خبر واعظی از تلاش برای کاهش تصدی‌گری دولت

کد خبر: 599830

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اعتقاد دولت بر این است که اقتصاد باید در دست بخش خصوصی باشد و دولت باید تنها نقش سیاست‌گذاری، حمایت، نظارت و رفع مشکلات را داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم: محمود واعظی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: اعتقاد دولت بر این است که اقتصاد باید در دست بخش خصوصی باشد و دولت باید تنها نقش سیاست‌گذاری، حمایت، نظارت و رفع مشکلات را داشته باشد اما اینکه دولت خود بخواهد در این زمینه تصدی‌گری کند و رقیب بخش خصوصی باشد قطعاً این اقدام نمی‌تواند اقتصاد را شکوفا کند.
وی سپردن اقتصاد به بخش خصوصی را از سیاست‌های جدی دولت فعلی دانست و افزود: این سیاستی است که به جد توسط رئیس‌جمهور و زیرمجموعه وی دنبال می‌شود و طبیعی است اجرای آن مقداری زمان می‌برد تا اینکه بتوانیم این اقتصادی که درصد قابل‌توجهی از آن دولتی است را به اقتصادی که غیر از بخش‌های حاکمیتی آن در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد، تبدیل کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش تصدی دولت در اقتصاد را ازجمله راهکارهای مهم اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: باید پس از کاهش تصدی‌گری دولت در این بخش کار را مردمی کرده و به بخش خصوصی واگذار کرد و این هدفی است که برای آن تلاش می‌شود و امید است که بتوانیم آن را پیش ببریم.
وی بابیان اینکه مادامی‌که بازار خود را در دولت تعریف می‌کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کیفیت کالاها و محصولات داخلی بالا رود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده شرکت‌هایی که زودتر از کشور خارج‌شده‌اند در داخل هم موفق‌تر عمل می‌کنند بنابراین امروز که موانع و تحریم‌ها برداشته و روابط دولت با کشورهای دنیا و منطقه عادی شده است، صادرات جزو اهداف اساسی دولت است بنابراین باید روی موضوع صادرات کار بیشتری انجام داد چراکه این مهم جزو سیاست‌های جدی دولت است.
واعظی عنوان کرد: مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی توسط تعدادی از کشورها شامل روسیه، ترکیه، آذربایجان، عمارات، اندونزی، فیلیپین و مالزی به عهده ایران گذاشته‌شده که حضور هریک از کشورهای یادشده خود ظرفیتی برای استان لرستان خواهد بود.
وی با اشاره به بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان بیان کرد: در این مجتمع کاری بسیار عظیم در استان لرستان شروع‌شده و بازار تولیدات این مجتمع نیز خارجی و صادراتی است و سبب اشتغال‌زایی تعداد زیادی از جوانان این استان شده اما مزیت مهم‌تر آن برای استان لرستان این است که این اقدامات بومی‌سازی شود و از امکانات داخلی نظیر خاک، آب و نیروی متخصص داخلی برای پیشبرد اهداف آن استفاده شود و دولت نیز حامی و مشوق تولیدکنندگان در این راه است و بازارهای داخلی را برای عرضه این تولیدات محیا می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به افزایش سه برابری سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی ظرف سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که ICT در خدمت موتور توسعه کشور قرار گیرد و در رونق اقتصادی کمک کند و توانمند ساز بخش‌های مختلف باشد چراکه در حال حاضر در دنیای امروز کشاورزی، بازرگانی، صنعت پیشرفته و سلامت و دیگر بخش‌ها نمی‌توانند بدون ICT موفق باشند.
وی افزود: ICT بهره‌وری در کارها را افزایش می‌دهد بنابراین باید زیرساخت‌های لازم برای این منظور را فراهم کنیم خوشبختانه در این سه سال گذشته فعالیت‌های خوبی انجام‌شده و قول هم دادیم تا پایان دولت هر آنچه انجام‌شده چند برابر کنیم.
واعظی تصریح کرد: باید این زیرساخت‌ها را در بخش تولید به کار گرفت و از سوی دیگر به دنبال این هستیم که از فارغ‌التحصیلان و شرکت‌هایی که در استان هستند به این منظور استفاده کنیم علاوه بر آن از شرکت‌هایی که در دیگر شهرهای کشور تجربه موفقی در این زمینه داشته‌اند، دعوت کرده و تا دو ماه آینده بتوانیم قراردادهایی در راستای توسعه کسب‌وکار و ایجاد اشتغال منعقد کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد