ایتالیا قطار سریع‌السیر قم - اراک را می‌سازد

کد خبر: 696232

مراسم اجلاس مشترک راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا و انعقاد توافقنامه بین طرفین بعدازظهر امروز در محل ساختمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

خبرگزاری فارس: بعدازظهر امروز مدیرعامل راه‌آهن دولتی ایران با حضور در ساختمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توافق‌نامه توسعه ریلی و توسعه قطارهای سریع‌السیر را با شرکت دولتی راه‌آهن ایتالیا به امضا رساند.

مراسم اجلاس مشترک راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا و انعقاد توافقنامه بین طرفین بعدازظهر امروز در محل ساختمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیرعامل راه‌آهن ایران و مدیرعامل راه‌آهن دولتی ایتالیا برگزار شد و جمعی از دست اندرکاران حمل‌ونقل ریلی دو کشور در این مراسم حضور داشتند.

در آغاز این مراسم مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آغاز تفاهمات راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا از دوره مدیرعامل سابق راه‌آهن بود.
سعید محمدزاده ادامه داد: کشور ایران در حوزه حمل‌ونقل توجه جدی به توسعه ریلی دارد؛ ضمن آنکه در صدر همه این موارد رهبر معظم انقلاب بر توسعه ریلی و حمل‌ونقل ریلی تأکید ویژه دارند، به‌طوری‌که در برنامه توسعه 5 سال آینده ما در حوزه حمل‌ونقل فقط توسعه ریلی مدنظر قرار گرفته است و جهت برنامه ششم توسعه کشور بر محوریت ریل است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس‌جمهور ایران نیز توجه ویژه‌ای به توسعه ریلی دارد ضمن آنکه توجه خاص مجلس شورای اسلامی ما به توسعه ریلی قابل ذکر است.

محمدزاده افزود: یک درصد فروش نفت و گاز ایران در برنامه ششم به توسعه ریلی اختصاص یافته است.

وی افزود: در 4 سال گذشته سالانه یک تا یک و نیم میلیارد دلار از سوی دولت ایران به صورت مستقیم در توسعه ریلی سرمایه‌گذاری شده است. مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همچنین برای حمایت دولت از بخش خصوصی ریلی 7.5 میلیارد دلار تضمین سرمایه‌گذاری، مصوبه شورای اقتصاد داریم. محمدزاده افزود: در 4 سال گذشته 2 هزار و 500 کیلومتر خطوط دوم و سوم ریلی در حال اجرا است که امسال 800 کیلومتر افتتاح می‌شود. وی گفت:‌ در سال جاری 5 مرکز استان به ریل متصل می‌شود و امروز اولین سفر ریلی همدانی‌ها در شبکه ریلی آغاز شد. مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: امیدواریم همکاری با راه‌آهن ایتالیا در زمان کوتاهی به مراحل اجرایی و نتیجه برسد. محمدزاده گفت: از قدم‌های بزرگ توسعه ریلی ایران توجه به دانش و تحقیق در حوزه راه‌آهن است، دانشکده مهندسی راه‌آهن در یکی از دانشگاه‌های ایران راه‌اندازی شده و 20 سال سابقه فعالیت دارد. وی اظهار داشت: یکی از بندهای تفاهم‌نامه امروز ایران و ایتالیا توسعه همکاری‌های سه جانبه راه‌آهن ایران، راه‌آهن ایتالیا و دانشگاه علم و صنعت است. بنابر این گزارش در این مراسم توافق‌نامه سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد یورویی ایتالیایی در قطار سریع‌السیر قم ـ اراک به طول 125 کیلومتر به امضا رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد