تداوم فروش دارایی‌های دلاری و خرید طلا توسط روسیه

کد خبر: 919602

آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد کشور‌های روسیه، چین، ژاپن، و بسیاری دیگر کشور‌ها در مجموع ۱۰۵ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را در ۱۲ ماه منتهی به ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ فروخته‌اند.

تداوم فروش دارایی‌های دلاری و خرید طلا توسط روسیه

خبرگزاری فارس: به نقل از اسپوتنیک، آمار ارائه شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد روسیه در ماه نوامبر سال گذشته ۱.۸۱۵ میلیارد دلار از دارایی‌های دلاری خود را فروخته است.

حجم این دارایی‌ها تحت تملک روسیه در ماه اکتبر ۱۲.۸۱ میلیارد دلار بوده است.

این آمار همچنین می‌افزاید، چین، ژاپن و برزیل به ترتیب با داشتن ۱.۱۳۸، ۱.۰۳۶، و ۳۱۱ میلیارد دلار دارایی دلاری، بزرگ‌ترین دارندگان این دارایی‌ها در جهان هستند.

در این گزارش آمده است چین به عنوان بزرگ‌ترین دارنده دارایی‌های دلاری، حجم دارایی‌ها خود را به ۱.۱۲ تریلیون دلار کاهش داده که کمترین میزان از سال ۲۰۱۷ تا کنون محسوب می‌شود.

سال گذشته میلادی، وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد روسیه با حراج ۸۱ میلیارد دلار از دارای‌های خود معادل ۸۴ درصد، از فهرست بزرگ‌ترین دارندگان دارایی‌های دلاری کنار رفته است.

روسیه این دارایی‌ها را بین ماه‌های مارس تا می‌سال گذشته به فروش رساند.

زمان عرضه این دارایی‌ها متناسب با زمان آغاز اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بود و بانک مرکزی این کشور گزارش داد این افدام بخشی از برنامه مسکو برای تنوع بخشی به ذخایر و دارایی‌های خود است.

به گزارش رشاتودی، بخش قابل توجهی از منابع مالی ناشی از فروش دارایی‌های دلاری روسیه، به بالابردن ذخایر طلای این کشور اختصاص داده شده است.

به گزارش شورای جهانی طلا، سال ۲۰۱۸، از نظر حجم خرید طلا توسط روسیه، دومین سال با بیشترین حجم خرید برای دولت کرملین بوده است.

در واقع روسیه بزرگ‌ترین خریدار طلا در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

این شورا گزارش داده است که در سال گذشته بانک‌های مرکزی کشور‌ها بیشترین خرید طلا را داشته و در مجموع ۶۵۱ تن طلا خرید کرده‌اند که نسبت به سال قبل از آن ۷۴ درصد افزایش داشته است.

بانک‌های مرکزی کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۳۷۵ تن طلا خریداری کرده بودند.

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، هم اکنون ۳۴ هزار تن طلا توسط بانک‌های مرکزی کشور‌های جهان نگهداری می‌شود.

به گزارش شورای جهانی طلا، افزایش مناقشات ژئوپلتیک، و نگرانی‌های اقتصادی طی سال گذشته بانک‌های مرکزی کشور‌های جهان را مجددا به سمت خرید طلا به عنوان امن‌ترین دارایی موجود سوق داده است.

در این مسیر روسیه با هدف کاهش وابستگی اقتصاد خود به دلار، از بقیه کشور‌ها سبقت گرفته و بیشترین حجم خرید طلا را داشته است.

این شورا می‌گوید، بانک مرکزی روسیه تقریبا تمام دارایی‌های دلاری خود را فروخته و با بخشی از پول آن ۲۷۴.۳ تن طلا خریداری کرده است.

بانک‌های مرکزی ترکیه، قزاقستان، هند، عراق، لهستان و مجارستان نیز از دیگر خریداران بزرگ طلا در جهان در سال ۲۰۱۸ بودند.

اوایل ماه گذشته میلادی، بانک مرکزی روسیه گزارش داد، بین ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۸ معادل ۸.۵ میلیون اونس طلا به ذخایر طلای این کشور اضافه کرده و با رسیدن مجموع ذخایر طلای روسیه به ۶۷.۶ میلیون اونس، روسیه به پنجمین دارنده طلا در جهان تبدیل شده است.

تبدیل دارایی‌های دلاری به یورو، ین، یوآن و طلا بخشی از سیاست روسیه در راستای کاهش حداکثری وابستگی به دلار آمریکا انجام شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد