واریزی 10 میلیون تومانی برای این گروه از یارانه بگیران | ثبت نام و آموزش وام 10میلیون تومانی اربعین به نشانی samah.haj.ir

کد خبر: 1307109

وام 10 میلیون تومانی اربعین از طریق سامانه عمود صفر به متقاضیان پرداخت می‌شود و دوره بازپرداخت 12 ماهه دارد.

واریزی 10 میلیون تومانی برای این گروه از یارانه بگیران | ثبت نام و آموزش وام 10میلیون تومانی اربعین به نشانی samah.haj.ir

وام 10 میلیون تومانی اربعین از طریق سامانه عمود صفر به متقاضیان پرداخت می‌شود و دوره بازپرداخت 12 ماهه دارد.

طرح عمود صفر به زائران این امکان را می‌دهد که کمک هزینه سفر اربعین دریافت و از پوشش خدمات بیمه در این سفر استفاده کنند. هر زائری که در این طرح ثبت نام کند مبلغ 9 میلیون تومان کمک هزینه سفر را به صورت نقد دریافت و یک میلیون تومان از خدمات بیمهای در برابر خطرات سفر استفاده می‌کند.

به علاوه با استفاده از این طرح، کیف پول مسافران کربلا در سامانه بیمه‌ای دال یک میلیون تومان شارژ می‌شود و آنها می‌توانند از اعتبار این کیف پول برای استفاده از خدمات بیمه‌ای همچون بیمه آتش‌سوزی، بیمه موبایل، بیمه عمر و بیمه بدنه خودرو استفاده کنند. بازپرداخت این وام ۱۲ماهه است و وام گیرنده ماهانه ملزم به بازپرداخت ۹۸۵ هزار تومان قسط است.

زائرانی که به شبکه بانکی بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند، تا پایان مردادماه می‌توانند با ارائه یک فقره چک صیادی یا فیش کسر از حقوق به عنوان ضمانت به سامانه عمود صفر مراجعه و به صورت آنلاین در طرح عمود صفر ثبت نام کنند. فعال‌سازی این بسته نیز در طول پنج روز کاری انجام خواهد شد.

مراحل ثبت نام وام عمود صفر

متقاضیان دریافت این وام باید در ابتدا وارد سایت عمود صفر شوند و پس از کلیک روی گزینه ثبت نام کلیک، تعداد نفرات و اطلاعات هویتی زائران را وارد کنند. شخص متقاضی باید در مرحله بعد، تصویر چک صیادی یا ضمانت‌نامه را بارگذاری کند و هزینه پیش پرداخت را بپردازد. بعد از انجام تمام این مراحل، باید اصل چک از طریق پست به مقصد انتخابی سامانه عمود صفر ارسال شود. /تجارت نیوز

آخرین اخبار درباره سامانه سماح وام اربعین 1403/ روش ثبت‌نام چگونه است؟

طبق آخرین اعلام وزارت اقتصاد،‌ زائران سرپرست خانوار می‌توانند از تسهیلات سفر اربعین به مبلغ تا پنج میلیون تومان بهره‌مند شوند و برای دریافت آن باید در سامانه سماح وام اربعین 1403 ثبت‌نام و به بانک ملی مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به‌تازگی اعلام کرده که «زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند تسهیلات مربوط به سفر ایام اربعین دریافت کنند. این تسهیلات سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شد.»

آنگونه که ایمنا به نقل از خاندوزی گزارش داده، زائران می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) اقدام کنند. در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز و با اقساط یک‌ساله از یارانه‌شان کسر می‌شود.

نحوه ثبت‌نام در سامانه سماح

بر اساس آخرین اطلاعیه‌ای که در وبسایت سامانه سماح منتشر شده، زائرانی که قصد تشرف برای زیارت اربعین را دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. زائران قبل از شروع ثبت نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند. ثبت نام در سامانه سماح با تکمیل اطلاعات، پرداخت حق بیمه و دریافت کد رهگیری کامل می‌شود.

طبق این اطلاعیه، داشتن گذرنامه معتبر برای خروج از مرز الزامی است. با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه اربعین قرار گیرند و مبلغ 20 هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند.

چگونه وام اربعین 1403 بگیریم؟

 

زائران سرپرست خانوار که دریافت کننده یارانه هستند، می‌توانند با مراجعه به در سامانه حج و زیارت و انجام مراحل ثبت نام اربعین، درخواست تسهیلات اربعین را ثبت کنند، با این حال هنوز به صورت رسمی پرداخت تسهیلات اعلام نشده و احتمالا با نزدیک شدن به روزهای اربعین مانند سال گذشته جزئیات آن اعلام می‌شود.

به گزارش  بانک اول ، به تازگی وزیر اقتصاد اعلام کرده است که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند تسهیلات مربوط به سفر ایام اربعین دریافت کنند. این تسهیلات در سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شد.

اگر طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت شود، متقاضیان زائر سرپرست خانوار به منظور دریافت و ثبت نام وام اربعین، می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی samah.haj.ir اقدام نمایند. در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

سال گذشته، میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان بود، اما برای اربعین امسال هنوز اطلاعاتی از میزان مبلغ تسهیلات به صورت رسمی اعلام نشده است.

با این حال، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که برای دریافت وام اربعین، ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و سپس به صورت اینترنتی یا با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی درخواست وام کنید.

گفتنی است؛ تا امروز خبر مبنی بر اعطای وام و تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل به زائران اربعین اعلام نشده و بر اساس تجربیات سال گذشته، به احتمال زیاد با نزدیک شدن به ایام اربعین اطلاع رسانی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد