واریزی 2 میلیون تومان سود سهام عدالت برای خانوار دو نفره | ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی برای استعلام دارایی ها

کد خبر: 1310000

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 30 مرداد 1403 به 7میلیون و 180 هزار و30 تومان رسید.

واریزی 2 میلیون تومان سود سهام عدالت برای خانوار  دو نفره | ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی برای استعلام دارایی ها
امروز سه شنبه ( 30 مرداد 1403)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 6 میلیون620 هزار و 505 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 5861 واحد کاهش در ارتفاع 2.032.556 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 638.690 واحدی قرار گرفته است. 

 ارزش معاملات امروز بازار بورس9704 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 6636 هزار میلیارد تومان قرار داد.  

 

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فولاد،فملی،خودرو ،شبندر،شستا،شپنا،وبملت صورت گرفت و شاخص های خاور،شاوان،کگهر،فرابورس،حسینا،نپان و کزغال بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در 30 مرداد 1403

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (30 مرداد 1403) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 7 میلیون و 180 هزار و30 تومان رسید.

جماران

مرحله سوم واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت نوعی کمک معیشتی است که دولت و شرکت ها سود آن را بین سهام داران خود واریز میکنند

سهام عدالت یکی از کمک معیشتهایی است که برای افراد چند بار واریز میشود. سهام عدالت برای افراد بسیار اهمیت دارد و هر سال برای این چند بار باعث خوشحالی افراد میشود. سهام عدالت برای تمامی افراد نمیباشد و برای همان هایی هم که واریز میشود مبلغش یکسان نمیباشد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پس از آشنایی با کاربردهای سامانه سهام عدالت قدم بعدی این است که روش ورود به این سامانه را برایتان توضیح بدهیم. به یاد داشته باشید که فقط افرادی می‌توانند وارد سامانه آن شوند که سهام‌دار باشند و پیش از این سود آن را دریافت کرده باشند.

برای ورود به این سامانه در مرورگر خود نشانی www.sahamedalat.ir را وارد و جست‌وجو کنید تا به صفحه‌ی اصلی این سامانه هدایت شوید. در همان صفحه‌ی اصلی روی گزینه‌ی «مشاهده‌ی دارایی سهام عدالت» کلیک کنید تا وارد فرایند ورود به سامانه شوید.

در صفحه‌ی جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود، لازم است کد ملی خود را وارد کرده و سپس روی گزینه‌ی «دریافت پیامک اعتبارسنجی» کلیک کنید؛ با انتخاب این گزینه یک کد برای شما پیامک خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که برای ورود به سامانه، شماره تلفن همراه باید تحت مالکیت فرد و متعلق به همان کدملی باشد.

پس از این که کد ملی را وارد و روی گزینه «دریافت پیامک اعتبارسنجی» کلیک کردید، کادری به شما نمایش داده می‌شود که باید در آن کد نمایش‌داده‌شده را وارد و گزینه «تأیید» را انتخاب کنید. در ادامه یک کد به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که در صفحه‌ی بعد باید آن را در کادر مربوطه وارد و روی گزینه‌ی «ورود» کلیک کنید. به این ترتیب شما وارد پرتال خود در سامانه آن خواهید شد. به یاد داشته باشید که مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات برعهده‌ی فرد  است.

مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سامانه آن این است که افراد می‌توانند از طریق این سامانه میزان دارایی سهام خود را مشاهده کنند و در جریان وضعیت این دارایی و جزئیات آن قرار بگیرند. برای این کار باید افراد بعد از ورود به پرتال شخصی خود در سامانه استعلام و آزادسازی آن در منوی سمت راست بخش «گزارش دارایی سهام عدالت» را انتخاب کنند.

واریز سود سهام عدالت با تأخیر و مشکلات پیش‌رو

سود آن مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ که باید در سه مرحله به سهامداران پرداخت می‌شد، با تأخیر مواجه شده است. تاکنون دو مرحله از این سود واریز شده و قرار بود مرحله سوم نیز تا ماه‌های گذشته تسویه شود. اما به دلیل مشکلات نقدینگی برخی شرکت‌ها، این واریز انجام نشد و سهامداران همچنان منتظر دریافت سود خود هستند.

شرکت‌های متخلف در پرداخت سود سهام‌عدالت

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از اتفاقات موجب شد تا برخی شرکت‌ها نتوانند سودسهام عدالت را در زمان مقرر واریز کنند. این شرکت‌ها به دلیل کمبود نقدینگی از تعهدات خود عقب مانده‌اند. در میان این شرکت‌ها، دو شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا همچنان سودسهام عدالت را واریز نکرده‌اند. این شرکت‌ها به ترتیب ۲.۵ هزار میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند که باید پرداخت کنند.

میزان سود واریزی تا کنون و چالش‌های پیش‌رو

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد که تاکنون حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان از سود مرحله سوم سهام عدالت واریز شده است. اگر باقی‌مانده این مبلغ نیز پرداخت شود، مجموع سود واریزی به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. اما شرکت هلدینگ خلیج‌فارس اعلام کرده که به دلیل مشکلاتی که برخی از شرکت‌های زیرمجموعه مانند فجر و مبین با آن مواجه هستند، قادر به تسویه کامل سودسهام عدالت نیست. این مسئله باعث شده تا فرآیند واریز سود به تأخیر بیفتد./جهان صنعت نیوز

۲ شرکت همچنان سود سهام عدالت را واریز نکردند!

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مرتبه پیش اعلام شد چهار شرکت همچنان سود  خود را واریز نکردند حالا نسبت به قبل پالایشگاه بندرعباس تسویه کرده و شرکت فجر انرژی خلیج فارس هم اعلام کرده که به سبب افزایش سرمایه سودی را واریز نخواهد کرد و اکنون تنها ۲ شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۲.۵ همت بدهی و شرکت مپنا که آن هم ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند باقی مانده اند که باید سود خود را واریز کنند.

برای سود سهام عدالت نیاز به کلیک بر روی هیچ لینکی نیست

اما عدم تسویه سود آن زمینه مناسبی را برای سودجویان فراهم می‌کند تا از این چشم انتظاری سهامداران به نفع جیب خود استفاده کنند؛ در همین راستا هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور خود  گفته بود: سهامداران توجه داشته باشند سود سهام عدالت تنها به شماره شبای ثبت شده افراد در سامانه سجام واریز خواهد شد همچنین برای دریافت سود آن نیازی به کلیک بر روی هیچ لینکی نخواهد بود و با هیچ یک از سهامداران تماسی گرفته نخواهد شد.

وی اظهار کرد: سهامداران هوشیاری کافی را داشته باشند و اخبار مربوط به واریز سود آن را تنها از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی پیگیری کنند تا در دام سود سودجویان گرفتار نشوند.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا سرانجام واریز سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت محقق خواهد شد یا همچنان باید شاهد بدعهدی شرکت‌های متخلف باشیم./همشهری

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد