همتی: بخش خصوصی می‌تواند در پروژه های ملی سهیم باشد

کد خبر: 1309607

وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به رغم چالش‌ها و مشکلات، شرایط بهتری را نوید می‌دهم و به آینده کشور کاملا امیدوار هستم، گفت: باید با راهبردی جدید وضعیت اقتصادی را اصلاح کنیم.

همتی: بخش خصوصی می‌تواند در پروژه های ملی سهیم باشد

به گزارش مجمع کارآفرینان ایران، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در نشست کارآفرینان با تشکر و قدردانی از توجه بخش خصوصی به اقتصاد کشور، اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و در دوگانه مشکلات مربوط به تحریم و غیرتحریم قرار گرفته ایم؛ در حال حاضر اصل را باید بر شرایط تحریم بگذاریم و در این راستا برنامه‌ای برای توسعه کشور اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی جلسات بیشتری را در خدمت بخش خصوصی خواهم داشت ، افزود: من همتی گذشته نیستم و تجربیات بنده بیشتر شده است. نبض اصلی صنایع و تولید کشور در اختیار بخش خصوصی است، چراکه کشور بدون بخش خصوصی پیشرفت نخواهد کرد.

بخش خصوصی می‌تواند در پروژه های ملی سهیم باشد

همتی تاکید کرد: باید با راهبردی جدید وضعیت اقتصادی را اصلاح کنیم. نمی‌توان با سرمایه گذاری پایین و بهره وری صفر امور را پیش برد. بخش خصوصی می تواند در پروژه های ملی سهیم باشد. حتما در جهت کاهش دخالت در اقتصاد تلاش خواهم کرد تا بخش خصوصی بتواند با قدرت وارد این عرصه شود.

رئیس سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه مشکل اقتصاد کشور تحریم و حکمرانی غلط اقتصادی است، گفت: ما همگی باید برای آینده کشور و فرزندانمان تلاش کنیم. در مسئله تحریم باید ما و طرف خارجی با یکدیگر تلاش کنیم.

وی با بیان این نکته که با فرض وجود تحریمها و مشکلات FATF اعلام آمادگی کرده ام، افزود: اگر حکمرانی اقتصادی اصلاح شود ما با وجود تحریم ها می توانیم در کشور تحول ایجاد کنیم.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه توسعه روابط شتابان در منطقه بدون حل تحریم رخ نخواهد داد، اظهار کرد: ما باید با وجود محدودیتها حرکت کنیم و بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم. وقتی رهبر انقلاب بیان می کنند اقتصاد موضوع مهم کشور است، پس ایشان درک عمیقی از این موضوع دارند و باید در همین جهت در مسیر توسعه، چالش ها و فرصت را به خوبی شناسایی و براساس واقعیت های موجود حرکت کنیم.

بالابردن نرخ بهره در شرایط ناترازی بانکی اشتباه محض است

وزیر پیشنهادی اقتصاد مطرح کرد: بالابردن نرخ بهره در شرایط ناترازی بانکی اشتباه محض است. وضعیت اعمال ارزش افزوده در همه جای دنیا مشخص و قابل اجرا است. می‌توانیم با کمک فعالان بخش خصوصی به راه حلی برسیم که رضایت مردم را به دنبال دارد.

وی افزود: بانک ها معتقدند به علت عدم سودآوری در عملیات بانکی باید وارد پروژه های ملی شوند. کشور اکنون نیازمند یک جهش است.

همتی با بیان اینکه بانک ها همچنان مشغول بنگاهداری هستند و در این خصوص اتفاق جدیدی نیفتاده است، گفت : بانک ها باید بنگاه داری را رها کرده و با مشارکت بخش خصوصی به بنگاه سازی بپردازند.

وزیر پیشنهادی اقتصاد با اشاره به شیوه قیمت گذاری کالاها و خدمات افزود: باید سیاست قیمت گذاری دستوری اصلاح شود. قیمت گذاری دستوری در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. اگر بازار بورس اصلاح نشود تامین مالی صورت نمی گیرد.

همتی با تاکید براینکه به رغم چالش ها و مشکلات داخلی و خارجی، شرایط بهتری را نوید می دهم، چرا که با وجود کارآفرینان بزرگ در کشور حتما باید به آینده کشور کاملا امیدوار بود، گفت : باید مسیر، برای رفع و کاهش موانع و چالش ها و خدمت به مردم هموار شود. کشورمان این ظرفیت را دارد و می توانیم با ایجاد امید، نگاهمان را به آینده ایران نگاهی امیدوارنه کنیم.

وی ادامه داد: در سه سالی که از امور دولتی فاصله گرفتم فرصت یافتم تا از زاویه جدیدی به مسائل نگاه کنم. این قول را می‌دهم تا جلسات همفکری با فعالان بخش خصوصی ادامه یابد و با شما بتوانیم برای آینده کشور تبادل نظر کنیم.

کارآفرینان می توانند طرح های بزرگ اقتصادی را بر عهده بگیرند

حمید رضا غزنوی دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه این نشست گفت: خدا را شاکریم که بزرگان صنعت کشور امروز در مجمع کارآفرینان ایران جمع شده اند. امروز بخش خصوصی بسیار قدرتمندی داریم که می توانند پروژه های بزرگ اقتصادی کشور را به عهده بگیرند.

وی افزود: کارآفرینان بخش خصوصی می توانند پروژه های مشترکی را بر عهده بگیرند و کنسرسیوم های بزرگ اقتصادی را تشکیل دهند. بخش خصوصی می تواند در اقتصاد مولد کشور موثر واقع شود. افراد حاضر در این جلسه به تنهایی درصد عمده ای از بازار کشور را برعهده دارند و نقش موثری در تامین کالا دارند.

دبیر کل مجمع کار،فرینان ایران بیان کرد: امروز کارآفرینان بزرگ کشور سرداران حوزه اقتصاد و تولید کشور هستند ، بنابراین به آنها اعتماد کنید، مسیر را برایشان هموار سازید و اجازه دهید با ارتفاع بیشتری پرواز کنند، تک تک این افراد تعهد و وفاداری خودشان را در تامین کالا انهم در بدترین شرایط تحریم به کشور ، مسئولان و مردم نشان داده اند و امروز نوبت شما دولتمردان است به کارآفرینان میدان دهید.

غزنوی گفت: هر کدام از این کارآفرینان چندین کارخانه و واحد تولیدی و چندین هزار نیروی کار دارند، اینها از این ثروت آفرینی سهم چندانی ندارند؛ چون همه آنها متعلق به کشور است و اگر کارآفرینان در برنامه های اقتصادی نادیده گرفته شوند و میدان توسعه برای آنها هموار نباشد، نمی‌توان انتظار بیشتری از وضع موجود داشت.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد