واریز 800/000تومان یارانه نقدی در اولین واریزی دولت پزشکیان | خبر داغ شبانه از واریز یارانه نقدی مردادماه و وضعیت دهک بندی ها

کد خبر: 1308707

میزان یارانه مشخص شده برای دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است.800/000تومان یارانه نقدی برا خانوار دونفره واریز خواهد شد

واریز 800/000تومان یارانه نقدی در اولین واریزی دولت پزشکیان | خبر داغ شبانه از واریز یارانه نقدی مردادماه و وضعیت دهک بندی ها

طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه معیشتی (مرداد ۱۴۰۳) دهک‌های ۱ تا ۳ ساعت ۲۴ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 میزان یارانه مشخص شده برای دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. برای اطلاع از یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی “www.sso.my.gov.ir” مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.

منبع : اقتصادآنلاین

مبلغ یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های ۴ تا ۹ مشخص شد

خانوارهایی که در دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، می‌توانند یارانه ۳۰۰ هزارتومانی خود را تا ساعت ۲۴ امشب دریافت کنند. این یارانه طبق برنامه زمان‌بندی، برای دهک‌های اول تا سوم ۲۵ ام و برای سایر دهک‌ها ۳۰ ام هر ماه واریز می‌شود.

بر اساس تغییراتی که در بهمن ماه سال گذشته در زمان واریز یارانه‌های خانوارهای مشمول حمایت دولت اعمال شد، یارانه نقدی و معیشتی از بیستم هر ماه به آخر ماه موکول شده است.

طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه دهک‌های اول تا سوم ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول، ۳۰ام هر ماه واریز می‌شود.

جاماندگان یارانه ۳۰۰ هزار تومانی 

با وجود واریز یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ هنوز هم هستند خانواده‌هایی که از دریافت این کمک معیشتی دولت جا مانده‌اند. طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاه ایرانیان به نشانی https://refahdb.mcls.gov.ir/ نسبت به ثبت‌نام و یا اعتراض به عدم دریافت یارانه اقدام کنند.

دلایل عدم دریافت یارانه:

دلایل مختلفی می‌تواند برای عدم دریافت یارانه توسط خانوارها وجود داشته باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

ثبت نام نکردن در سامانه رفاه ایرانیان: اولین قدم برای دریافت یارانه، ثبت نام در سامانه رفاه ایرانیان است. خانوارهایی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده باشند، یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

عدم تطابق اطلاعات: اطلاعات خانوار در سامانه رفاه ایرانیان باید با اطلاعات واقعی آنها مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، یارانه به آنها تعلق نخواهد گرفت.

تغییر در وضعیت خانوار: هرگونه تغییر در وضعیت خانوار مانند ازدواج، فوت عضو خانواده، طلاق و یا تولد فرزند باید در سامانه رفاه ایرانیان ثبت شود. در غیر این صورت، ممکن است یارانه به خانوار تعلق نگیرد.

واریز یارانه نقدی دولت جدید 

طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه معیشتی مرداد ۱۴۰۳ دهک‌های ۱ تا ۳ ساعت ۲۴ روز پنجشنبه_ بیست و چهارم مرداد_ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

میزان یارانه مشخص شده برای دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. برای اطلاع از یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://sso.my.gov.ir/login مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

میزان یارانه نقدی مشخص شده برای دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. برای اطلاع از یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی “www.sso.my.gov.ir” مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.

وزیر کار در مورد اعطای کالابرگ الکترونیکی در دولت چهاردهم گفت: کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی برای اجرا در دولت چهاردهم است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا کالابرگ یارانه ای در ماه‌های آینده و در دولت چهاردهم پرداخت خواهد شد؟» گفت: کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای کالابرگ الکترونیکی و زمان آن، بستگی دارد به سیاست های اجرایی دولت آینده که به چه شکل آن را اجرا کند، گفت: بستر اجرای این طرح برای دولت چهاردهم فراهم است و امیدواریم اجرا شود.

مرتضوی افزود: روش اجرای کالابرگ الکترونیکی مشخص است و همین روشی است که ما در پایگاه رفاه ایرانیان در شرکت فارا آن را طراحی و اجرا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که دولت چهاردهم این روش یا روش هایی دیگری را در حوزه تکافل اجتماعی برگزیند.

برای اطلاع از یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی “www.sso.my.gov.ir” مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.

طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه معیشتی (مرداد ۱۴۰۳) دهک‌های ۱ تا ۳ ساعت ۲۴ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بود.

این افزایش می‌تواند به این معنا باشد که یک خانوار ۳ نفره در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.

براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت شد و شارژ سومین کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی نیز ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل انجام شد.

همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

حتما می‌دانید که برای اطلاع از دهک درآمدی خود باید به مرکز پاسخگویی تلفنی به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ یا «سامانه حمایت» به آدرس زیر مراجعه کنید.

در صورتی که به دهک اعلامی خود اعتراض دارید، می‌توانید در قسمت «درخواست بررسی» این سایت اعتراض خود را ثبت کنید. آمار درآمدی دهک‌های مختلف برای سال ۱۴۰۲ هنوز به روز نشده است، اما طبق آخرین سالنامه آماری درآمد خانوار حاضر در دهک اول، ۳ میلیون و ۵۳۷هزار تومان برآورد و هزینه ماهیانه شان هم ۴ میلیون و ۱۱۶هزار و ۵۰۰تومان بوده است.

البته با این تأکید که هر دو این عدد‌ها یک معیار آماری هستند و باید به عنوان میانگین در نظر گرفته شوند. براین اساس در سال ۱۴۰۱ خانوار‌های دهک اول حدود ۵۸۰هزار تومان پول کم آورده و در اصطلاح هشتشان در گرو نهشان بوده است. آن سوی نمودار دهک بندی در نقطه مقابل کم درآمدها، دهک ۱۰ یا پردرآمد‌های جامعه قرار دارند.

براساس سالنامه آماری سال۱۴۰۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک دهم خانوار با میزان متوسط درآمد ماهی ۳۵میلیون و ۳۸۵هزار تومان را در خود جای داده است. این گروه همچنین ۲۵میلیون و ۳۶۲ هزار تومان در هر ماه خرج و مخارج داشته اند و شاخص قدرت پس اندازشان از منظر آماری ۱۰میلیون تومان برآورد می‌شده است. البته با گذشت دو سال و تغییر شرایط اقتصادی و تورم، حتما این اعداد و ارقام تغییرات درخور ملاحظه‌ای داشتند./اندیشه معاصر

هربار که اخباری درباره تغییر دهک بندی‌ها یا پرداخت یارانه مستقیم و تشویقی به میان می‌آید، دوباره سوالاتی درباره دهک بندی مطرح می شود که در اندیشه معاصر به آنها می پردازیم.

دهک بندی خانوار‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌ شود و درباره جزئیات بیشتر آن در اندیشه معاصر مواردی را شرح داده ایم.

طبق قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه برای عدالت در توزیع یارانه خانوارها، مکلف است دوبار در سال شناسنامه اقتصادی و دهک بندی خانوار‌ها را براساس داده‌های ثبتی آن‌ها به روزرسانی کند. حالا قرار است این به روزرسانی اطلاعات یا همان «وسع سنجی» در شهریور انجام شود؛ بنابراین اگر به دهک خود اعتراض دارید باید زودتر دست به کار شوید، چون رسیدگی به اعتراض‌ها هم زمان با به روزرسانی اطلاعات، فقط دوبار در سال انجام می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد