واریزی 5/000/000 تومان برای مسافران اربعین | ثبت‌نام وام اربعین به نشانی samah.haj.ir

کد خبر: 1306344

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام پیاده روی اربعین همانند سال گذشته به دانشجویان پرداخت می‌شود و دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به معاونت دانشجویی و یا دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خود برای دریافت وام اربعین ثبت نام کنند.

واریزی 5/000/000 تومان برای مسافران اربعین  | ثبت‌نام وام اربعین به نشانی samah.haj.ir

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درخصوص وام دانشجویی پیاده روی اربعین و شرایط آن گفت: وام پیاده روی اربعین همانند سال گذشته به دانشجویان پرداخت می‌شود و دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به معاونت دانشجویی و یا دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خود برای دریافت وام اربعین ثبت نام کنند.

گنجی افزود: اسامی دانشجویانی که درخواست وام می‌‎دهند با تایید دانشگاه محل تحصیل به دفتر مرکزی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و سپس به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می‌شود و وام‌ها از طریق صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون به حساب دانشجویان واریز می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مبلغ وام اربعین نیز گفت: هنوز مبلغ وام تعیین نشده و مبلغ وام‌ها در شهرها مختلف متفاوت است. به طور مثال مبلغ وام اربعین برای دانشجویان سیستان و بلوچستان یا خراسان شمالی،جنوبی و رضوی و در کل استان‌های مرز شرقی، به علت مسافت طولانی‌تر بیشتر خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: نهاد رهبری باید لیست دانشجویان را ارسال کند و صندوق رفاه فقط وام‌ها را پرداخت می‌کند./تسنیم

ثبت‌نام وام اربعین ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات

وزیر اقتصاد گفت: زائران سرپرست خانوار می‌توانند از تسهیلات سفر اربعین به مبلغ تا پنج میلیون تومان بهره‌مند شوند و برای دریافت آن باید در سامانه سماح ثبت‌نام و به بانک ملی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزیر اقتصاد به‌تازگی اعلام کرده است که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند تسهیلات مربوط به سفر ایام اربعین دریافت کنند. این تسهیلات سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شد.

اگر طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت شود، متقاضیان زائر سرپرست خانوار به منظور دریافت و ثبت‌نام وام اربعین، می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی samah.haj.ir اقدام کنند. در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز و با اقساط یک‌ساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

سال گذشته، میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او پنج میلیون تومان بود، اما برای اربعین سال جاری هنوز اطلاعاتی از میزان مبلغ تسهیلات به صورت رسمی اعلام نشده است.

با این حال، بعضی شنیده‌ها حاکی از آن است که برای دریافت وام اربعین، ابتدا باید در سامانه سماح ثبت‌نام و سپس به صورت اینترنتی یا با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی درخواست وام کنید.

تا امروز خبری مبنی بر اعطای وام و تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل به زائران اربعین اعلام نشده است و بر اساس تجربیات سال گذشته، به احتمال زیاد با نزدیک شدن به ایام اربعین اطلاع‌رسانی می‌شود.

مبلغ وام اربعین چقدر است؟

تاکنون مبلغ وام اربعین ۱۴۰۳ به‌طور دقیق منتشر نگردیده است اما باتوجه به اخبار منتشر شده احتمالا مبلغ این وام ۲۰ میلیون تومان باشد. این وام پس از ثبت نام در سامانه سماح به حساب شما واریز می‌شود.

مهم: پس از تعیین نهایی مبلغ وام از سوی سازمان حج و زیارت در همین مقاله و از طریق نوتیفیکیشن در برنامه ساد۲۴ اطلاع رسانی ‌می‌گردد.

وام اربعین ویژه چه کسانی است؟

وام ویژه اربعین به کلیه زائرین اربعین که در سامانه سماح ثبت نام نموده‌اند، پرداخت می‌گردد.

اگر سرپرست خانواده هستید وام مستقیم به حساب شما واریز می‌شود و اگر سرپرست خانواده نیستید با رضایت سرپرست می‌توانید وام را دریافت کنید.

اقساط وام اربعین چه قدر است؟

جهت بازپرداخت اقساط وام اربعین نگرانی نداشته باشید زیرا اقساط این وام دوره تنفس ۶ ماهه دارد. البته مدت و مقدار بازپرداخت این وام تا زمانی که مبلغ آن به‌طور دقیق تعیین نشود مشخص نیست.

بلافاصله پس از تعیین مبلغ وام، مقدار بازپرداخت آن در قسمت صندوق پیام اپلیکیشن ساد۲۴ به همراه مبلغ وام اعلام می‌گردد.

مبلغ اقساط در سال‌ ۱۴۰۱ به شرح زیر بوده است 

مبلغ وام مبلغ اقساط ماهیانه

۳ میلیون تومان ۲۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان

۴ میلیون تومان ۳۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان

۵ میلیون تومان ۴۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه مبلغ دقیق اقساط وام اربعین را حساب کرده‌ایم. توجه کنید محاسبات ریاضی کار سخت و پیچیده‌ای است و ما برای محاسبه از برنامه ساد۲۴ استفاده کردیم. برنامه ساد۲۴ کامل‌ترین برنامه مدیریت امور مالی است که خدمات چک صیاد، معرفی وام‌های فوری و محاسبه اقساط وام را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است.

شرایط ثبت نام وام اربعین

برای دریافت وام ویژه اربعین ۱۴۰۳ افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

زائران باید حتما در سامانه سماح ثبت نام نمایند.

افراد باید حتما از مرز ایران عبور کنند.

فرد باید دارای گذرنامه باشد و تا مهلت انقضا آن ۶ ماه باقی مانده باشد. (درصورت عدم گذرنامه به پلیس+۱۰ مراجعه کنید و درخواست گذرنامه اربعین دهید.)

متقاضی باید دارای رتبه اعتبارسنجی مناسب باشد. (در ساد۲۴ می‌توانید استعلام اعتبارسنجی بدون کسر امتیاز بگیرید)

متقاضی باید حسابی در بانک ملی افتتاح نماید و مبلغی معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در آن سپرده‌گذاری شود. (افراد می‌توانند به صورت حضوری در یکی از شعب بانک ملی و یا از طریق اپلیکیشن بام افتتاح حساب انجام دهند.)

توجه: شرایط گفته شده طبق روال سال گذشته می‌باشد. بلافاصله پس از اعلام و تغییر شرایط این وام در سال ۱۴۰۳، در صندوق پیام اپلیکیشن ساد۲۴ اطلاع رسانی می‌گردد.

وام اربعین بانک ملی

روابط عمومی بانک ملی سال پیش اعلام کرد که تمام افرادی که قصد تشرف به کربلا در ایام اربعین را دارند می‌توانند در این بانک افتتاح حساب داشته باشند و مبلغی معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ در این بانک سپرده‌گذاری کنند و مبلغ ۱۰ میلیون وام دریافت کنند.

اما در حال حاضر هیچ خبری از سوی این بانک برای این طرح منتشر نگردیده است.

روش ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۳

برای ثبت نام وام اربعین باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام نمایید، سپس در بانک ملی افتتاح حساب انجام دهید و پس از آن درخواست وام دهید. 

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد