وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام برای بازنشستگان با اقساط ماهانه 550هزار تومان | ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

کد خبر: 1307501

با افزایش مدت زمان پرداخت اقساط وام ۳۰میلیون تومانی، مبلغ اقساط وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری هر ماه ۵۵۰هزار تومان شده است.

وام برای بازنشستگان با اقساط ماهانه 550هزار تومان | ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

با افزایش مدت زمان پرداخت اقساط وام ۳۰میلیون تومانی، مبلغ اقساط وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری هر ماه ۵۵۰هزار تومان شده است.

براساس تفاهمنامه صندوق  بازنشستگی با یکی از بانک‌های عامل، تسهیلات 30 میلیون تومانی ضروری بازنشستگان کشوری برای بازنشستگان این صندوق درنظر گرفته شده است.

برهمین اساس 9 مردادماه امسال برای 52 هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران واجد شرایط این رقم واریز شد.

وام ضروری بازنشستگان کشوری همراه با سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد، یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. این تسهیلات به مبلغ 30 میلیون تومان با کارمزد سالانه 4 درصد پرداخت شده است.

با افزایش مدت زمان پرداخت اقساط وام 30میلیون تومانی،  مبلغ قسط وام ضروری بازنشستگان کشوری هر ماه 550هزار تومان است.

براساس این گزارش در 4 ماهه نخست سال جاری 4 همت تسهیلات به بازنشستگان کشوری پرداخت شده است و برای امسال  18همت جهت پرداخت وام  ضروری اختصاص داده شده است./تسنیم

ورود به سایت ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می توانند در صورتی که امسال نیز مانند سال گذشته بتوان، به طریقی به غیر از مراجعه به کانون های بازنشستگی و به شکل غیرحضوری نیز اقدام به ثبت نام نمود، با استفاده از راهنمایی ذیل، در جهت ورود به سایت ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir وارد سایت شوند و جهت ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند. لازم به ذکر است ثبت نام این وام در مرحله دوم از طریق سایت es.tamin.ir انجام می شود.

افراد برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه می بایست ابتدا آدرس vaam.kabtatamin.ir در مروگر اینترنتی خود جستجو نمایند.
سپس مطابق تصویر زیر صفحه اصلی این سامانه برای اقدام به ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ نمایش داده خواهد شد.

کاربران بدین صورت می توانند وارد سامانه ثبت نام آن  شوند و برای تقاضای وام اقدام نمایند./هیوا

زمان ثبت نام وام بازنشستگان اعلام شد

یدالله راشدی معاونت توسعه و مدیریت منابع صندوق بازنشستگی فولاد گفت: بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند از روز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت صندوق فولاد، به نشانی www.irsbf.ir برای دریافت وام به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.

ایسنا در خبری نوشت:وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی منعقد شد. حدود ۲۹ هزار بازنشسته‌ای که حساب حقوقی آن‌ها در بانک ملی است وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۴ ماهه دریافت کنند.

وی افزود: بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند از روز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت صندوق فولاد، به نشانی www.irsbf.ir برای دریافت وام به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند./دنیای اقتصاد

 

شروط پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌طور خلاصه از این قرار است:

دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال
عدم مسدودی حساب
مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی وام
نداشتن سابقه‌ی چک برگشتی
نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)
عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته
داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

این‌ها شرایط کلی اعلام‌شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای ثبت نام اولیه وام بازنشستگان تأمین اجتماعی است که ممکن است در کانون‌های بازنشستگی استان‌های مختلف کمی متفاوت باشد.

شروط ثبت نام اولیه وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تهران

فرد بازنشسته یا مستمری‌بگیر عضو کانون بازنشستگان شهر تهران که به‌دنبال دریافت وام است:

۱. باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کند.

۲. کمتر از ۷۷ سال سن داشته باشد.

۳. نباید بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه‌ی وام از سایر بانک‌های کشور داشته باشد.

۴. نباید در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

۵. باید سیم کارتی به نام خود داشته باشد. یعنی شماره تلفن همراه وارد‌شده صرفاً باید متعلق به شخص بازنشسته یا مستمری‌بگیر باشد.

بعد از این ثبت نام به‌دلیل محدودیت در تعداد وام اگر به هر دلیل با پرداخت وام شما موافقت نشد، کانون بازنشستگان هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال پرداخت وام به بازنشسته ندارد. با توجه به دستورالعمل سازمان تأمین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور به دلیل محدودیت در تعداد وام و کثرت متقاضیان اولویت اخذ وام با این افراد است: حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند و یا در حال جابه‌جایی مسکن برای اجاره‌نشینی با ارائه‌ی مدرک معتبر هستند.

مبلغ وام ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل سی میلیون تومان و بازپرداخت آن مطابق مقررات بانک است. در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست شما از طریق پیامک به شماره موبایل شخص بازنشسته اعلام می‌شود.

اگر پیامک وام را از بانک رفاه دریافت کردید، موجودی حساب بانک رفاه خود را حداقل به‌مبلغ ۵۰۰ هزار ریال برای کسر مبلغ تمبر برای واریز وام درخواستی نگه دارید و به‌هیچ عنوان موجودی حساب را صفر نکنید.

در نهایت پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به‌صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و طی حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد