قیمت ماشین ایرانی ری را اعلام شد

کد خبر: 1304187

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهندسی و طراحی خودروی «ری را» داخلی است و با برند ایرانی عرضه می‌شود. قیمت این خودرو کمتر از یک میلیارد خواهد بود.

قیمت ماشین ایرانی ری را اعلام شد

عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: درباره خودرو «ری را» باید بگویم این خودرو تقریباً بیشتر آپشن ها برای رقابت با خودروهای خوب دنیا و استانداردهای جهان را دارد.

وی افزود: مهندسی و طراحی این خودرو داخلی است و با برند ایران عرضه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه قیمت این خودرو زیر یک میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: سالی ۱۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود.

علی آبادی در تشریح نام خودرو «ریرا» گفت: «ری‌را» برگرفته از یک نام ایرانی است. این خودرو دارای دو گونه موتور است که ۶۷ درصد آن در داخل ساخته شده است.

وی‌ادامه داد: امیدواریم مردم از کیفیت این خودرو راضی باشند، چون این خودرو یک تحول تازه در صنعت خودروسازی است.

وزیر صمت بیان کرد: بازار خودرو یک مقدار التهاب داشت که به نظر من این التهاب به زودی گرفته خواهد شد. همچنین واردات خودروهای نو و کارکرده آزاد است و تولید هم امسال به ۱.۷ میلیون می‌رسد. ضمن آنکه امسال ۱۰ هزار خودرو وارد کردیم. بیش از ۱۵۰ هزار ثبت سفارش داشته‌ایم و ثبت سفارش‌ها باز است و واردات با همین روند ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت با بیان اینکه به دنبال این هستم که قیمت گذاری دستوری را از خودرو خارج شویم، اذعان کرد: واردات خودرو برقی و هیبریدی محدودیتی ندارند. در تدارک توسعه زیرساخت این خودرو و در حال توسعه شارژهای این خودروها هستیم و می‌توانیم همه نیازهای کشور را تا پایان سال تامین کنیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد