واریزی یک میلیونی یارانه معیشتی برای این خانوارها | یارانه معیشتی این یارانه بگیران 2 برابر شد

کد خبر: 1312327

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا سال‌جاری میزان رشد مستمری مددجویان به ۲۹۷ درصد رسیده است.

واریزی یک میلیونی یارانه معیشتی برای این خانوارها | یارانه معیشتی این یارانه بگیران 2 برابر شد

علیرضا حسین‌نژاد در نشست خبری روایت تحول در جمع خبرنگاران در استانداری اردبیل، اظهار داشت: کمیته امداد در 32 سرفصل بیش از 120 خدمت به ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی ارائه می‌کند که رویکرد اصلی محرومیت‌زدایی و انجام برنامه‌ها در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم تجربه موفقی را در حمایت همه‌جانبه از اقشار نیازمند شاهد بودیم که نسبت به دولت‌های گذشته تمرکز جدی بر رفع محرومیت‌ها و ارتقای توانمندی این خانواده‌ها بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، گفت: بالاتر از رشد 20 درصدی حقوق در سال‌‌های گذشته، در دولت سیزدهم رشد 297 درصدی پرداختی به مستمری‌بگیران را شاهد بودیم به طوری که پرداختی برای یک نفر از رقم 350 هزار تومان در سال‌جاری به یک میلیون تومان افزایش یافته است.

حسین‌نژاد به فعالیت‌های مناسب حوزه سلامت و کاهش هزینه‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در بهره‌مندی از خدمات درمانی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: فرانشیز مددجویان کمیته امداد از 20 درصد پرداختی به صفر رسیده و در حال حاضر ارائه خدمات درمانی، بستری و بهداشتی در مراکز دولتی به صفر رسیده و به هیچ وجه مبلغی از مددجویان دریافت نمی‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد یک‌ هزار و 163 بیمار زمین‌گیر و مستمند دارد که ما سعی می‌کنیم این افراد را با نشان دار کردن در دریافت خدمات درمانی و پاراکلینیکی با یارانه‌های بالا و پرداختی بسیار پایین کمک و یاری کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: در حوزه مسکن، پوشش مسکن مددجویی مناطق روستایی به بیش از 90 درصد رسیده و با همکاری بنیاد مسکن و بسیج سازندگی در سه سال گذشته یک‌هزار و 938 واحد مسکن محرومان احداث و به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

حسین‌نژاد بیان کرد: پرداختی کمیته امداد به شکل بلاعوض برای صاحبان این واحدهای مسکونی از رقم 50 میلیون تومان به 150 میلیون تومان افزایش یافته و امسال نیز قرار است 200 میلیون تومان کمک بلاعوض برای بهره‌مندی مددجویان از مساکن مقاوم فراهم آید.

وی به فعالیت‌های حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل خوداشتغالی و تبصره 16 و 18 اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم برای 13 هزار و 793 مددجو فرصت شغلی مهیا شده که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت زمینه اشتغال و خودکفایی بسیاری از این مددجویان فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: یک‌ هزار و 48 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در این سه سال پرداخت شده و یا در مرحله پرداخت است که با تحقق آن فرصت اشتغال خوبی برای جامعه هدف کمیته امداد فراهم می‌آید.

حسین‌‌نژاد با بیان اینکه هیچ پشت نوبتی در مجموعه کمیته امداد استان اردبیل نداریم، تصریح کرد: در تأمین اقلام ضروری خانواده‌ها و تأمین جهیزیه نوعروسان نیز اقدامات خوبی با حمایت دولت سیزدهم انجام شده و در این زمینه شرایط مطلوبی را در شروع زندگی زوجین شاهد هستیم.

وی گفت: 44 هزار و 400 خانواده در قالب 90 هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند که 11.2 دهم درصد خانوار و هفت درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: 53 درصد مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار و 47 درصد را سرپرست مرد و سالمند تشکیل می‌دهد.

حسین‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: 54 درصد مددجویان کمیته امداد استان شهری و 46 درصد روستایی است و ما در حال حاضر 15 هزار دانش‌آموز و 809 دانشجوی تحت پوشش را نیز داریم که به آنها ارائه خدمات در ابعاد مختلف انجام می‌شود.

افزایش 2 برابری مستمری‌بگیران بهزیستی در 2 سال اخیر

حامد رضایی شامگاه یکشنبه در این نشست، اظهار داشت: بهزیستی استان اردبیل در قالب 146 برنامه در خدمت ولی‌نعمتان است تا خدمات متنوعی را به جامعه هدف اعم از زنان سرپرست خانوار، معلولان، گروه‌های آسیب‌پذیر و عموم مردم ارائه کند.

وی تصریح کرد: بخشی از این برنامه‌ها برای عموم مردم ارائه می‌شود و بخش دیگر به شکل تخصصی برای جامعه هدف در نظر گرفته شده تا زمینه برای ارتقای توانمندی این خانواده‌ها را شاهد باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 14 هزار و 500 مستمری بگیر بهزیستی در سال 1400 هم اکنون به بیش از 25 هزار و 800 نفر رسیده که یک رشد جهشی را در دولت سیزدهم در پوشش مستمری بگیران و جامعه هدف شاهد بودیم، به طوری که هم اکنون هیچ پشت نوبتی در بهزیستی استان نداریم.

رضایی افزود: پرداختی مستمری نیز در دولت سیزدهم در کنار تأمین اعتبارات بهزیستی رشد جهشی پیدا کرده که این نشان می‌دهد توجه دولت به حمایت و همراهی بیشتر با خانواده های نیازمند و بی‌بضاعت بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای برخی از معلولان و افراد دچار ضایعه نخایی پرداخت هزینه پرستاری را انجام می‌دهیم که این پرداختی‌ها از 1.5 میلیون تومان به بیش از 2 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافته به طوری که در دولت سیزدهم 500 نفر از خدمات حق پرستاری بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان 2 هزار و 694 نفر خدمات پرستاری دریافت می‌کنند که پرداختی ماهانه برای این خانواده‌ها از محل کمک‌های حمایتی پنج میلیارد تومان است.

رضایی بیان کرد: بهزیستی استان ماهانه مستمری و حق پرستاری بالغ بر 41.5 میلیارد تومان را پرداخت می‌کند تا در خدمت ولی‌نعمتان خود باشد.

وی در ادامه یادآور شد: در کنار فعالیت‌‌های مختلفی که بهزیستی در قالب اقدامات تحولی انجام داده، در این سه سال بودجه بهزیستی استان 141 درصد رشد داشته و ما کمبود اعتباراتی را از بابت خدمات‌رسانی به جامعه هدف و معلولان شاهد نبودیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی در سال 1400 رقم اختصاصی به استان 550 میلیون تومان بوده که امسال این رقم به هشت میلیارد تومان رسیده و تا آخر سال قطعا این مبلغ به 10 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

رضایی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را جز برنامه‌های اصلی عنوان کرد و گفت: سه ساختمان در اردبیل، گرمی و مشگین‌شهر تکمیل و یا در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته که اکثر این پروژه‌ها از سال 86 شروع شده بود و پیشرفت بسیار کندی را داشت.

وی افزود: تا آخر امسال ساختمان خلخال نیز با کمک خیران راه‌اندازی خواهد شد که هم اکنون این پروژه 70 درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به فعالیت 34 مرکز، مؤسسه خیریه، مراکز ساماندهی و نگهداری معلولان، توانبخشی، ترک اعتیاد و سایر مجموعه‌های خدمات رسان اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان بهزیستی را شاهد بودیم و اغلب آنها از خدمات ستاره‌دار درمانی در قالب 59 خدمت بهداشتی و درمانی مناسب بهره‌مند شدند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال وام‌های پرداختی خوداشتغالی افزایش یافته به طوری که در 2 سال گذشته، 2 هزار و 500 نفر از مددجویان بهزیستی از این تسهیلات خوداشتغالی و بیمه خویش‌‌فرمایی بهره‌مند شدند.

وی به برگزاری آزمون اختصاصی معلولان اشاره کرد و ادامه داد: در 12 سال گذشته این امر مغفول مانده بود که در دولت سیزدهم با هدف تخصیص سهمیه سه درصد معلولان، آزمون جداگانه و ویژه معلولان برگزار شد تا زمینه استخدام 460 نفر از آنها در سطح ملی فراهم آید که سهمیه استان نیز 63 نفر جذب در 90 رشته شغلی و بیش از 46 دستگاه اجرایی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: در پنج ماهه امسال روند جمع‌آوری کودکان کار سیر نزولی داشته و با همکاری مؤسسات خیریه این امر با ساماندهی مناسب در حال انجام است.

رضایی از برگزاری 157 میز خدمت و حضور در منزل مددجویان برای رفع مشکلات آنها خبر داد و بیان کرد: در حوزه توزیع لوازم خانگی 400 قلم کالا در بین مددجویان توزیع و 5.5 میلیارد تومان ودیعه مسکن و کمک بلاعوض این حوزه به مددجویان پرداخت شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در 2 سال گذشته 210 باب مسکن تهیه و در اختیار معلولان قرار گرفته و ما همچنان با همکاری نهادهای اجرایی در این حوزه ساخت و تولید مسکن را برای جامعه هدف جز برنامه‌ریزی‌های اصلی قرار دادیم.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد