آموزش ساخت پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه

کد خبر: 956195

همه ما می‌دانیم که داشتن یک روش بازاریابی درست تا چه حد می‌تواند بر کسب‌و‌کارمان تاثیرگذار باشد. یکی از روش‌های بسیار زودبازده و کم هزینه‌ در بازاریابی، بازاریابی پیامکی است. چراکه جامعه هدف گسترده‌ای دارد و شامل همه‌ کسانی‌که تلفن همراه دارند و به صورت روزانه پیامک‌‌های خود را چک می‌کنند، می‌شود.

آموزش ساخت پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه

همه ما می‌دانیم که داشتن یک روش بازاریابی درست تا چه حد می‌تواند بر کسب‌و‌کارمان تاثیرگذار باشد. یکی از روش‌های بسیار زودبازده و کم هزینه‌ در بازاریابی، بازاریابی پیامکی است. چراکه جامعه هدف گسترده‌ای دارد و شامل همه‌ کسانی‌که تلفن همراه دارند و به صورت روزانه پیامک‌‌های خود را چک می‌کنند، می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با پنل پیامکی به عنوان ابزاری ارزشمند در ارسال اس ام اس انبوه و همچنین نحوه ارسال اس ام اس تبلیغاتی از طریق آن، آشنا سازیم.

پنل پیامکی چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تصور کنید که قرار است برای افراد زیادی اس ام اس انبوه تبلیغاتی ارسال نمایید. مطمئناً نمی‌توانید گوشی تلفن همراه خود را بردارید و برای تمامی افراد مورد نظرتان پیامک تبلیغاتی نوشته و ارسال اس ام اس انبوه داشته باشید. چراکه هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و هم ارسال این حجم از پیامک تبلیغاتی زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.

پس باید به دنبال یک ابزار خاص باشیم تا بتوانیم با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به تعداد افراد زیادی پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم.

یکی از این ابزارها، پنل اس ام اس یا سامانه پیامکی است؛ نرم افزاری تحت وب که امکان ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی را فراهم می‌آورد. با پنل پیامکی می‌توانیم بدون واسطه و بسیار سریع با مشتریان خود، ارتباط برقرار کنیم.

آموزش ساخت پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه

ویژگی‌هایی یک پنل پیامکی مناسب
  • برای استفاده از یک پنل پیامکی مناسب، نیاز به دانش و تخصص خاصی نخواهیم داشت.
  • نحوه کار با سامانه و استفاده از آن به کاربران کاملا آموزش داده می‌شود.
  • با توجه به امکانات قابل ارائه در آن، تعرفه پیامکی مناسبی دارد.
  • هیچگاه کاربران را مجبور به استفاده از امکاناتی نمی‌کند که به آن‌ها نیازی ندارند.
  • مناسب استفاده در انواع کسب‌و‌کارهاست و به نیاز کاربران به درستی پاسخ می‌دهد.
  • دارای تیم پشتیبانی قوی و تخصصی است.
راه‌های ساخت پنل پیامکی

برای ساخت یک پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه، دو راه پیش روی شماست:

1- از طریق اسکریپت سامانه و قرارداد با اپراتورها

این راه مناسب و اصلاً پیشنهاد نمی‌شود چراکه برای ساخت پنل پیامکی از این طریق، حداقل هزینه‌ای که باید بپردازید چیزی در حدود 20 میلیون تومان است. همچنین تعداد محدودی از شرکت‌ها دارای اسکریپت اختصاصی هستند و با اپراتورها قرارداد می‌بندند.

2- تهیه پنل از سامانه‌های ارائه دهنده سرویس پیامک

تهیه پنل از سایت‌های ارائه دهنده پنل پیامکی راهی مناسب و به صرفه‌ است. چراکه این سامانه‌ها علاوه بر پشتیبانی خوب، دارای تعرفه‌های مناسبی نیز می‌باشند. سامانه پیامکی نرم افزاری است تحت وب که به سرویس‌های مخابراتی متصل می‌شود و امکان ارسال و دریافت پیامک را برای شما فراهم می‌آورد. حتما توجه داشته باشید پنل پیامکی خود را از شرکتی معتبر با پشتیبانی قوی تهیه نمایید و تنها با دیدن تعرفه‌های پایین و یا حتی به دلیل رایگان بودن پنل، دست به انتخاب نزنید.

همواره به یاد داشته باشید هیچ چیز ارزانی بی حکمت نیست. برای اینکه از انتخاب خود پشیمان نشوید ما به شما تهیه پنل اس ام اس از سامانه ملی پیامک را پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به امکانات، تعرفه‌های مناسب، پشتیبانی قوی و شبانه‌روزی و همچنین فراهم آوردن امکان تست رایگان پنل خود، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در بازار، از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده پنل اس ام اس و وب‌سرویس پیامکی به شمار می‌رود.

آموزش ساخت پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه

امکانات و قابلیت‌های پنل پیامکی

پنل‌های پیامکی دارای امکانات و ویژگی‌های بسیاری هستند اما از مهم‌ترین امکانات این پنل‌ها در دو بخش امکانات عمومی و تخصصی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- امکانات عمومی
  • ارسال پیامک به صورت تکی
  • ارسال پیامک به صورت انبوه و گروهی
  • ارسال پیامک بر اساس نقشه گوگل
  • ارسال پیامک بر اساس کدپستی
  • ارسال پیامک بر اساس دفترچه تلفن
  • قابلیت شارژ نمودن حساب کاربری به صورت آنلاین
2- امکانات تخصصی
  • ارسال پیامک به صورت متناظر
  • ارسال پیامک به صورت هوشمند
  • ارسال پیامک به دفترچه تلفن
  • ارسال پیامک به تمامی خطوط بلک لیست
  • قابلیت ارائه منشی پیامکی
  • قابلیت ارائه نظر سنجی
  • قابلیت ارائه مسابقه پیامکی
  • قابلیت دریافت پیام
فعال‌سازی پنل پیامکی

حالا که تصمیم گرفته‌اید، پنل خود را از سامانه ملی پیامک تهیه کنید، جای هیچ‌گونه نگرانی برای نحوه کار با آن وجود ندارد چراکه با آموزش‌های کامل و کاربری ملی پیامک و همچنین پشتیبانی دقیق آن، در عرض چند دقیقه می‌توانید پنل پیامکی خود را فعال کنید. برای دسترسی به پنل ابتدا باید وارد سامانه پیامکی شوید و مراحل ثبت‌نام در سامانه را طبق دستور العمل زیر اجرا کنید

آموزش ساخت پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه

1- وارد سایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com شوید.

آموزش ساخت پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه

2- روی گزینه " ثبت نام و ارسال پیامک آنی" کلیک و در وبسایت ملی پیامک، ثبت‌نام کنید.

3- در این مرحله، امکانات و تعرفه‌های پنل پیامکی ، در چهار طرح پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری جهت خرید پنل اس ام اس ، به شما معرفی می‌شوند که باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

4- بعد از ثبت‌نام و انتخاب پنل، پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می‌شود. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در صفحه‌ی ورود به این سامانه، وارد محیط پنل ملی پیامک خود خواهید شد.

کار با پنل ملی پیامک برای ارسال اس ام اس انبوه، بسیار ساده است و شما تمام کنترل و مدیریت پیامک‌های ارسالی و دریافتی در آن را در اختیار خواهید داشت. پس از ورود به پنل ملی پیامک امکانات مختلف سامانه ملی پیامک مانند ارسال تکی، ارسال انبوه، ارسال تدریجی، منطقه‌ای هدفمند، ارسال هوشمند، زماندار و... را خواهید دید. همچنین با توجه به نوع پنلی که انتخاب نموده‌اید دسترسی ماژول‌های مختلف مثل نظرسنجی، مسابقه، آزمون، تحلیلگر، منشی و ... برای شما فعال خواهد شد.

جالب اینجاست که ملی پیامک برای کاربران و مشتریان خود این امکان را فراهم کرده تا آنها به صورت کاملاً رایگان پنل انتخابی خود را، به مدت 3 روز بررسی و تست نمایند. این ویژگی به کاربر این اطمینان را می‌دهد تا بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی با محیط کاربری پنل و نحوه استفاده از آن آشنا شده و در صورت رضایت از پنل، اقدام به پرداخت وجه نماید. همچنین کاربران ملی پیامک چنانچه از پنل انتخابی خود به هر دلیلی و یا پشتیبانی سایت رضایت نداشته باشند، می‌توانند تا 30 روز پس از خرید پنل ، درخواست عودت وجه نمایند.

شروع کار با پنل پیامکی

حالا همه چیز برای شروع کار با پنل ملی پیامک و ارسال پیامک‌های تکی و انبوه آماده است. فقط کافیست با ما همراه باشید تا نحوه راه‌اندازی پنل ملی پیامک و ارسال پیامک با آن را به شما آموزش دهیم:

1- دریافت شماره‌ اختصاصی و عمومی

شماره‌ای که با آن پیامک ارسال و همینطور دریافت می‌کنید، شماره اختصاصی پنل شماست. شماره خط اختصاصی به انتخاب خود شما تعیین می‌شود و باید آن را خریداری کنید. اما شماره‌ای که به صورت رایگان توسط سامانه ملی پیامک در اختیار شما قرار می‌گیرد و فقط امکان ارسال پیامک را برای شما فراهم می‌کند، شماره عمومی پنل شماست.

2- تست سامانه پیامکی

برای کار با پنل باید به صورت هدفمند گام برداریم، بنابراین قبل از شروع به کار ارسال پیامک، بایستی پاسخ سه سوال زیر را برای خود مشخص نماییم. 1- متن پیامک چیست؟ 2- پیامک را با چه خطی می‌خواهیم ارسال کنیم؟ 3- پیامک را به چه شماره‌ای می‌خواهیم ارسال کنید؟

بعد از اینکه متن پیامک، خط ارسالی و همینطور شماره‌هایی که می‌خواهیم به آنها اس ام اس ارسال نماییم، مشخص شد. بهتر است قبل از ارسال انبوه، از درستی کار پنل، مطمئن شویم. بنابراین در ابتدا برای تست پنل، یک پیامک تکی برای شماره خود و یا اطرافیان، ارسال و درستی آن را بررسی می‌کنیم و بدین طریق از کارکرد صحیح پنل نیز، مطمئن می‌شویم. تست پنل به دو صورت امکان‌پذیر است:

الف: در ابتدا وارد بخش " ارسال پیامک " شده و سپس به قسمت " ارسال پیامک به صورت تکی " می‌رویم. ب: استفاده از گزینه " ارسال سریع " (در سمت چپ پنل)

لازم به ذکر است قبل از ارسال پیامک به شماره‌های مدنظر خود حتماً مطمئن شوید که این شماره‌ها در لیست سیاه مخابرات یا همان بلک لیست نباشند. اگر هنوز اقدام به خدماتی کردن خط اختصاصی پنل خود نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم فعلاً فقط به شماره‌های ایرانسل، پیامک ارسال نمایید، زیرا در شماره‌های ایرانسل قابلیت لغو پیام‌های تبلیغاتی وجود ندارد.

برای خدماتی کردن خطوط اختصاصی پنل و استفاده از امکان ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات ، حتماً با شماره 63404-021 داخلی 1 ، تماس بگیرید، کارشناسان و مشاوران ملی پیامک، شما را راهنمایی خواهند کرد.

3- ارسال اس ام اس انبوه

بعد از تست پنل پیامکی و اطمینان از صحت کار آن، حالا می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به ارسال پیامک انبوه نمایید. برای ارسال اس ام اس انبوه روش‌های مختلفی در محیط پنل وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. با آشنایی با هریک از آن‌ها می‌توانید، پیامک‌های انبوه خود را به صورت کاملا هدفمند ارسال نمایید.

روش‌های ارسال اس ام اس انبوه

هر کدام از روش‌های ارسال اس ام اس انبوه در پنل، تمرکز خود را بر روی یکی از ویژگی‌های مشترک مشتریان شما قرار می‌دهند. در ادامه با هریک از این روش‌ها در جهت ارسال پیامک‌های انبوه هدفمند، آشنا می‌شویم:

  • لیست شماره‌های شخصی برای ارسال انبوه به لیست شماره‌های شخصی، کافیست لیست خود را در قالب فایل اکسل یا تکست به همراه متن پیامک ارسال نمایید.
  • بر اساس شهر و استان در این روش، شما در کمترین زمان ممکن به شماره موبایل‌های دائمی یا اعتباری شهر مورد نظرتان، می‌توانید پیامک ارسال کنید.
  • بر اساس پیش شماره در این روش، پیام‌های کوتاه شما برای پیش شماره‌های تلفن همراه بر اساس اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل (قابلیت انتخاب محله، مشاغل و...) ارسال می‌شود.
  • بر اساس محله و منطقه اگر کسب و کار شما در یک محله یا منطقه خاص فعال است، مطمئنا ارسال پیامک به آن بیشترین بازدهی را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • بر اساس کد پستی با ارائه 2 الی 5 رقم از کدپستی محله‌های مورد نظر خود، ارسال شما هدفمند‌تر خواهد بود و پیامک‌ها به دست کسانی خواهد رسید که مد نظر شما هستند.
  • بر اساس مشاغل و اصناف اگر پیامک‌های شما مرتبط با مشاغل و اصناف خاص است، ملی پیامک با در اختیار قرار دادن بانک شماره های کامل و به روز خود، به شما کمک خواهد کرد تا ارسال بهتری داشته باشید.
  • بر اساس سن و جنسیت این امکان در پنل، سبب خواهد شد تا بتوانیم پیام‌های خود را به تفکیک سن و جنسیت افراد ارسال نماییم. به طور مثال چنانچه فروشگاه فروش مکمل‌های ورزشی ویژه‌ی استفاده ورزشکاران و بدن‌سازان دارید و حالا می‌خواهید مکمل‌های خود را تبلیغ کنید، می‌توانید فقط به افراد جوان در گروه سنی 18 تا 40 سال، پیامک ارسال کنید.
نحوه شارژ پنل اس ام اس

آموزش ساخت پنل پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه

برای ارسال پیامک انبوه به هر تعدادی که مد نظر دارید، باید پنل خود را شارژ کنید تا امکان ارسال پیامک برای شما فراهم شود.

همچنین شما برای استفاده از شارژ موجود در حساب پنل پیامکی خود، هیچ‌گونه محدودیت زمانی نخواهید داشت و هر زمان که مایل بودید، می‌توانید از آن استفاده نمایید. برای شارژ پنل اس ام اس، دو راه پیش روی شماست:

1- استفاده از درگاه‌های پرداخت

در این روش شما می‌توانید با داشتن رمز دوم کارت عابر بانک خود با یکی از درگاه‌های پرداخت از جمله بانک ملت، پارسیان، آسان پرداخت و... پنل خود را شارژ نمایید.

2- استفاده از روش کارت به کارت

چنانچه رمز دوم ندارید و یا به هر علتی تمایل ندارید از درگاه پرداخت اینترنتی برای شارژ پنل خود استفاده نمایید، می‌توانید از روش کارت به کارت، مبلغ مورد نظر برای شارژ سامانه پیامکی خود را انتقال دهید. در نظر داشته باشید در این روش، تأیید فیش پرداختی توسط کارشناسان سامانه، زمان‌بر خواهد بود و پنل بلافاصله شارژ نخواهد شد.

کلام پایانی

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از شیوه‌های رایج و البته مقرون به صرفه در بازاریابی کسب‌و‌کارها، بازاریابی پیامکی است. برای بازاریابی پیامکی به سامانه پیامکی و یا پنل اس ام اس نیاز داریم که شرکت‌های بسیاری در زمینه ارائه این پنل‌ها، فعال هستند، ولی باید بتوانید با شناخت آنها، بهترین پنل اس ام اس را انتخاب کنید.

یکی از معتبرترین این شرکت‌ها در زمینه ارائه سرویس‌های ارسال اس ام اس انبوه، ملی پیامک است که علاوه بر ارائه امکانات کامل و پشتیبانی قوی و شبانه روزی، امکان تست 3 روزه رایگان پنل و همچنین عودت وجه پس از 30 روز از تاریخ خرید پنل را نیز برای کاربران خود، فراهم نموده است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم دارید برای بازاریابی کسب و کار خود از ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی استفاده کنید و از امکانات بی نظیر ملی پیامک، بهره‌مند شوید؛ همین حالا با مراجعه به وبسایت ملی پیامک به ادرس www.melipayamak.com و یا تماس با شماره 63404-021 داخلی پنل اس ام اس خود را به صورت کاملا رایگان فعال کرده و آن را تست کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد