زمان واریز یارانه معیشتی و کالابرگ در پاییز ۱۴۰۳ | یارانه معیشتی افراد تغییر می کند؟ + استعلام یارانه معیشتی با «#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*»

کد خبر: 1322784

مبلغ یارانه معیشتی نسبت به نیمه اول ۱۴۰۳ تغییر نکرده است. این مبلغ برای دهک‌های اول تا سوم برابر با ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم برابر با ۳۰۰ هزار تومان است.

زمان واریز یارانه معیشتی و کالابرگ در پاییز ۱۴۰۳ | یارانه معیشتی افراد تغییر می کند؟ + استعلام یارانه معیشتی با «#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*»

 

 

فرقی نمی‌کند که تا پیش از مهر ۱۴۰۳ مشمول دریافت یارانه بوده‌اید یا خیر، شما باید پس از این تاریخ، مجدد استعلام واریز یارانه را بگیرید؛ چرا که تغییرات مهمی از سوی سازمان هدفمندسازی در مبلغ و زمان واریز یارانه جدید و دهک بندی یارانه ایجاد شده است.

ما در این مطلب به توضیح ضرورت استعلام وضعیت یارانه جدید و شرح تمام تغییرات یارانه جدید می‌پردازیم تا شما را درمورد اخبار این حوزه آگاه کنیم و بهترین روش پیگیری یارانه را به شما آموزش دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

چرا استعلام وضعیت یارانه نقدی در مهر ۱۴۰۳ ضروری است؟

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در شهریور ۱۴۰۳ سیستم‌ دهک‌بندی یارانه‌ها به روزرسانی خواهد شد. در این به‌روزرسانی، برخی از مشمولین یارانه معیشتی حذف شده و برخی از جاماندگان یارانه معیشتی مشمول دریافت یارانه می‌شوند. از طرفی، تغییر دهک برخی افراد ممکن است مبلغ یارانه و وضعیت کالابرگ آن‌ها را تغییر دهد. با توجه به این موضوع، بهتر است در مهر ۱۴۰۳ و پس از به‌روزرسانی دهک‌ها، وضعیت یارانه خود را استعلام بگیرید.

یارانه نقدی چه کسانی در مهر ۱۴۰۳ قطع می‌شود؟

آنهایی که در مدت ۲ سال اخیر، از نظر مالی رشد یا افت داشته‌اند، مثلا خانه یا خودرو خریده‌اند یا فروخته‌اند، ممکن است که از نظر دهک یارانه تغییراتی داشته باشند که موجب قطع یا وصل یارانه معیشتی آن‌ها خواهد شد.

مبلغ یارانه معیشتی پاییز ۱۴۰۳

مبلغ یارانه نقدی پاییز ۱۴۰۳، برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم معادل ۴۰۰ هزار تومان و برای خانوارهای دهک چهارم تا هفتم، معادل ۳۰۰ هزار تومان است. این مبلغ نسبت به نیمه اول ۱۴۰۳ افزایش نداشته است و طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، افزایش نخواهد یافت.

زمان واریز یارانه معیشتی مهر، آبان و آذر ۱۴۰۳

طبق جدول زمان‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه‌ها برای دهک اول تا سوم، ۲۵‌ام هر ماه و برای دهک چهارم تا نهم، ۳۰‌ام هر ماه است. در صورت تغییر در زمان واریز یارانه‌ها، این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود

روش‌های استعلام یارانه جدید

پیگیری یارانه جدید با روش‌های متنوع و متفاوت امکان‌پذیر است. در ادامه، روش‌های استعلام واریز یارانه جدید را آورده‌ایم؛ همچنین، بهترین روش را شرح داده‌ایم.

استعلام یارانه از سایت و اپلیکیشن پیشخوان۲۴

استعلام وضعیت یارانه از سامانه ir

استعلام وضعیت یارانه با کد دستوری

و …

پیشخوان۲۴؛ ساده‌ترین و سریع‌ترین روش استعلام یارانه جدید

پیشخوان۲۴ امکان پیگیری یارانه را تنها با وارد کردن شماره موبایل سرپرست خانوار فراهم کرده است. مهم‌ترین مزیت و ویژگی این سامانه، ارائه خدمات در حوزه قبوض، خودرو و موتور، اجتماعی و شهروندی، مالی و اعتباری و … است. شما می‌توانید با استفاده از سامانه پیشخوان۲۴، علاوه بر استعلام واریز یارانه، از سایر خدمات گفته‌شده نیز بهره‌مند شوید.

اگر می‌خواهید استعلام یارانه جدید را بگیرید، وارد سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ شوید؛ سپس، مراحل زیر را دنبال کنید تا تنها در ۳ مرحله، استعلام واریز یارانه جدید را بگیرید:

گزینه «یارانه» را از بخش خدمات اجتماعی و شهروندی انتخاب کنید.

شماره موبایل سرپرست خانواری که قبلا در سامانه GOV.ir ثبت‌نام کرده است را وارد کنید.

دکمه استعلام را بزنید تا نتیجه استعلام وضعیت یارانه را در اپلیکیشن یا سایت پیشخوان۲۴ ببینید.

نکته: پیشخوان۲۴ علاوه‌بر نسخه وب‌سایت، نسخه اپلیکیشن نیز دارد؛ همین موضوع، این سامانه را به بهترین برنامه استعلام یارانه تبدیل کرده است.

نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه

اعتراض یارانه از طریق مراجعه به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir امکان‌پذیر است. شما باید در این سامانه، درخواست برقراری مجدد یارانه را ثبت کنید؛ سپس، کد پیگیری اعتراض به یارانه ارسال‌شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را نزد خود نگه دارید. آگاهی از نتیجه نیز از همین روش امکان‌پذیر است.

در ضمن، شما می‌توانید علاوه‌بر مراجعه به سامانه مذکور، از طریق شماره تلفن اعتراض به یارانه نیز برای ثبت اعتراض یارانه اقدام کنید. شماره اعتراض به یارانه ۰۲۱۶۳۶۹ است.

آخرین خبرها از کالابرگ پاییز ۱۴۰۳

پس از اتمام طرح سه‌ماهه فجرانه که در پایان سال قبل که برای کمک به معیشت ۷ دهک کم‌درآمد جامعه اجرا شده بود، هنوز خبر جدیدی درباره کالابرگ پاییز ۱۴۰۳ منتشر نشده است و مشخص نیست که آیا این طرح دوباره اجرایی می‌شود یا خیر.

مبلغ کالابرگ مهر، آبان و آذر ۱۴۰۳

در صورت اجرای دوباره طرح کالابرگ در پاییز ۱۴۰۳، مبلغ آن برابر با ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود. خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید هر یک از ۱۱ کالای اساسی در این طرح، فقط باید ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن معادل ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار دولت تامین می‌شود.

سوالات متداول

یارانه هر نفر چقدر افزایش می‌یابد؟

مبلغ یارانه معیشتی نسبت به نیمه اول ۱۴۰۳ تغییر نکرده است. این مبلغ برای دهک‌های اول تا سوم برابر با ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم برابر با ۳۰۰ هزار تومان است.

آیا با دادن کالابرگ یارانه نقدی قطع می‌شود؟

خیر؛ کالابرگ یک مبلغ اضافه بر یارانه نقدی است؛ بنابراین کالابرگ موجب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

آیا استعلام یارانه با کد ملی امکان‌پذیر است؟

بله؛ استعلام یارانه معیشتی با کد ملی از طریق روش کد دستوری «#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*» امکان‌پذیر است؛ البته، ممکن است که این سامانه گاهی با اختلال و مشکل روبه‌رو باشد و پاسخگو نباشد.

آیا یارانه معیشتی جدید امشب واریز می‌شود؟

تاریخ واریز یارانه جدید برای دهک‌های اول تا سوم، ۲۵‌ام هر ماه و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰‌ام هر ماه است.

شرایط و مدارک دریافت وام یارانه بگیران ۱۴۰۳ چیست؟

اخبار متعدد و متنوعی در مورد وام با کارت یارانه وجود دارد اما این اخبار درست و صحیح نیست. شما می‌توانید آخرین اخبار یارانه وام را در صورت اعلام سازمان هدفمندسازی، از اینجا پیگیری کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد