وزیر نفت: بیشتر تأسیسات نفتی ‌مستهلک است

کد خبر: 459230

وزیر نفت گفت: با برداشتن تحریم‌ها 500 هزار بشکه نفت در روز به تولید ما اضافه می‌شود و این جهش بسیار بزرگی برای کشورمان است.

فارس: بیژن نامدار زنگنه عصر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های نفتی این استان اظهار کرد: بیشتر تأسیسات نفتی کشور هم‌اکنون مستهلک شده و به سختی اداره می‌شوند که باید با تدبیر و عقلانیت و استفاده از فرصت‌ها در پساتحریم، ظرفیت تولید را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: تاسیسات نفتی ما قدیمی هستند و در صورت به روزرسانی می‌توانند در راستای افزایش تولید و ارتقابخشی اقدامات نفتی کشورمان تاثیر به سزایی ایجاد کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه نمی‌شود تمام پول حاصل از فروش نفت را به خزانه ریخت، تصریح کرد: باید بخشی از درآمدها را در جهت توسعه و نوسازی تأسیسات نفتی هزینه کنیم.

*بعضی از مشکلات صنعت نفت ارتباطی به تحریم‌ها ندارد

زنگنه با بین اینکه بعضی از مشکلات صنعت نفت ارتباطی به تحریم‌ها ندارد عنوان کرد: به طور نمونه بخش زیادی از مشکلات طولانی شدن بهره‌برداری از طرح‌های نفتی شاید مربوط به مسائل تحریم‌ها باشد اما بخش دیگری از مشکلات مربوط به مسائل داخلی است.

وی بیان کرد: نمایندگان خوزستان در این دوران سخت تحریم به صنعت نفت خیلی کمک کردند و همیشه همراه و پشتیبان صنعت نفت بوده‌اند.

وزیر نفت با ابراز رضایتمندی از اجرای این طرح‌ها در موقعیت و زمانی مناسب تصریح کرد: اگرچه اجرای این واحدها هشت سال به درازا کشیده اما در زمان مناسبی به بهره‌برداری رسید.

زنگنه با اشاره به اینکه خوبی این طرح‌ها این است که در زمان تحریم‌ها به بهره‌برداری رسیده است خاطرنشان کرد: در شرایطی که تحریم‌ها توان تولید ما را پایین آورده و صادرات ما را نصف کرده است، بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی اتفاق بسیار خوبی در اقتصاد نفتی ما‌ست.

*افزایش تولید نفت ایران ٥٠٠ هزار بشکه در روز

وی با اشاره به مجموع اعتبار این پروژه‌ها اضافه کرد: این سه طرح با هزینه 300 میلیارد تومان اجرا شده‌اند که توانایی فرآورش ما را تا 160 هزار بشکه در روز بالا می‌برد.

به گفته وزیر نفت، با برداشتن تحریم‌ها 500 هزار بشکه نفت در روز به تولید ما اضافه می‌شود و این جهش بسیار بزرگی برای کشورمان است.

زنگنه با بیان اینکه بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم‌ها، تولید نفت ایران ٥٠٠ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند، گفت: امیدواریم با افزایش تولید بتوانیم اقتدار ایران و ظرفیت کاری صنعت نفت را به جهان نشان بدهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد