شرق اروپا مقصد تازه شیلات ایران

کد خبر: 578292

حسن صالحی افزود: صنعت توریسم در کشورهای شرق اروپا در حال رشد است و از این رو این کشورها بازار خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی ما محسوب می‌شوند. مصرف سرانه آبزیان در این کشورها نیز پایین است و جا برای رشد آن وجود دارد.

خبرگزاری فارس: رییس سازمان شیلات ایران از بخش خصوصی و بازرگانان خواست برای توسعه صادرات آبزیان به کشورهای شرق اروپا برنامه ریزی کنند.
به گزارش مشرق، حسن صالحی افزود: صنعت توریسم در کشورهای شرق اروپا در حال رشد است و از این رو این کشورها بازار خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی ما محسوب می‌شوند. مصرف سرانه آبزیان در این کشورها نیز پایین است و جا برای رشد آن وجود دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت صادراتی آبزیان کشور را ۱۰۰ هزار تن در سال عنوان کرد و ادامه داد: ما برای تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن ماهی به روش پرورش در قفس درچند سال آینده، برنامه ریزی کرده‌ایم و می‌توانیم بخشی از نیاز کشورهای شرق اروپا به این محصولات را تامین کنیم. وی رومانی را بازار جدیدی در شرق اروپا برای صادر کنندگان ایرانی در حوزه آبزیان دانست و تصریح کرد: ما در زمینه صادرات فنی مهندسی به خصوص در زمینه گونه‌های خاویاری به این کشور کمک خواهیم کرد. صالحی ادامه داد: رومانی در بخش پرورش گونه‌های آبزیان مانند ماهیان خاویاری، قزل آلا و کپور ماهیان تجربیاتی دارد، اما تجربیات و تکنولوژی‌های ما در این زمینه بیشتر و مدرن‌تر است. وی گفت: با توجه به این که ظرفیت تولیدات آبزیان در رومانی پایین و میزان تولیدات ما بالا است، محصولات شیلاتی نظیر ماهیان پرورشی، میگو و گوشت ماهیان خاویاری، برای صادرات و تجارت با این کشور مناسب هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد