آمار سفرهای هوایی داخلی و خارجی در ۵ ماهه اول امسال

کد خبر: 1316769

طی پنج ماهه اول امسال در حوزه عملکردی شهر فرودگاهی امام (ره) میزان نشست‌وبرخاست ۱۵ درصد و اعزام و پذیرش مسافر ۱۷ درصد رشد یافته و همچنین در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها نشست و برخاست افزایش ۸ و ۲۴ درصد و اعزام‌وپذیرش به ترتیب ۷ و ۳۰ درصد افزایش داشته است.

آمار سفرهای هوایی داخلی و خارجی در ۵ ماهه اول امسال

عملکرد ۵ ماهه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل هوایی، در بخش مجزا مربوط به عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ارائه شده است.

نشست و برخاست در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

تعداد نشست و برخاست در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۱۹ هزار و ۱۴۴ فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۱۰ هزار و بین‌المللی ۱۱۶ هزار فروند) به ترتیب افزایش ۸ و ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد. بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیماها نیز نشان می‌دهد که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در ۵ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۵۴ و ۱۲ هزار فروند ثبت شده است.

بیشترین تعداد نشست و برخاست در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۴۸ و ۲۹ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه‌های شاهرود و سمنان به ترتیب به میزان ۲ و ۴ فروند بوده است.

در ۵ ماهه سال جاری، بالغ بر ۵۷ درصد (۷۷ هزار فروند از مجموع ۱۳۳ هزار فروند) نشست و برخاست‌ها در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها انجام شده است. به عبارت دیگر، ۴۳ درصد (۵۶ هزار فروند) نشست و برخاست‌ها در ۴۸ فرودگاه باقیمانده و ۹۰ درصد پروازها در ۱۱ فرودگاه انجام شده است.

اعزام و پذیرش مسافر

میزان اعزام و پذیرش مسافر در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۳ میلیون و ۴۷۵ هزار نفر و یک میلیون و ۷۵۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۲ میلیون و ۵۷۶ هزار نفر و بین‌المللی ۱۳۵۲ هزار نفر) به ترتیب ۷ و ۳۰ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص می‌شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در ۵ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۸/۴ و ۱/۸ میلیون نفر ثبت شده است.

بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۵ و ۴ میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه‌های شاهرود و سمنان به ترتیب به میزان ۱۷۴ و ۲۶۶ نفر است. در ۵ ماهه سال جاری، بیش از ۶۰ درصد (۹ میلیون نفر از مجموع ۱۵ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها که در آنها پرواز انجام شده) انجام شده است. به عبارت دیگر، ۴۰ درصد (۶ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۴۸ فرودگاه باقیمانده و ۹۰ درصد اعزام و پذیرش مسافر در ۱۰ فرودگاه انجام شده است.

نشست و برخاست شرکت شهر فرودگاهی امام (ره)

تعداد نشست و برخاست در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳، ۲۳ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰ هزار فروند) ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین، بیشترین تعداد نشست و برخاست از مبدأ / مقصد ترکیه به میزان ۷ هزار و ۵۵۷ فروند و کمترین مربوط به ونزوئلا به میزان ۵ فروند بوده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳، ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر) ۱۷ درصد افزایش داشته است. همچنین، بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر از مبدأ / مقصد ترکیه به میزان ۱/۳ میلیون نفر و کمترین مربوط به ونزوئلا به میزان ۵۹ نفر بوده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد