واریزی 10 میلیونی برای خانوارهای زیر دهک‌های ۵ یارانه بگیر | وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد

کد خبر: 1308850

وام خرید کالا 150 میلیون تومانی بانک مهر ایران در قالب طرح کالا کارت با نرخ سود چهار درصدی، به متقاضیان واجد شرایط تعلق می‌گیرد. ایران بروکر

واریزی 10 میلیونی برای خانوارهای زیر دهک‌های ۵  یارانه بگیر | وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد

بانک مهر ایران در قالب طرح «کالا کارت» به مشتریان خود که دارای حساب قرض الحسنه هستند، به شرط معرفی ضامن رسمی، وام کالا کارت بانک نرخ سود چهار درصدی پرداخت می‌کند. وام‌گیرنده با دریافت کالا کارت می‌تواند از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک مهر ایران کالا و خدمات مورد نیاز خود را تامین کند.

جزئیات طرح «کالا کارت» بانک مهر ایران 

کف مبلغ وام خرید کالای بانک مهر ایران پنج میلیون تومان و سقف آن ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. زمان بازپرداخت اقساط نیز به نسبت انتخاب متقاضی می‌تواند بین ۶ تا ۲۴ ماه متغیر باشد.

شایان ذکر است این وام به افرادی که دارای چک برگشتی هستند یا به شبکه بانکی بدهی دارند، تعلق نخواهد گرفت.

شرایط بازپرداخت وام خرید کالا 150 میلیون تومانی بانک مهر ایران

وام‌گیرنده پس از دریافت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید کالا، با لحاظ کارمزد چهار درصدی و مدت‌زمان بازپرداخت حداکثر ۲۴ماهه، ملزم به پرداخت ۶ میلیون و ۵۱۳ هزارتومان در هر قسط خواهد بود. مجموع اقساط وام نیز در پایان مدت سررسید به ۱۵۷ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان می‌رسد./تجارت نیوز

پرداخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه از سوی صندوق امداد ولایت

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اولویت صندوق امداد ولایت، اعطای وام‌های کارگشایی است، گفت: این صندوق تاکنون دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به متقاضیان اعطا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در چهارمین همایش ملی قرض نیکو با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض‌الحسنه افزود: صندوق امداد ولایت کمیته امداد دارای سه اساسنامه است که در سال ۱۳۹۴ اساسنامه آن به توشیح مقام معظم رهبری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هر قدم در این صندوق برداشته می‌شود با نظارت بانک مرکزی و طبق اساسنامه آن است.

جایزه ۶ میلیارد تومانی بانک مرکزی

بختیاری گفت: سال گذشته به دلیل عمکلرد مطلوب این صندوق، ۷ بار مورد تشویق قرار گرفت و ۶ میلیارد تومان جایزه داد.

وی ادامه داد: کارهای ارزشمندی در این رابطه انجام شده است و اولویت اصلی صندوق امداد ولایت، در اعطای وام کارگشایی است و شاهد هستیم که گاهی با ۲۰ میلیون تومان، مسیر زندگی مددجویی تغییر می‌یابد.

به گفته رئیس کمیته امداد، وام‌های اعطایی تا ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد است و تاکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به متقاضیان واجد شرایط داده شده است.

معوقات صندوق امدادولایت زیر یک درصد است

وی اعلام کرد: معوقات صندوق امداد ولایت، زیر یک درصد است و این امر نشان‌دهنده متشرع بودن وام‌گیرندگان و پایبند بودن آنهاست و ۷۵ درصد وام‌گیرندگان از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند و بقیه آنها را افراد زیر دهک‌های ۵ جامعه تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: افرادی که در این صندوق سپرده‌گذاری می‌کنند تضامین بازگشت پول را دارند و معادل رقم سپرده‌گذاری در محل سپرده شده می‌توانند وام دریافت کنند.

وی تاکید کرد: اولویت بعدی پرداخت وام قرض‌الحسنه در صندوق امداد ولایت، ایجاد اشتغال، خرید مسکن و احداث آن، درمان و تحصیل دانشجویان و نخبگان است.

بختیاری با یادآوری اینکه صندوق امداد ولایت حتی یک ریال به کارکنان خود و کمیته امداد وام نمی‌پردازد تا موجب افزایش اعتماد مردم شود، ابراز امیدواری کرد خیرین،‌ کمک‌های بیشتری به این صندوق داشته باشند.

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ۱۰ میلیون عضو دارد

مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم به عضویت ۱۰ میلیون نفر در این صندوق قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت:‌ تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه مستقل و یا از سوی بانک‌های تجاری در قانون بانکداری اسلامی بیان شده است و این صندوق‌های قرض‌الحسنه باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار بگیرند.

علی عاشوری افزود: یکی از اقدامات و مسائل مهم صندوق‌های قرض‌الحسنه، تامین منابع برای وام‌های خُرد است و در عمل هم این ظرفیت وجود دارد و وام‌هایی به مددجویان پرداخت می‌شود اما باید از ظرفیت خیرین بیشتر استفاده شود.

وی، شناسایی نیازمندان واقعی را مهم‌ترین کارکرد صندوق امداد ولایت برشمرد و گفت: چابکی و حذف فرایندهای وقت‌گیر و پرداخت وام تا حداکثر ۴۸ ساعت، عدم سرمایه‌گذاری برای دریافت وام، رضایت‌مندی وام‌گیرنده و خیرین، شفافیت در عملکرد به اذعان دستگاه‌های نظارتی، پرداخت وام در اقساط طولانی‌مدت، حذف کارمزد، ارائه خدمات غیر حضوری و اتصال به شبکه سراسری بانکی از ویژگی‌های مهم صندوق امداد ولایت است.

وی تاکید کرد: سرمایه این صندوق به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و همه این امور در قالب یک صندوق یک شعبه است.

آثار قرض‌الحسنه در جامعه بسیار زیاد است

رئیس هیات امنای کمیته امداد نیز در این همایش گفت :خداوند در بحث قرض‌الحسنه، خودش را بدهکار می‌داند فقط این امر در قرض‌الحسنه است و در فرائض دیگر مثل نماز، روزه، حج و حتی جهاد این طور نیست که خداوند خودش بدهکار را بشمارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی افزود: ما همه بدهکار خدا هستیم اما در قرض‌الحسنه بر اساس آیات قرآن، خداوند بدهکاری را می‌دهد و هم گناه انسان بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از مفاهیم ما در ادبیات و قاموس دینی معنا می‌یابد مانند حج و اگر از دایره دین خارج شود معنی ندارد اما در قرض، داخل و خارج دین معنی دارد و سخاوت چه توسط فرد دین‌دار و چه بی‌دین عملی زیباست و مشارکت اجتماعی از نظر عقل پذیرفته است.

کازرونی تاکید کرد: کسی که از اعتبار و پولش برای کمک به دیگران استفاده می‌کند در کار خیر سهیم است به‌خصوص اکنون که به دلیل شرایط سخت اقتصادی، زندگی افرادی قائم به قسط و قرض است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد