چرا باید امروز طلا بخریم؟

کد خبر: 1309500

یکی از مهم ترین روزهایی که در آن خرید طلا توصیه شده ۱۳صفر است.

چرا باید امروز طلا بخریم؟

اینکه این جمله چقدر درست یا نادرست است را در این مطلب بررسی می کنیم.

چند روزی است که در فضای مجازی، این جمله وجمله هایی از این دست، دست به دست می شوند.

با جست‌وجو در پایگاه دادۀ جامع الاحادیث، نه تنها چنین روایتی نیافتیم بلکه روایاتی خلاف آن به دست آمد که هم روز سیزدهم و هم چهارشنبۀ هر ماه قمری را نحس می‌داند.

از جمله، سید بن طاووس در «الدّروع الواقیة» (ج۱، ص ۱۱۴) این حدیث را از قول امام صادق علیه‌السلام نقل کرده که روز سیزدهم نحس است و هر کاری در آن کراهت دارد.

به نظر می‌رسد سوداگران، با برداشت ناصواب از احادیث دینی، برخی از روزهایی را که در احادیث یادشده به عنوان روزهای نحس ذکر شده از روزهای دیگر ماه، استثناء کرده‌اند و چنین نتیجه گرفته‌اند که روزهای باقی‌مانده، سعید و پربرکت‌اند.

طبق احادیث و آیات و روایات وقتی از روزهای به خصوص صحبت می‌کنیم منظور روزهای سعد و نحس مثل روزهای قمر در عقرب است.

امام صادق علیه السلام روزهای از ماه قمری را به عنوان روزهای خوش یمن برشمردند. در این روزها آغاز هر کاری می‌تواند با برکت همراه باشد و مبارک گردد. حتی در ماه صفر که از ماه های حرام است، خرید و فروش اشکالی نداشته و در برکت بین آن و دیگر ماه های قمری تفاوتی نیست. حتی به طلا خریدن در ماه صفر سفارش نیز شده است.

آنطور که در روایات آمده است بهتر است در روزهای خوش یمن از ماه صفر طلا بخریم. اما در مورد اینکه چه روزهایی در هر ماه خوش یمن به حساب می‌آیند از امام صادق(ع) نقل شده است که در روزهای یکم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بیستم،‌ بیست و دوم، بیست و سوم، بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم هر ماه قمری، آغاز هر کاری از جمله خریدن طلا مبارک است.

همچنین در برخی منابع آمده است که هر کس که در آخرین چهارشنبه از ماه صفر سوره‌های الم نشرح، تین، نصر و توحید را هر کدام هفته مرتبه بخواند، به خواست خداوند در تمام طول سالی به بی‌نیازی می‌رسد و غنی خواهد شد.

همچنین در خصوص اهمیت این روز آمده است که هر کس این دعا در چهارشنبه آخر از ماه صفر بخواند، در آن سال نمی‌میرد مگر اینکه عزرائیل به پروردگار گوید: یا رب! عمر آن شخص تمام شده و شما مرا مامور قبض روح او نکردید، پروردگار می‌فرماید: درست می‌گویی، ولی عمر او را به دلیل خواندن این دعا طولانی کردم و تا آخر صفر سال آینده او را از بلایا و آفات در امان نگه می‌دارم./اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد