چند نکته مهم درباره رسوایی واردات موبایل با ارز دولتی/ شرکت نودیس پرداز چگونه توانست میلیارد‌ها تومان ارز دولتی بگیرد؟ / مدیریت خانوادگی شرکت‌ها و سودبادآورده ناشی از کلاهبرداری

کد خبر: 837354

شرکت‌های واردات موبایل ظاهرا شرکت‌هایی کاملا مردانه هستند. در فهرست مدیران این شرکت‌ها فقط نام هفت زن به چشم می‌خورد. البته بعید هم نیست که با در نظر داشتن بحث شرکت‌های خانوادگی، این خانم‌ها همسران مدیران شرکت‌ها باشند.مورد شرکت کاریان همراه خیلی جالب است، چون هم به طور مستقل واردات می‌کند و هم عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت کرده. البته باید گفت که ایماهمراه و کاریان همراه در واقع دو عضو یک خانواده هستند چرا که اولا هر دو شرکت، عضو هیات مدیره یکدیگرند و ثانیا یک عضو مشترک دیگر هم دارند، یعنی شرکت همراه سرویس خاورمیانه.

چند نکته مهم درباره رسوایی واردات موبایل با ارز دولتی/ شرکت نودیس پرداز چگونه توانست میلیارد‌ها تومان ارز دولتی بگیرد؟ / مدیریت خانوادگی شرکت‌ها و سودبادآورده ناشی از کلاهبرداری

پایگاه خبری تحلیلی فردا: سارا نیلی و احمد پاسدار، برخلاف چیزی که در این شدت در شبکه‌های اجتماعی خواندید، شرکت نودیس پرداز را در سال ۱۳۹۴ تاسیس کردند. اما ماجرا این است که کمتر از یک ماه پیش موضوع خرید و فروش و واردات گوشی تلفن همراه را به موضوع فعالیت خود اضافه کردند و در کمتر از حدود ۱۸ روز موفق شدند، ۲۶میلیون یور ارز را با نرخ دولتی جذب کنند. نکته جالب توجه دیگر اینکه این شرکت در حال حاضر دو شریک دارد: یکی احمد پاسدار و دیگری حبیب الله حیدری. نام احمد پاسدار در یک شرکت دیگر هم دیده می‌شود: سامان مهر کوشا که در سایتش نوشته دارای هشت شرکت زیر مجموعه است که در حوزه صنایع پتروشیمی، فلزات، غذایی و پزشکی فعالیت می‌کنند.

۷ نکته مهم درباره رسوایی واردات موبایل با ارز دولتی/ شرکت نودیس پرداز چگونه توانست میلیارد‌ها تومان ارز دولتی بگیرد؟ / مدیریت خانوادگی شرکت‌ها و سودبادآورده ناشی از کلاهبرداری

در اغلب شرکت‌ها به نام‌های همسان بر می‌خوریم. مثلا هومان ملکی و محمد ملکی در شرکت هماهنگ پردازش هوشمند یا مثلا شرکت پارس تل که همگی نام خانوادگی شریف دارند. در حقیقت ما با وارد کنندگانی روبه رو هستیم که به صورت خانوادگی در حال استفاده از ارز دولتی بودند.

از فرصت‌های موجود در مناطق آزاد، توسط این شرکت‌ها به خوبی استفاده شده است. مثلا شرکت مدیا پردازش در منطقه آزاد چابهار ثبت شده یا شرکت پارس تل در قشم است. جالب است بدانید که طبق ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، هر نوع فعالیت اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیت‌های اقتصادی اشتغال دارند، از تاریخ بهره برداری که در مجوز صادره از سوی سازمان منطقه آزاد درج شده است، به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع مالیات‌های مستقیم معاف شده است.

برخی از شرکت ها، خودشان ظاهرا وارد فاز ماجرای واردات نشدند، ولی در عین حال از پشت پرده و در قالب شرکت‌های دیگر چنین کاری می‌کنند. مثلا شرکت پارس مایکروتل که خدمات سامسونگ را ارائه می‌کند، از طریق شرکت دیگری به نام ایما همراه وارد فاز واردات شده است.

مورد شرکت کاریان همراه خیلی جالب است، چون هم به طور مستقل واردات می‌کند و هم عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت کرده. البته باید گفت که ایماهمراه و کاریان همراه در واقع دو عضو یک خانواده هستند چرا که اولا هر دو شرکت، عضو هیات مدیره یکدیگرند و ثانیا یک عضو مشترک دیگر هم دارند، یعنی شرکت همراه سرویس خاورمیانه.

قدیمی‌ترین شرکتی که در میان این ۱۱ شرکت به چشم می‌خورد، در سال ۱۳۸۴ ثبت شده و حدودا ۱۳ ساله است. با این حال این فهرست پر است از شرکت‌هایی که در این یکی دو سال تاسیس شده اند. به طور مشخص اگر بخواهیم بگوییم؛ هشت شرکت از ۱۱شرکتی که لیستشان را می‌بینید، بعد از سال ۱۳۹۰ تاسیس شده اند.

شرکت‌های واردات موبایل ظاهرا شرکت‌هایی کاملا مردانه هستند. در فهرست مدیران این شرکت‌ها فقط نام هفت زن به چشم می‌خورد. البته بعید هم نیست که با در نظر داشتن بحث شرکت‌های خانوادگی، این خانم‌ها همسران مدیران شرکت‌ها باشند.

هفت صبح

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد