خبر خوش برای مستاجران یارانه بگیر دهک 1 تا 9 | وام مسکن ملی ۸۰۰ میلیون تومانی بگیرید

کد خبر: 1308185

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این‌که وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تسهیلات‌دهی بانک مسکن متوقف نشده است.

خبر خوش برای مستاجران  یارانه بگیر دهک 1 تا 9 | وام مسکن ملی ۸۰۰ میلیون تومانی بگیرید

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این‌که وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تسهیلات‌دهی بانک مسکن متوقف نشده است.

سیدعباس حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن آغاز شده است، اظهار کرد: هنوز بخشنامه بانک مرکزی به ما ابلاغ نشده است. تمام خدمات بانکی برگرفته از شورای عالی پور و اعتبار است که پس از تصویب، ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۸۴ هزار واحد قرارداد بسته‌ایم که حدود ۲۱۱ همت قرار امضا شده داریم که متعهد به پرداخت آن هستیم. امروز پرداختی نقدی بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت است که معادل ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی سایر بانک‌هاست.

وی درباره تسهیلات‌دهی بانک مسکن نیز گفت: متناسب با منابع و سپرده‌گذاری، تسهیلات را به مردم پرداخت می‌کنیم. یکی از برنامه‌های بانک برای افزایش جذب سرمایه طرح نفیس رونمایی شده است.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: به‌هیچ عنوان پرداخت دهی وام در بانک مسکن متوقف نشده است.

حسینی همچنین در خصوص برنامه بانک مسکن برای افزایش سقف وام خرید مسکن، اظهار کرد: وام در شبکه بانکی یا مبتنی بر سپرده است یا بدون سپرده. نمونه بازر تسهیلات بدون سپرده، اوراق تسه (حق تقدم وام مسکن) است که افراد آنرا خریداری می کنند که هرچه مبلغ وام افزایش می‌یابد، اقساط بیشتر می شود.

وی با بیان این‌که نرخ سود اوراق تسه ۲۳ درصد است، تاکید کرد: تعیین نرخ سپرده‌ها و سود تسهیلات بانکی برگرفته از مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و در چارچوب بخشنامه‌های بانک مرکزی است. اگر سپرده‌گذاری شود به تبع آن متناسب با منافع، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گفته وی، نرخ سود نهضت ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت و این مسئله روی اقساط تاثیرگذار خواهد بود. به طوریکه در ۲ سال ابتدایی بازپرداخت، مبلغ قسط حدود ۵.۹ میلیون تومان است.

وام مسکن افزایش یافت

وام مسکن اهمیت دارد محمدرضا مهدیار اسماعیلی از جذب ۴۰۰ همت منابع مالی در نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۴ همت از این مبلغ را مردم واریز کرده اند و ۱۳۷ همت نیز مربوط به تسهیلات بانکی بوده است. مابقی مبلغ از محل صندوق ملی مسکن و سایر بخش های وزارت راه و شهرسازی تامین شده است. جزئیات وام مسکن را ببینید

وام مسکن افزایش یافت

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند، افزود: از این تعداد ۷۸۴ هزار قرار وام را امضا کرده اند.۹۵۹ هزار نفر در صف قراردارند ۴۴۰ هزار نفر نقص پرونده دارند.

وی با یادآوری اینکه ۷۴۶۵۸ واحد بابت جوانی جمعیت تخصیص یافته است، اضافه کرد: برای دهک های یک تا ۴ وام قرض الحسنه ویژه ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود که در سال جدید میزان تورم به این وام افزوده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه اظهار کرد:امروز بخش اول مربوط به استجازه مقام معظم رهبری منابع ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال دریافت شده است. حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مبلغ کل مربوط به تهاتر است که بستگی دارد بانک مرکزی آنرا چگونه به صندوق پرداخت خواهد کرد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه جریمه مالیاتی بانک های متخلف در پرداخت تسهیلات چه میزان است، اظهار کرد: مباحث مربوط به تامین بخشی از منابع مالی صندوق از محل مالیات ها در دو مسیر کلی دیده شده است. یکی از محل وصول مالیات ها که در قانون بودجه سال گذشته باید ۱۷ همت به صندوق واریز می شد. طبق آخرین گزارش سازمان امور مالیاتی ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان از این محل وصول شده و دریافتی صندوق ملی مسکن ۸۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در مسبر دوم یعنی جریمه استنکاف بانکها نیز امروز به حدود ۲۵۰ همت رسیده که تاکنون با وجود صدور برگه های تشخیص، منابعی از این محل دریافت نکرده‌ایم.

وی همچنین از پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: رقم افزایش احتمالی وام نهضت ملی مسکن بستگی به تصویب شورای عالی مسکن دارد.

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

متقاضیان، جهت دریافت و ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۳، لازم است که ابتدا، شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن را در مرحله اول و مرحله دوم، داشته باشند و سپس، مراحل ثبت نام را در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir انجام دهند. در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، توضیحات لازم آورده شده است.

جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران، ابتدا وارد سایت tem.mrud.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب نمایید. شایان ذکر است، پیگیری وام ودیعه مسکن در مرحله دوم و بعد از ثبت نام نیز، از طریق همین آدرس، امکان پذیر می باشد.

۲در این مرحله، قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک ودیعه، برای شما نمایش داده می شود. آن را با دقت مطالعه نموده و سپس، بر روی گزینه سبز رنگ متن بالا را مطالعه کردم و می پذیرم، بزنید.

۳در این قسمت، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

۴در این مرحله، مشخصات فردی خود را در کادر های مربوطه وارد کنید و سپس، گزینه مرحله بعد را بزنید.

۵در این صفحه، می بایست با زدن علامت به علاوه سبز رنگ، افراد تحت تکفل خود را اضافه کنید.

۶حال، برای تایید شماره موبایل شما، یک کد تایید به شماره همراه شما ارسال می شود که می بایست آن را در کادر مربوطه وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه تایید را بزنید. ۷در نهایت، پس از تکمیل مراحل ثبت نام، پیغام زیر که حاکی از آن است که مراحل ثبت نام شما موفقیت آمیز طی شده است، برای شما نمایش داده خواهد شد.

همچنین، به متقاضیان، توصیه می شود، برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ از نسخه به روز رسانی شده مرورگر موزیلا فایر فاکس استفاده کنند و توصیه می شود، هنگام انجام مراحل ثبت نام، به هیچ وجه، گزینه برگشت را نزنند. افرادی که قصد دریافت وام اجاره خانه را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، برای بهره مندی از تسهیلات اجاره خانه، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، مطالعه مقاله ای که در قسمت حتما بخوانید آمده ، توصیه می گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد