هر كسي خانه مي‌خواهد به شهر جديد پرند مراجعه كند

کد خبر: 184657

نيكزاد خاطرنشان كرد: صريحا اعلام مي كنم هر فردي كه به دنبال خانه است، مي‌تواند به شهر جديد پرند مراجعه كند.

ایسنا: وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين كه مردم نگران خانه‌دار شدن نباشند، گفت: نقدينگي‌ها هنوز به بازار مسكن نيامده است، اما به هر ميزاني كه مردم كشور خانه بخواهند در اختيارشان قرار مي‌دهيم.

علي نيكزاد در حاشيه ديدار امروز با وزير حمل و نقل عراق درباره تاثير نوسانات قيمت ارز و سكه و در پي آن بازگشت نقدينگي‌ها به بازار مسكن، اظهار كرد:‌ نقدينگي‌ها فعلا به بازار مسكن نيامده است، اما به هر ميزان كه مردم كشور و شهر تهران خانه بخواهند، در پرند، هشتگرد، پرديس كرج، شهر جديد ابريشم و ساير سايت‌هاي مسكن مهر، مسكن در اختيارشان قرار مي‌دهيم.

وي افزود: ميزان آورده از پنج تا 10 ميليون تومان براي واحدهاي با متراژ 70 تا 80 متر مربع متغير است.

نيكزاد با تاكيد براين كه هيچ نگراني در اين بخش وجود ندارد، خاطرنشان كرد: صريحا اعلام مي كنم هر فردي كه به دنبال خانه است، مي‌تواند به شهر جديد پرند مراجعه كند.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد:‌ تعدادي واحد به تدريج تا شب عيد، خرداد ماه و سپس شهريور سال آينده به مردم تحويل داده مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه به اندازه‌اي خانه ساخته‌اي كه بتوانيم نياز متاقضايان واجد شرايط را پاسخ دهيم، اظهار كرد: در صورتي كه عرضه و تقاضا هماهنگ باشد، نقدينگي نمي‌تواند باعث بروز سوداگري در بخش مسكن شود.

نيكزاد در ادامه درباره افزايش نرخ مصالح ساختماني اظهار كرد: نرخ مصالح بالا نرفته و اگر هم قيمت‌ها افزايش داشته باشند، مربوط به تيرآهن است كه در مورد دو ميليون و 700 هزار واحدي كه در دست ساخت داريم از مرحله استفاده از تيرآهن و سيمان گذشته و به نازك‌كاري رسيده‌اند؛ بنابراين افزايش قيمت تيرآهن تاثيري در ساخت اين تعداد واحد نخواهد داشت.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين كه اين واحدها در سال هاي 1390 و 1391 به فضل پرودگار يكي پس از ديگري به بهره برداري مي‌رسد، اضافه كرد: روز آينده با حضور رييس جمهوري بالغ بر پنج هزار واحد در رفسنجان، هفته آينده 10 هزار واحد در قزوين و سپس چهار هزار واحد در يكي ديگر از استان‌ها به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه در سال 1391 نيز افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: اين واحدها با زحمات انبوه‌سازان و تعاوني‌ها ساخته شده‌ است.

نيكزاد در ادامه با بيان اين‌كه مردم نگران خانه‌دار شدن نباشند، افزود: مرتبا در حال ساخت مسكن هستيم، اما سعي داريم برنامه مسكن مهر را در دولت دهم به پايان برسانيم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه آيا قبول داريد نوسانات نرخ ارز بر بازار اجاره تاثير گذاشته است؟ گفت:‌ اكنون فصل اجاره نيست و كسي در فصل زمستان جابه جا نمي‌شود، بنابراين چنين مسائلي وجود ندارد.

وي در ادامه بار ديگر بر ساخت واحدهاي مسكوني در پرند و پرديس تاكيد و خاطرنشان كرد:‌ متقاضيان مي‌توانند اقدام به ثبت نام كنند.

به گفته نيكزاد، ميزان آورده براي واحدهاي يك خوابه حدود پنج ميليون تومان، دو خوابه 12 ميليون تومان و براي واحدهاي سه خوابه حدود 16 ميليون تومان تعيين شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد