خبر خوش درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | اصلاح پایه حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1317568

همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات مهمی است که تمامی افراد به دنبال اخبار آن میباشند. در همسان سازی یکی از موارد زیر مجموعه اش به افزایش حقوق بازنشستگان برمیگردد. من باب همین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان سوالات زیادی برای افراد ایجاد کرده است.

خبر خوش درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | اصلاح پایه حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات مهمی است که تمامی افراد به دنبال اخبار آن میباشند. در همسان سازی یکی از موارد زیر مجموعه اش به افزایش حقوق بازنشستگان برمیگردد. من باب همین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان سوالات زیادی برای افراد ایجاد کرده است. 

تصویب اصلاح همسان سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری‌ های مستمر دولت قبل و مجلس سیزدهم

اصلاح پایه حقوق بازنشستگان با پیگیری‌های مستمر دولت قبل و مجلس سیزدهم به تصویب رسید و باید از فروردین ماه امسال اجرایی شده باشد.

به نقل از شبکه خبری بازنشستگان قالیباف رئیس مجلس گفت: اگرچه تاکنون مبلغی به عنوان علی الحساب واریز شده است اما مابقی هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.

حداکثر ۷۰ همت برای این موضوع پیش بینی شده است و تا به الان تحقق پیدا کرده است.

جا به جایی دولت‌ها، اجرای این قانون را با کمی تاخیر مواجه کرد اما مطمئن باشید که این قانون به طور کامل اجرا خواهد شد.

بنابر تصویب، قانون پرداختی بازنشستگان باید بر اساس پایه‌ها پرداخت شود./صفحه اقتصاد

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی

مجید سبزعلیان افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی محروم تر از بازنشستگان سایر صندوق بوده و نیازمند توجه بیشتری هستند.

او با تاکید بر اجرای هر چه سریعتر متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: روزی نیست که بازنشستگان در مراجعه به کانون ها پیگیر این مطالبه به حق خود نباشند بنابراین از مسولان اجرای آن را خواستاریم چون دیگر صبر بازنشستگان لبریز شده و ممکن است به صورت گروهی به سازمان تامین اجتماعی یا وزارت کار مراجعه کنند.

این مقام بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران مشکلات درمانی بازنشستگان را کمر شکن توصیف کرد و گفت: هزینه های درمانی بازنشستگان با درآمد آنان همخوانی ندارد و موجب رنج آنان است

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز گذشته اعلام کرد که طبق محاسبات، هر بازنشسته به طور متوسط باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را زیر شش تا هفت میلیون تومان می‌دانند.

ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: علیرغم تصویب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، بازنشستگان هنوز از مزایای این قانون بهره‌مند نشده‌اند و اجرای آن به تأخیر افتاده است.

داداشی افزود: دولت با توجه به برنامه توسعه هفتم باید در سه سال آینده، تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلین را حداقل به ۲۰ درصد برساند. به دلیل مشکلات اجرایی، از جمله شهادت رئیس‌جمهور و کمبود منابع مالی، روند اجرای این قانون کند پیش رفته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و نظارت خود را بر دستگاه‌های متولی و وزارت کار ادامه خواهد داد تا حق بازنشستگان بر اساس قانون برنامه هفتم احقاق شود.

روز گذشته، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در اظهاراتی درباره همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که طبق محاسبات، هر بازنشسته به طور متوسط باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را زیر شش تا هفت میلیون تومان می‌دانند.

این اظهارات شوکی بزرگ به بازنشستگان کشور وارد کرد و باعث شد تا بسیاری از آن‌ها در تماس با رسانه‌ ها به شدت به این موضوع اعتراض کنند. بازنشستگان ابراز نگرانی کردند که دولت سیزدهم آن‌ها را فریب داده است و به دنبال روشن شدن وضعیت حقوق خود هستند.

حمایت‌های بانک رفاه کارگران از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مورد قدردانی کانون عالی کارگران بازنشسته کشور قرار گرفت.

طی مراسمی در همایش سالانه کانون عالی کارگران بازنشسته استان تهران در محل مجتمع آموزشی رفاهی رفاه‌گستر سازمان تامین اجتماعی در بندر انزلی، با اهدای لوح تقدیر به دکتر اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران از تلاش‌ها و اقدامات توسعه‌ای سال‌های اخیر این بانک به منظور پیشبرد برنامه‌های حمایتی از بازنشستگان تقدیر شد.

دکتر للـه‌گانی در سخنانی در این همایش از پرداخت بالغ بر ۲۷۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ بیش از ۵۴۰۰۰ میلیارد ریال به بازنشستگان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز ضمن تداوم پرداخت این تسهیلات، مبلغ هر فقره تسهیلات را از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش دادیم.

وی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان در مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: فرایند پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات نیز از سوی کانون عالی بازنشستگان نهایی شده و به محض معرفی متقاضیان واجدشرایط، به حساب آنان واریز خواهد شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به اقدامات این بانک به‌منظور بهره‌برداری از تسهیلات تکلیفی در راستای حمایت از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بانک‌ها موظف هستند از منابع قرض‌الحسنه به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه و فرزندآوری استفاده کنند اما ما در بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک اجتماعی پیشنهاد دادیم که بازنشستگان نیز در زمره جامعه هدف این تسهیلات بانک قرار گیرند که خوشبختانه مورد موافقت گرفته و در حال تنظیم توافق‌نامه مربوطه هستیم.

دکتر للـه‌گانی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حضوری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: برای این منظور در دومرحله قبلی مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کل کشور و ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای استان تهران اختصاص دادیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به سامانه “بتا” این بانک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار فروشگاه عضو این سامانه هستند که بازنشستگان می‌توانند نسبت به خرید اقساطی کالا و خدمات مورد نیاز خود از آنها اقدام کنند. تعداد این فروشگاه‌ها هر روز افزایش می‌یابد و بازنشستگان می‌توانند با ارائه پیشنهادها، نظرات و انتقادات خود همیار ما در افزایش تعداد فروشگاه‌ها و بهبود عملکرد آنها باشند.

وی افزود: بدون شک هر فروشگاه یا مرکز ارائه خدمات که عملکرد مناسبی نداشته باشد را از این فهرست حذف و هر فروشگاه یا مرکز که بازنشستگان معزز پیشنهاد دهند را به آن اضافه می‌کنیم. در برنامه‌ریزی‌های آتی بانک انعقاد قرارداد سه‌جانبه با این فروشگاه‌ها و مراکز با حضور کانون عالی بازنشستگان امکان‌پذیر است. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد