کاریابی‌ها سهم بیشتری در اشتغال می‌گیرند

کد خبر: 504072

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و مراکز کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم دفاتر کاریابی در اشتغال کشور را 25 درصد اعلام کرد و از اجرای طرح رتبه‌بندی کاریابی‌ها خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: محمد اکبرنیا اظهار کرد: یکی از وظایف کاریابی‌ها شناسایی استعدادهای کارجویان و معرفی آنها به کارفرمایان و ایجاد ارتباط دو سویه میان آنها است و وزارت کار درصدد است تا سهم دفاتر کاریابی‌ را در زمینه اشتغال و ارائه خدمات مشاوره شغلی افزایش دهد.
وی با بیان اینکه مراکز کاریابی باید برنامه جامعی برای ورود به دانشگاهها داشته باشند، تصریح کرد: برای کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به ارتباط فعال و موثر در عرصه‌های بین المللی نیاز داریم.
مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره صدور گواهی نامه شغلی، اظهار کرد: موضوع گواهی نامه‌های شغلی از مسایل مهم در حوزه کاری ما به شمار می‌رود که با همکاری امور بین الملل وزارتخانه در حال انجام است و در آن امتیازاتی نظیر معافیت‌های مالیاتی و تامین اجتماعی برای کارجویان در خارج کشور پیش بینی شده است.
اکبرنیا با اشاره به دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دیگر نقاط جهان، گفت: وجود چنین دیپلماسی فعالی هم به گسترش تعامل ایران با کشورهای جهان کمک می‌کند و هم زمینه توسعه تعامل بنگاههای کاریابی بین المللی را فراهم می‌کند.
وی در پایان از رتبه‌بندی و واگذاری برخی تصدی‌گری‌ها و خدمات به دفاتر کاریابی به عنوان مهمترین اقدامات در دست اجرای وزارت کار نام برد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد