قیمت جدید دام زنده امروز ۲۶ مرداد / گوسفند کیلویی چند؟ + جدول

کد خبر: 1308975

قیمت دام زنده امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ با تغییرات محسوس روبرو بوده است.

قیمت جدید دام زنده امروز ۲۶ مرداد / گوسفند کیلویی چند؟ + جدول

قیمت دام زنده جمعه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ شاهد شکستی محسوس در نمودار قیمت در دو استان اصفهان و همدان بوده است.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت؛ سطح استان تهران گوسفند زنده با قیمت معقول از ۲۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. گوساله زنده در میادین تره‌بار پایتخت بین ۱۷۵ هزار تا ۱۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. پایتخت‌نشینان همچنین دام سبک را به طور میانگین با مبلغ ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه می‌کنند.

در سطح استان بزرگ اصفهان بازار به صورت پایدار گوسفند زنده را از ۲۹۵ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان عرضه می‌کند. اما بازار گوساله زنده با صعود قیمت این محصول مواجه بوده، گوساله زنده بین ۱۸۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

استان خراسان رضوی هم به روند آرام و پایدار خود ادامه می‌دهد. گوسفند زنده در سطح بازار این استان از ۲۹۰ هزار تا ۳۰۵ هزار تومان متغیر است.

متقاضیان در استان فارس دام سبک را به طور میانگین ۲۴۱ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری می‌کنند. گوسفند زنده با تفاوت ناچیز، بین ۲۹۵ هزار تا ۳۰۵ هزار تومان نوسان دارد.

استان همدان به‌عنوان معقول‌ترین استان در رنج قیمت دام زنده با کاهش قیمت در بازار گوسفند زنده خودنمایی می‌کند. گوسفند زنده در این استان از ۲۷۵ هزار تا ۲۹۵ هزار تومان تهیه می‌شود و قیمت گوساله زنده بین ۱۸۵ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

در استان قم مصرف‌کنندگان و خریداران این محصول پروتئینی نسبت به استان‌های دیگر در سطح کشور مبلغ بالاتری را متحمل می‌شوند. گوسفند زنده در قم از ۳۰۰ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان و گوساله زنده از ۱۹۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان دادوستد می‌شود.

در استان چهارمحال‌وبختیاری با وجود عشایر که نیمی از محصولات دامی را تولید می‌کنند دام زنده را با خوش‌قیمت‌ترین نرخ به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند. گوسفند زنده در این منطقه بین ۲۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

چه عواملی سبب تنظیم بازار شده است؟

منصور پوریان، مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور درباره دلایل تنظیم‌شدن بازار اظهار داشت: در کنار عرضه گوشت داخلی، تامین و واردات گوشت منجمد و گرم و تامین دام‌های پرواری تولید و عرضه منظم گوشت مرغ، موجب تنظیم بازار این محصول شده است، زیرا بخشی از مردم به سمت مصرف گوشت مرغ روی آورده‌اند؛ بنابراین افزایش بخشی از مصرف به سمت گوشت مرغ، موجب تعادل بازار گوشت قرمز در کشور شده است.

وی کیفیت گوشت‌های وارداتی را از لحاظ بهداشتی و شرعی بالا دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی صنعت دامی و اقتصادی به نظر می‌رسد دولت باید برای تنظیم بازار گوشت قرمز به واردات گوشت منجمد و گرم و همچنین واردات دام زنده پایه پروار ادامه دهد تا این محصول با قیمت‌های مناسب در بازار عرضه شود.

استان 

حداقل قیمت گوسفند زنده

حداکثر قیمت گوسفند زنده

حداقل قیمت گوساله زنده

حداکثر قیمت گوساله زنده

تهران

۲۸۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۹۵,۰۰۰

اصفهان

۲۹۵,۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

خراسان‌رضوی

۲۹۰، ۰۰

۳۰۵، ۰۰۰

۱۸۰، ۰۰۰

۱۹۰، ۰۰۰

فارس

۲۹۵,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

همدان ۲۷۵، ۰۰۰ ۲۹۵، ۰۰۰ ۱۸۵، ۰۰۰ ۲۰۰، ۰۰۰

قم

۳۰۰,۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

۲۰۰,۰۰۰

مرکزی

۲۹۵,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

۱۹۴,۰۰۰

چهارمحال‌وبختیاری

۲۸۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۸۵، ۰۰۰

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد