شگفتانه دولت برای بازنشستگان مستاجر | واریز وام مسکن 350 تا 500 بازنشستگان با این شرایط | کدام بازنشستگان در اولویت هستند؟

کد خبر: 1307039

حداقل باید ۵ سال از زمان بازنشستگی متقاضیان گذشته باشد. به بیان دیگر بازنشستگانی که سابقه بازنشستگی بالاتری دارند، در اولویت برای دریافت این وام قرار دارند.

شگفتانه دولت برای بازنشستگان مستاجر | واریز وام مسکن 350 تا 500  بازنشستگان با این شرایط | کدام بازنشستگان در اولویت هستند؟

 شرط اول برای دریافت وام مسکن بازنشستگان این است که  حداقل باید ۵ سال از زمان بازنشستگی متقاضیان گذشته باشد. به بیان دیگر بازنشستگانی که سابقه بازنشستگی بالاتری دارند، در اولویت برای دریافت این وام قرار دارند.

شرط دوم: اقساطی که برای بازپرداخت این وام‌ها پرداخت می‌شود، به‌صورت مستقیم از حقوق بازنشستگان کسر شده و صندوق بازنشستگی مکلف به واریز اقساط این تسهیلات ظرف حداکثر ۱۰ روز از تاریخ پرداخت حقوق بازنشسته دریافت‌کننده تسهیلات به بانک مسکن هستند.

شرط سوم: این تسهیلات به گردن صندوق‌های بازنشستگی است.

شرط چهارم: مستمری این بازنشسته‌ای که درخواست وام مسکن بازنشستگان را کرده است نباید کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه باشد.

شرط پنجم: صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی وظیفه دارند بازپرداخت وام مسکن بازنشستگان را تا زمانی که تسویه کامل انجام بدهند، تضمین کنند.

شرط ششم: بر اساس آیین‌نامه مصوب هیات وزیران، بازنشسته‌ای که درخواست وام مسکن را دارد، نباید خود یا همسرش در ۱۰ سال گذشته واحد مسکونی خریده یا از تسهیلات خرید ساخت مسکن استفاده کرده باشند.

شرط هفتم: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان ثبت‌ اسناد و املاک شرایط احراز یا اختصاص یا عدم اختصاص وام مسکن برای خرید خانه به متقاضیان را به بانک مسکن ارائه می‌دهد.

مبلغ وام بازنشستگان 

پیرامون مبلغ وام مسکن بازنشستگان باید بگوییم افراد می‌توانند ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند؛ اما اگر این افراد متأهل باشند، می‌توانند این وام را تا ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کنند./ منبع:اندیشه معاصر

 مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: رقم تسهیلات پرداختی به بازنشستگان سازمان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به رقم ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

میرهاشم موسوی ارتقای معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات که با همکاری بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود، مرحله اول از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری است. در سال گذشته ۲۵۹ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی در هفت مرحله به بازنشستگان پرداخت شد. رقم تسهیلات پرداختی در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال جاری تلاش خواهیم کرد تعداد وام‌های پرداختی امسال را هم نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

وی همچنین افزود: برنامه‌ریزی و تدارکات اعزام بازنشستگان به سفر معنوی مشهد مقدس نیز انجام شده و در مرحله تکمیل است و ان‌شاءالله اولین گروه بازنشستگان به زودی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفتنی است ثبت‌نام اولین مرحله وام بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری از ابتدای تیر ماه سال جاری در کانون‌های بازنشستگان آغاز شد و به هر استان متناسب با جمعیت بازنشستگان استان، سهمیه مشخصی اختصاص یافته بود./ منبع : ایسنا 

 مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان تامین اجتماعی به‌تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای از  آغاز مهلت ثبت نام نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران به میزان ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰ میلیون تومان رسیده است؛ اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای ثبت نام اولیه این وام به وبسایت کانون بازنشستگان شهر تهران وارد شده و در بخش پرکاربردترین خدمات، گزینه‌ «ثبت نام وام» را انتخاب کنند. در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کنند.

نکته جالب توجه در این مرحله آن است که متقاضیان برای ثبت نام این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارند و تنها باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام می‌شود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسی‌های لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز می‌شود.

شایان ذکر است بازنشستگانی که با وام‌شان موافقت می‌شود، باید حداقل 50 هزار تومان در حساب بانک رفاه خود داشته باشند تا مبلغ تمبر برای واریز وام از حساب آنها کسر شود.

شرایط دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگی

مستمری‌بگیران متقاضی برای دریافت این وام باید حداکثر ۷۸ سال داشته باشند، حساب بانکی آنها مسدود نباشد و مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی باشد. به‌علاوه، افراد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی داشته باشند، حداقل موجودی حساب آنها 100 هزار تومان باشد و طی دو سال اخیر از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

همچنین در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد