شرط‌عجیب‌برای‌متقاضیان‌مسکن‌مهرپردیس/ تصویر

کد خبر: 204322

اما نکته عجیب در تبصره 1 ماده 1 جدول شرایط ثبت نام از ممنوعیت ثبت نام زنان خود سرپرست اعم از مجرد ، مطلقه و یا بیوه زیر 35 سال خبر می دهد.

شرط‌عجیب‌برای‌متقاضیان‌مسکن‌مهرپردیس/ تصویر

سایت معماری نیوز نوشت: طبق وعده قبلی وزارت راه و شهرسازی ، ثبت نام مسکن مهر پردیس از امروز سه شنبه 16 خرداد در مراکز پستی شهر تهران و شهرجدید پردیس آغاز و متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به این مراکز مراجعه کنند. ساخت مسکن مهر در این شهر به سه بخش دهک پایین، دهک متوسط و دهک بالاتر از متوسط تقسیم می‌شود که بر این اساس، بلوک‌های 60 واحدی بلند مرتبه با تامین پارکینگ در محوطه و آورده کم برای دهک پایین در نظر گرفته شده است. همچنین آپارتمان‌های 10 واحدی در 5 طبقه دو خوابه برای طبقات متوسط و آپارتمان های سه طبقه 6 واحدی و یا 4 طبقه 8 واحدی و سه خوابه‌های بزرگ برای طبقه‌های متوسط به بالا در نظر گرفته شده است. اما نکته عجیب در تبصره 1 ماده 1 جدول شرایط ثبت نام از ممنوعیت ثبت نام زنان خود سرپرست اعم از مجرد ، مطلقه و یا بیوه زیر 35 سال خبر می دهد. در بخشی از شروط واجدین شرایط این بند آمده است: زنان خودسرپرست اعم از مجرد ، مطلقه و یا بیوه مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن با ارائه مدارک و مستندات قانونی (در خصوص فوت همسر یا طلاق)

حال چگونه است که در دین مبین اسلام به زنان از 9 سالگی حق تاهل و ازدواج داده شده است ولی دولت مهرورز داشتن حداقل 35 سال سن را جزو بند ها و شروط ثبت نام آورده است؟ با توجه به رشد بی رویه طلاق در کشور (علی الخصوص در تهران - طبق آمار دولت) چرا مسئولین طرح ماندگار مهر اقدام به تصویب چنین بندی نموده اند که بسیاری از زنان سرپرست خانوار را دچار مشکل و محروم از مسکن می‌سازد؟ دولت محترم بایستی توجه داشته باشد که شاید کلید راه حل بسیاری از معضلات ، مشکلات و آسیب های اجتماعی که با آن در گریبانیم و هزینه و مشکلات بسیاری هم بوجود آورده است ، همین سقف هرچند کوتاه مسکن مهر باشد که تفکر بیش از پیش و توجه ویژه مسئولین امر را به این مهم می طلبد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد