کاهش 15درصدی تولید تخم مرغ به علت بیماری

کد خبر: 164514

از اواخر سال گذشته تاکنون بیماری های تنفسی در واحدهای مرغ تخمگذار در استان های مرکزی، قزوین، البرز، تهران و بخشی از استان قم گزارش شد که اقدامات قرنطینه ای را برای این واحدها انجام دادیم.

واحد مركزي خبر: رئیس سازمان دامپزشکی گفت : از پارسال تاکنون به علت بروز بیماری های تنفسی در واحدهای مرغداری حدود 15 درصد از 19 هزار واحد مرغداری کشور اقدامات بهداشتی و قرنطینه انجام داده اند که باعث کاهش تولید تخم مرغ شده است .

محسن دستور در حاشیه مراسم بزرگداشتر روز ملی دامپزشکی که امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون بیماری های تنفسی در واحدهای مرغ تخمگذار در استان های مرکزی، قزوین، البرز، تهران و بخشی از استان قم گزارش شد که اقدامات قرنطینه ای را برای این واحدها انجام دادیم.

وی گفت: برای جلوگیری از روند کاهش تولید تخم مرغ حدود 50 درصد از واحدهای تولیدی که در دیگر مناطق کشور فعالند و از مرکز بیماری دور هستند ، برای جبران میزان تولید ، تقویت شدند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بیماری های فصلی در پاییز و زمستان در مرغداری ها خبر داد و تاکید کرد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تولید تا پایان سال به روال معمول خود بازخواهد گشت.

دستور در باره عرضه محصولات خام دامی به صورت بسته بندی گفت : هم اکنون مرغ تازه در 28 استان به صورت بسته بندی عرضه می شود و این روند در استان تهران نیز در مرحله اول در فروشگاه های زنجیره ای و در مرحله دوم در میادین میوه و تره بار شهرداری انجام می شود.

وی افزود : با همکاری استانداری ، سازمان دامپزشکی کشور و شهرداری تا اوایل سال آینده مرغ تازه در سراسر استان تهران به صورت بسته بندی عرضه می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : طرح عرضه گوشت قرمز به صورت بسته بندی در هیچ استانی به طور کامل اجرا نشده است و این طرح پس از فرهنگسازی اجرایی خواهد شد.

آقای دستور ، تعداد واحدهای بسته بندی محصولات خام دامی را در کشور حدود 750 واحد اعلام کرد و افزود : واحدهای بسته بندی با پروانه و نظارت سازمان دامپزشکی کشور فعال می شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد