شماره‌گذاری خودرو‌های پرمصرف متوقف شد +اسامی

کد خبر: 733011

در حالی شماره گذاری ۸ خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده که خودروسازان هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده‌ و این مصرف کننده است که درگیر مشکلات متعددی قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: در طی ماه‌های اخیر مشکلات شماره گذاری برخی از خودرو‌ها باعث نارضایتی مردم شده است. البته در این میان شرکت‌های خودروسازی که عامل اصلی به وجود آوردن این مشکل هستند سکوت کرده و اعلام نمی‌کنند براساس چه معیاری خودروی‌های فاقد استاندارد سوخت را پیش فروش کرده‌اند. سرهنگ سعید روحی معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی در همین ارتباط گفته است: برابر مصوبه‌ای که امسال در هیات محترم وزیران به تصویب رسیده و از تاریخ ۲۰ شهریور ۹۶ اجرایی شد شماره گذاری کلیه خودرو‌های سواری داخلی که میزان مصرف سوخت آن‌ها ۸.۵ لیتر و یا بالاتر از ۸.۵ در ۱۰۰ کیلومتر است را موکول به اسقاط یک خودروی فرسوده کرده است که مطابق این مصوبه تعدادی خودروی داخلی شناسایی و شماره گذاری آن‌ها نیز منوط به اسقاط خودروی فرسوده شد.
اینجا بخوانید: مصوبه اسقاط خودرو‌ها/دست خودروسازان در جیب مردم!
همچنین موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز با بیان اینکه اخیراً شماره نکردن تعدادی از خودرو‌ها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مشکلات خریداران را افزایش داده است، به تسنیم گفته است: مردم این خودرو‌ها را پیش خریده کرده و باید در زمان مقرر تحویل می‌گرفتند، اما ممانعت خودروسازان در اسقاط خودرو‌های فرسوده عاملی شده تا امکان شماره گذاری این خودرو‌ها فراهم نشود. وی تصریح کرد: مردم وقتی به نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه کرده و دلیل عدم تحویل خودرو‌های خود را پیگیری می‌نند هم با پاسخ قانع کننده‌ای روبه رو نمی‌شوند. به گزارش تسنیم، در حال حاضر بنا بر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودرو‌های تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام X۳۳، جک S۵، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ و BYD S۶ را به دلیل بالا بودن مصرف سوخت متوقف شده و خودروسازان هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها