خبر مهم برای کارگران | حداقل حقوق کارگران چقدر افزایش یافت؟

کد خبر: 1307622

وزیر کارگفت: میزان افزایش حداقل حقوق در دولت سیزدهم ۱۲۰ درصد بود.

خبر مهم برای کارگران | حداقل حقوق کارگران چقدر افزایش یافت؟

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست روز خبرنگار در پاسخ به خبرنگاران درباره اما و اگرهای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال جاری گفت: دولت نباید تک بعدی باشد بلکه وظیفه اش ایجاد عدالت است.

وی افزود: دولت سیزدهم دولتی بود که نسبت به حقوق کارگران اهتمام ویژه ای داشت.

مرتضوی ادامه داد: در سال نخست دولت شاهد افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان ۵۷ درصد بودید که این عدد در ادامه ۲۷ درصد و امسال حدود ۳۶ درصد بود.

وی تصریح کرد: متوسط نرخ تورم در سه سال گذشته ۴۰ درصد بود اما در ۳ سال اخیر افزایش حداقل دستمزد کارگران حدود ۱۲۰ درصد بود.

وزیر کار عنوان کرد: دولت باید تمام تلاشش، مهار تورم باشد. اگر تورم مهار نشود حقوق و دستمزد هر چه افزایش پیدا کند اثرگذاری آن خنثی می‌شود.

وزیر کار با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جامعه ایران را کارگران تشکیل می‌دهند، گفت: رهبر معظم انقلاب در هفته کارگر تاکید کردند حال کارگران خوب باشد حال نیمی از جامعه خوب خواهد بود و راهش این است که کارگاه‌ها تعطیل نشود و ایجاد اشتغال شود.

این مسؤول دولتی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در دولت سیزدهم رکورد تاریخی زده به طوری که در بهار امسال نرخ بیکاری در ایران به کانال ۷.۷ و بر اساس گزارش بانک جهانی ۷.۶ درصد بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه نیمه فعال و تعطیل در دولت شهید رئیسی به چرخه تولید بازگشتند، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید تلاش کنیم تا بتوانیم تورم را مهار و حل کنیم؛ ضمن این که قانون گذار گفته افزایش حداقل دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد اما ما در دولت سیزدهم عین نرخ تورم این افزایش حقوق را برای کارگران اعمال کردیم.

وی درباره ایجاد اشتغال ۵۰ درصدی در حوزه دانش آموختگان دانشگاهی هم گفت: گذر از بیکاری امروز در مقطع تحصیلات دانشگاهی و بخشی هم برای بانوان بوده و با راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تلاش شده تا به ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: همان طور که نرخ بیکاری در کشور روند کاهشی دارد نرخ بیکاری این دو بخش هم کاهشی است اما در کلان نسبت آن باید پایین‌تر آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه‌های دولت سیزدهم برای تحقق ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان اشاره و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها تغییر ریل آموزشی است. در حال حاضر در بین فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه‌ای به ندرت بیکار دیده می‌شود. بنابراین ضرورت داشت آموزش فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تعریف شود که این گونه شد و امید این کار در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

مرتضوی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا کارگران از عملکرد وزیر کار رضایت دارد، گفت: امید است خدای کارگران از عملکرد ما راضی باشد. اگر کارگران رضایت ندارند رسانه‌ها رضایت آنها را جلب کنند./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد