معاون وزیر‌ اقتصاد‌:

مدل جدید اعتبارسنجی مشتریان در راه است‌

کد خبر: 1308587

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مدل جدید اعتبار‌سنجی بعد از تائیدیه امنیتی بانک مرکزی‌، به مردم معرفی می‌شود.

 مدل جدید اعتبارسنجی مشتریان در راه است‌

سید علی روحانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جلسه‌ای که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در شرکت اعتبارسنجی برگزار شد، اظهار داشت: مدل جدید اعتبارسنجی بعد از تایید بانک مرکزی با مردم معرفی می شود.

وی با اشاره به اتصال اطلاعات مالیاتی و گمرک به سامانه، گفت: ‌موجر و مستاجر هم می توانند از پایگاه اعتبارسنجی استفاده کنند.

در ادامه جلسه، مدیر‌عامل شرکت اعتبارسنجی گفت: این اعتبار‌سنجی هم برای افراد حقیقی و اشخاص حقوقی استفاده می‌شود.

به گفته قاسم‌پور اعتبار سنجی یک رویکرد علمی مبتنی بر دانش بانکداری و عدم آمار است که از ۲۰۰ سال قبل در دنیا مطرح است و در ایران از سال ۸۵ به بعد با ماده ۵ قانون تسهیل اعطای تسهیلات اعتبار سنجی مطرح و از سال ۱۳۹۵ در بانکها مطرح شد، اعتبار سنجی در شرکت‌های بیمه بسیار رایج است.

وی افزود: در حال حاضر از هوش مصنوعی برای اعتبار سنجی استفاده می‌شود،  داده‌های محکومیت مالی، توان مالی، قبوض،  تسهیلات بانکی، چک، شاخص گمرک، صدک در آمدی اشخاص در اعتبارسنجی استفاده می‌شود. 

به گفته قاسم پور مدیر عامل شرکت اعتبارسنجی ایرانیان، از ۱۳۵ قلم اطلاعات دریافتی ۷۰ قلم اعتبار برای اعتبارسنجی استفاده می‌شود.

به گفته وی، بانک‌ها از یک طرف از اطلاعات پایگاه اعتباری ایرانیان استفاده می‌کنند، از طرف دیگر خودشان اطلاعات افراد را ارائه می کنند.

وی بیان داشت: پوشش مشتریان بانک از ۳۲ درصد به ۱۰۰ درصد افراد اعتبارسنجی افزایش یافت.

میزان دقت اعتبارسنجی از ۷۶ درصد به ۸۹ درصد افزایش یافت و برای شرکت‌ها به ۹۱ درصد اضافه شد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد