وقتی نشست روز صنعت به حاشیه می رود

کد خبر: 539612

واكنش‌ها به فيش‌هاي حقوقي نامتعارف، به نشست خبري روز صنعت در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم كشيده شد. آن‌گونه كه دو نفر از معاونان نسبت به اين موضوع، واكنش مستقيم نشان دادند. معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌هاي وزارت صنعت در اين نشست با اعلام اينكه نامي از مديران وزارت صنعت در ليست ٩٥٠ نفره مديران ديوان محاسبات نيست، گفته بايد منتظر جلسه تعيين دستمزد در يكي دو روز آینده شورای حقوق و دستمزد براي تعيين سقف حقوق ماهیانه مدیران دستگاه‌های دولتی ماند. معاون امور صنايع نيز در اين نشست گفته؛ فيش حقوقي‌اش را در اختيار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

روزنامه شرق: واكنش‌ها به فيش‌هاي حقوقي نامتعارف، به نشست خبري روز صنعت در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم كشيده شد. آن‌گونه كه دو نفر از معاونان نسبت به اين موضوع، واكنش مستقيم نشان دادند. معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌هاي وزارت صنعت در اين نشست با اعلام اينكه نامي از مديران وزارت صنعت در ليست ٩٥٠ نفره مديران ديوان محاسبات نيست، گفته بايد منتظر جلسه تعيين دستمزد در يكي دو روز آینده شورای حقوق و دستمزد براي تعيين سقف حقوق ماهیانه مدیران دستگاه‌های دولتی ماند. معاون امور صنايع نيز در اين نشست گفته؛ فيش حقوقي‌اش را در اختيار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

محمدرضا فیاض، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها، در نشست خبری ديروز درخصوص حقوق و دستمزد مدیران و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حقوق‌ها‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت تابع دستورات دولت بوده و حسب تأکید وزیر صنعت، بلافاصله از دستگاه‌های نظارتی درخواست شد حقوق و پاداش‌های معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی کنند که خوشبختانه در مجموعه وزارت صنعت، حقوق رؤیایی نداریم.

اين معاون وزير در رابطه با لیست ۹۵۰ نفره‌ای که اخیرا تهیه شده و حقوق‌های نجومی را دریافت کرده‌اند، گفت: خدا را شکر از وزارت صنعت، کسی در این لیست قرار ندارد. قرار است در چند روز آینده شورای حقوق و دستمزد حداکثر و حداقل حقوق دستمزدها را مشخص کند که دراین‌میان به نظر می‌رسد وزارت صنعت، کمتر از این حقوق و دستمزدها به افراد پرداخت کرده است.
يكي ديگر از معاونان وزیر صنعت هم در اين نشست از معرفی پنج‌هزارو ۷۰۰ تولیدکننده واجد شرایط برای دریافت وام به بانک‌ها خبر داد و گفت: از این رقم تنها ۳۰۰ تولیدکننده موفق به تشکیل پرونده در بانک شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، محسن صالحی‌نیا گفت: کارگروه رفع موانع تولید در سراسر استان‌ها، با محوریت وزارت صنعت تشکیل شده است که براین‌اساس ۳۶هزار واحد تولیدی درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به سامانه مربوطه ارائه کرده‌اند. ۱۳هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و ۱۳هزارو صد واحد کشاورزی کوچک و متوسط که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند، قرار است حمایت شوند تا ظرف یک‌سال به بهره‌برداری رسند. هم‌اکنون پنج‌هزار‌و ۷۰۰واحد واجد شرایط برای معرفی به بانک‌ها و تأمین تسهیلات شده‌اند که هنوز آمار تشکیل پرونده آنها در بانک‌ها درخور توجه نیست و تنها ۳۰۰ واحد موفق به اخذ مصوبه دریافت تسهیلات از بانک‌ها شده‌اند. به گفته صالحی‌نیا، روز گذشته، دوشنبه، مدیرعامل جدید شرکت مشترک خودروی ایران و پژو فرانسه معرفی مي‌شود که یکی از مدیران قدیمی و کارآمد ایران خودرو است. اولین تولید مشترک ایران و پژو بهمن امسال انجام خواهد پذیرفت.
معاون وزیر صنعت همچنين درباره كارخانه‌ ارج كه در ماه اخير خبر تعطيلي آن بسيار حاشيه‌ساز شده بود، ادامه داد: برای ارج در دو، سه هفته اخیر تمهیدات خوبی اندیشیده شده است که بر‌اساس این صاحبان سهام در این واحد تولیدی ملزم به اصلاح ساختار شده‌اند تا ارج از وضعیت فعلی رهایی یابد.

حسين ابویی‌مهريزي، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، نیز با بیان اینکه اقدامات اولیه درباره طرح آمایش صنعتی انجام شده است،‌ گفت: این طرح پس از تأيید وزیر صنعت، منتشر خواهد شد. وی با اشاره به پیشرفت بیش از ٢٠درصدی ٢٠هزارو ٥٠٠ طرح صنعتی و معدنی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، گفت:‌ در مدت فعالیت دولت ١٣‌هزارو ٥٠٠ طرح نیمه‌تمام با اشتغال‌زایی ٢٣٠هزار نفری به بهره‌برداری رسیده و در این مدت سه‌هزار پروانه اکتشاف و دوهزار پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن صادر شده است. وی با بیان اینکه ١٥٠ طرح مهم و ملی نیز انتخاب شده‌اند،‌ گفت:‌ تاکنون ٣٦ طرح راه‌اندازی شده و در سال آینده نیز ٣٦ طرح افتتاح خواهد شد و بقیه طرح‌ها نیز در سال ٩٦ به بهره‌برداری می‌رسند که به‌این‌ترتیب ١١هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وارد مرحله تولید خواهد شد. ابویی با اشاره به پیشرفت بیش از ٦٠ درصدی هشت‌هزارو ٥٠٠طرح صنعتی و معدنی، گفت: تاکنون پنج‌هزارو ٤٠٠طرح به بهره‌برداری رسیده که ٢٢ هزارمیلیارد‌تومان برای آنها سرمایه‌گذاری شده است. جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی، هم در ادامه این نشست از ورشكسته‌نشدن شركت‌هاي سيماني خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد