نداشت اگر دشمن ضعف در ما ببیند به هیچ عنوان رحم نمی‌کند.

سنایی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند امروز دوره گفتگو است نه دوره موشکی، تصریح کرد: حتی گفت‌وگو هم پشتوانه قدرت در نظام را می‌طلبد.

وی ادامه داد: برجام از نگاه دشمنان فرصتی برای رصد، وارثی و برآورد از وضعیت اوضاع کشور ما است و می‌خواستند ببینند در ادامه وضعیت موشکی ما چگونه است و چقدر می‌توانند حقوق بشر را دنبال کنند و در ما اختلاف به وجود بیاورند.

نقض برجام از سوی آمریکا لطف خدا بود

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواهند هراس از تهدید در منطقه ما را به سمتی بکشاند که حوزه نفوذ عربستان و در ادامه اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و اما امروز بر هم خوردن برجام لطف خدا بوده که آمریکایی‌ها حماقت کنند و برجام را نقض کنند و این به نفع کشور ما است.

سنایی با بیان اینکه باید در گام نخست ثابت کنیم و به دنیا بفهمانیم که این آمریکا بود که برجام را نقض کرد، اظهار کرد:‌ مردمی که تصورشان این بود که نظام نمی‌تواند مذاکره کند و یا قصد مذاکره ندارد بدانند واقعیت این است که ما هم توان مذاکره داشتیم و هم تا آن‌جایی که منافع مردم ما ایجاب کند اهل مذاکره هستیم اما مشکل اینجاست که طرف ما قابل اعتماد نیست و همچنان آمریکا خصلت گرگ بودن خود را دارد.

وی افزود: ترامپ و اوباما مشابه هم هستند، اهداف راهبری هر دو یکی است و فقط شیوه‌های آن‌ها متفاوت است لذا در نقض برجام همان رأیی که جمهوری‌خواه داد همان رأی را هم دموکرات داد، در مجلس سنای آمریکا 99 نفر حاضر بودند که هر 99 نفر رأی دادند و در مجلس نمایندگان نیز 419 نفر رأی دادند بنابراین در نگاه راهبردی آن‌ها به ما تفاوتی وجود ندارد.

آمریکایی‌ها به دنبال فرسایش قدرت ما هستند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و استکبار به‌دنبال فرسایش قدرت ما هستند و اگر قدرت نظام فرسایش پیدا کند آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی رحم نمی‌کند.

سنایی عنوان کرد: قذافی در لیبی به تصور اینکه با مذاکره تحریم‌ها برطرف می‌شود با آمریکا مذاکره کرد و حتی عوامل امنیتی خود را تحویل آمریکا داد و تأسیسات هسته‌ای خود را به آمریکا فرستاد و حتی به آن‌ها اجازه بازدید از اماکن نظامی را هم داد و در این میان انگلیس نیز جزء کشورهای مهاجم به لیبی بود، این اقدامات نتیجه ضعف است.

وی اضافه کرد:‌ سرنخ‌های دفاعی و قدرت در نظام اسلامی ایران دست قذافی‌های وطنی نیست بلکه این سرنخ‌ها دست فرمانده شجاع و دلیر مقام معظم رهبری است که نگاه ایشان نگاه وحدانی و قرآنی است بنابراین نمی‌توانند آن سناریوی لیبی را در کشور ایران پیاده کنند.

مذاکره و گفتگو بدون برگه قدرت ممکن نیست

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: باید تمام مؤلفه‌های قدرت را در کشور تقویت کنیم، این مؤلفه‌های تنها نظامی‌گری نیست، اینکه برخی‌ها می‌گویند امروز دوره گفت‌و‌گو است بدانند در این دوره گفت‌وگو هم برگه قدرت لازم است.

سنایی تصریح کرد: در مذاکرات مقام معظم رهبری تمام کلیات و چارچوب‌ها را مشخص کردند اما همواره تکرار کردند که به دشمن اعتماد نکنید، نه تنها ایشان بلکه تمام علمای دینی نظام نیز تأکید داشتند که دشمن قابل اعتماد نیست.

وی بیان داشت: امروز برخی‌ها می‌گویند ما می‌توانیم الگوی ژاپن و آلمان بعد از جنگ را داشته باشیم که هزینه‌های نظامی‌‌گری و جنگ را کنار گذاشتند و تبدیل به الگوی توسعه علمی و اقتصادی شدند، ما امروز در چهارراه ناامنی ایستاده‌ایم بنابراین نمی‌توانیم قدرت نظامی‌گری را کنار بگذاریم.

با اقتصاد شکننده نمی‌توان مقابل تحریم‌ ایستاد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ یکی دیگر از مؤلفه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت اقتصادی با اقدام و عمل است نه شعار، نباید چشم ما به دست دشمنان باشد تا گشایش در امورصورت گیرد.

سنایی افزود: ما زمانی می‌توانیم تحریم‌ها را از دایره تصمیمات سیاسی دشمن حذف کنیم که اقتصاد شکننده نداشته باشیم، هر‌جا که اقتصاد شکننده داشته باشیم دشمن این اقتصاد را ابزاری برای فشار به ما استفاده می‌کند.

نباید دانش‌آموزان را بازیچه اهداف جناحی کرد

وی مؤلفه دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران را قدرت علم دانست و اذعان داشت: دانشگاه‌ها در کشور نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شوند، آموزش و پرورش نیز باید زیرساخت‌های علمی در نسل آینده را تقویت کند، عناصر سیاسی در کشور این نسل را بازیچه اهداف حقیر جناحی قرار ندهند، علم در فرآیند طولانی مدت نتیجه می‌دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرهنگ کار جهادی را گمشده امروز در نظام دانست و گفت: با کمترین امکانات شکوه و عظمت‌های بسیاری را به وجود می‌آوریم، انقلاب از فرهنگ اسلام ناب و بسیج به وجود آمد و اکنون الهام‌بخش تمام عزت‌جویان منطقه است.

سنایی با بیان اینکه امروز در منطقه هیچ تصمیمی بدون جلب نظر سید حسن نصرالله پیش نمی‌رود، بیان کرد: امروز اخلاق در حلب سبب پیروزی آن‌ها شد، حلب مانند خرمشهر است و در تاریخ مقاومت آن‌ها می‌شود قبل از حلب و بعد از حلب همان‌طورکه ما می‌گفتیم قبل از فتح خرمشهر و بعد از فتح خرمشهر.

وی با بیان اینکه اسلام آخرالزمان اسلام اهل بیت(ع) و اسلام امام حسین(ع) است و این بیرق در دست بچه‌های مقاومت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: امروز با جریانی مواجه هستیم که مقام معظم رهبری می‌فرمایند جاهلیت مدرن.

ابزار تبلیغاتی مذاکره از سوی دشمن با چراغ سبز داغ تیز شد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در تمام کشور نوعی انحراف به وجود آمده که کسانی که در سر سفره نظام بوده‌اند می‌توانند فتنه 88 را به وجود آورند و سود آن را هم دشمنان می‌برند.

سنایی افزود: آمریکایی‌ها مذاکرات هسته‌ای را تعویق کردند وقتی دیدند از درون کشور آهنگ اختلاف می‌آید و شورش علیه نظام وجود دارد و ابزار تبلیغاتی خود را تیز کردند.

وی بیان کرد: وقتی سران فتنه نقش آشکار و عریان دشمنان را دیدند باید به خودشان می‌آمدند، فضای مجازی و امکانات ارتباطی را چه کسانی در اختیار سران فتنه قرار دادند؟ و امروز کجا هستند؟ کسانی که در فتنه 88 آقایان کروبی و موسوی را حمایت و آن‌ها را مدیریت می‌کردند امروز کجا هستند و سابقه آن‌ها چه بوده است؟

تحریم‌ها با شکاف ایجادشده از سوی فتنه‌گران تشدید شد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعد از فتنه فشار تحریم تشدید می‌شود و قطع‌نامه‌هایی بر علیه کشور ما ایجاد می‌شود چون که دشمنان می‌گفتند این‌ها دچار شکاف شده‌اند.

سنایی تصریح کرد: در فتنه 88 می‌گفتند شعار انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است، بنابراین امروز باید همه‌جانبه قدرت ایجاد کنیم.

وی افزود: جنگ نیابتی در منطقه که امروز وجود دارد متکی بر اختلافات قومی و مذهبی است، امروز تفکر تکفیری سنی و تفکر اسلام شیعه انگلیسی دو لبه قیچی هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج تجسم ماهیت انقلابی و دینی شکل گرفته در انقلاب اسلامی است، گفت: تقویت روحیه جهادی و انقلابی در بدنه اجرایی و اداری مملکت باید وجود داشته باشد و اگر این روحیه از مملکت برود کلید تمام مشکلات در نظام خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد