توضیح وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت رفع فیلترینگ

کد خبر: 1316415

رئیس جمهور مطالبه‌ مردم در حوزه اینترنت را مرتب در جلسات هیات دولت دنبال کرده و بر آن تاکید می‌کند و ما مکلف به پیگیری مساله هستیم.

توضیح وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت رفع فیلترینگ

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات قائل به افزایش کیفیت ارتباطات است، گفت: تعدادی از گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات کشور به‌ویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده است که تقویت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

«ستار هاشمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (یکشنبه، اول مهر) در حاشیه آئین بازگشایی دبیرستان دخترانه فرزانگان در جمع خبرنگاران‌ قرار گرفت و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اقداماتی که برای بهبود کیفیت اینترنت در دستور کار قرار دارد، گفت: در بحث‌ ارتباطات ما قائل به افزایش کیفیت هستیم. ما یک تیمی را برای این موضوع تشکیل دادیم که در حال بررسی ابعاد مختلف هستند.

وی تصریح کرد: تعدادی از گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات کشور به ویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده که تقویت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها، مردم احساس کنند که کیفیت ارتباطات بهبود یافته است. این اقدامات به صورت گام‌به‌گام پیش‌می‌رود و از همکارانم درخواست کرده‌ام این مشئله را پیگیری کنند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران درباره برنامه مشخص خود برای بهبود تجربه کاربری اینترنت، گفت: درباره این بحث، دو نگاه وجود دارد؛ نخست تقویت نظارت‌هایمان در این زمینه و گام بعدی این است که زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. هر دو ضرورتی که مطرح شد را در دوره جدید با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح‌کرد: رئیس جمهور نیز مطالبه‌ای که مردم در حوزه اینترنت دارند را مرتب در جلسات هیات دولت دنبال کرده و بر آن تاکید می‌کند و ما مکلف هستیم که مساله را پیگیری کنیم.

وزیر ارتباطات درباره مساله رفع فیلتر، خاطرنشان کرد: محور بررسی این مساله، شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است، تاکنون سلسله جلساتی در این زمینه برگزار شده است و امروز نیز در این خصوص جلسه‌ای داریم. پیگیری این موضوع در دستور کار است و اجازه بدهید آن را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.

هاشمی درباره ورود رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدارس افزود: با آموزش و پرورش در حال تعامل هستیم تا این اتفاق که تکلیف ما به شمار می‌رود، رخ دهد.

وی افزود: در جلسه شورای معاونان وزارتخانه، یکی از موضوعات جدی که بر آن تاکید کردم این بود که به صورت دوره‌ای و مرتب در تعامل با خبرنگاران باشند، نشست‌های رسانه‌ای برگزار کرده و پاسخگو باشند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد