برای ثبت نام پیش فروش خودرو وام بگیرید | وام پیش ثبت‌نام خودرو از 80 تا 120 میلیون تومان

کد خبر: 1309735

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به شبکه بانکی به موضوع اعطای وام پیش ثبت نام خودرو ورود کرد.

برای ثبت نام پیش فروش خودرو وام بگیرید | وام پیش ثبت‌نام خودرو از 80 تا 120 میلیون تومان

همزمان با آغاز طرح ایران‌خودرو برای ثبت‌نام فروش خودرو، برخی بانک‌ها به منظور جذب سپرده به بهانه افتتاح حساب وکالتی، پرداخت وام ۸۰ تا ۱۳۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو را تبلیغ می‌کنند.

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به شبکه بانکی به موضوع اعطای وام پیش ثبت نام خودرو ورود کرد.

در پی این اقدام جعفرحسینی بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به شبکه بانکی نسبت به عواقب این اقدام بانک‌ها هشدار داد و بر اولویت پرداخت تسهیلات تکلیفی تاکید کرد.

در بخشی از این نامه که به مدیران عامل همه بانک‌ها ارسال شده، آمده است: از شرایط شرکت در طرح اخیر ایران خودرو، وکالتی کردن حساب و مسدود نمودن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان نزد بانک‌های منتخب به منظور تشخیص متقاضیان واقعی است که در این راستا برخی از بانک‌ها به منظور تشویق متقاضیان و جذب منابع، اقدام به اعطای تسهیلات به منظور تأمین بخشی از مبلغ مذکور کرده‌اند.

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی در ادامه بررسی‌های این نهاد نظارتی پیرامون موضوع فوق را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرده است: ضرورت دارد بانک‌ها از انجام اقدامات خارج از چارچوب حساب وکالتی امتناع نموده و پرداخت تسهیلات با رعایت کامل ضوابط و مقررات بانکی انجام پذیرد.

وی با یادآوری و تاکید بر بخشنامه بانک مرکزی تصریح کرده است: طی بخشنامه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ بانک مرکزی، با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار و کثرت تقاضای تسهیلات بانکی اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی، جمعیت قانون جهش تولید مسکن و ... است و هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یاد شده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.

بازرس کل بانک و بیمه سازمان بازرسی با اشاره به بررسی عملکرد بانک یا موسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات تکلیفی از سوی این نهاد نظارتی، خاطرنشان کرده است: چنانچه نتایج حاصله حاکی از عملکرد نامطلوب توام با اعطای تسهیلات به روش صدرالاشاره باشد اقدامات انضباطی و نظارتی مقتضی علیه آن بانک یا موسسه اعتباری و اعضای هیئت مدیره ذی ربط معمول خواهد شد.

حسینی خطاب به شبکه بانکی تاکید کرده است: ضمن رعایت موارد فوق اقدامات اصلاحی لازم در این رابطه انجام و به این سازمان منعکس شود./منبع: ایلنا

جزییات ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو ویژه مادران + زمان آخرین مهلت

متقاضیان در طرح فروش ایران خودرو ویژه مادران تا روز سه شنبه 30 مرداد 1403 برای ثبت نام مهلت دارند.

به گزارش جماران؛ طرح فروش جدید محصولات ایران‌خودرو ویژه مادران از روز چهارشنبه 28 مرداد 1403 آغاز شد. ایران‌خودرو بخشی از ظرفیت تولیدات خود تا پایان سال ۱۴۰۳ را در طرح پیش فروش و فوق‌العاده طی اولویت‌بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، عرضه کرده است.

تذکرات مهم در خصوص فرآیند ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو برای طرح مادران (متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) از سوی این شرکت اطلاع رسانی شد. 

متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ،مشمول هیچ یک از شرایط ثبت نام نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا مابعد آنها متولد تاریخ 1400/08/24 به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیشتر باشد، اولویت برای مادرانی است که در 24 ماه گذشته از شرکت های خودروسازی خودرو دریافت ننموده اند. ( توجه : ثبت نام در این طرح فقط توسط مادران حائز شرایط ، مجاز است)

در زمان ثبت درخواست خرید، هر متقاضی می تواند حداکثر پنج محصول را به ترتیب مطلوبیت مورد نظر، انتخاب کند. از بین محصولات انتخاب شده، به ترتیب درخواست مشتری در فرآیند اولویت‌بندی هر خودرو شرکت داده می‌شود و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم تنها یک خودرو به عنوان درخواست نهایی مشتری منظور خواهد شد. 

ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس www.ikcosales.ir از امروز چهارشنبه مورخ 1403.05.24 تا روز سه شنبه مورخ 1403.05.30 فعال خواهد بود./جماران

آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان ایران خودرو از ۲ میلیون عبور کرد!

آخرین آمار حکایت از آن دارد که تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۷۱ نفر اقدام به ثبت نام محصولات ایران خودرو کرده‌اند.

ن به نقل از تسنیم،   ثبت‌نام ۱۲ محصول ایران‌خودرو از ۲۴ مردادماه آغاز شد و متقاضیان می‌توانند تا دوم شهریورماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 البته با توجه به تأخیر در هماهنگی‌های لازم میان برخی بانک‌های عامل و سامانه در آماده‌سازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب مهلت تعیین‌شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب با اضافه شدن یک روز از یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ تا پایان ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ نزد بانک‌های عامل امکان‌پذیر است.

 در حال حاضر آخرین آمار حکایت از آن دارد که تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۷۱ نفر به صورت کلی اقدام به ثبت نام کرده اند. از این آمار حدود ۱ میلیون نفر با تشکیل حساب وکالتی در طرح عادی و مابقی در قالب طرح جوانی و خودروی فرسوده پیش  ثبت نام را انجام داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد