غافلگیری بزرگ دولت رئیسی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | سورپرایز ویژه مخبر با واریز علی‌الحساب یک میلیون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1300210

بازنشستگی عبارت است از کناره گیری از موقعیت یا شغل یا از زندگی کاری فعال. همچنین ممکن است فرد با کاهش ساعات کاری یا حجم کاری نیمه بازنشسته شود. بسیاری از افراد زمانی که مسن هستند یا به دلایل سلامتی قادر به انجام کار خود نیستند، بازنشستگی را انتخاب می‌کنند.

غافلگیری بزرگ دولت رئیسی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | سورپرایز ویژه مخبر با واریز علی‌الحساب یک میلیون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در حالی که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در راه است، سرپرست دولت سیزدهم در یک نامه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، دستور داده است که مبالغ متناسب با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

بازنشستگی عبارت است از کناره گیری از موقعیت یا شغل یا از زندگی کاری فعال. همچنین ممکن است فرد با کاهش ساعات کاری یا حجم کاری نیمه بازنشسته شود. بسیاری از افراد زمانی که مسن هستند یا به دلایل سلامتی قادر به انجام کار خود نیستند، بازنشستگی را انتخاب می‌کنند.

محمد مخبر (سرپرست دولت سیزدهم) طی نامه‌ای خطاب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دستور واریز مبالغ علی‌الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را صادر کرده است. مبلغ این واریز علی الحساب یک میلیون تومان در نظر گرفته شده و شنیده شده که به احتمال زیاد ظرف ۲۴ ساعت آتی بابت سه ماه ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

در نامه مخبر آمده است:

هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۴/۳ به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد.

۱- با توجه به لازم الاجرا بودن قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت ماهانه مبلغ ده میلیون ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به هر یک از بازنشستگان به صورت علی الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذی ربط پرداخت می‌شود.

۲- بار مالی مربوط به بازنشستگان کشوری لشکری و صندوق بازنشستگی فولاد از محل بند (ر) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و بار مالی مربوط به بازنشستگان تأمین اجتماعی از محل بند (د) تبصره (۱۵) قانون یاد شده تامین و پرداخت می‌شود.

۳- سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل منابع یادشده برای ماه‌های، فروردین اردیبهشت و خرداد ماه اقدام و هر یک از صندوق‌ها نیز موظفند فوراً نسبت به پرداخت مبلغ علی الحساب سه ماهه یاد شده اقدام نمایند.

 همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان به روایت میرهاشم موسوی؛ امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۳

توضیحات جدید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دوازدهمین روز تابستان 1403.

 

 

اظهارات مهم میرهاشم موسوی درباره همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه می خوانید.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به زودی اعمال خواهد شد.

میرهاشم موسوی ضمن اعلام خبر تکمیل پرداخت معوقات فروردین ماه مستمری‌بگیران‌سازمان با مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان که مطابق اعلام قبلی و از ابتدای این هفته تا روز پنجشنبه هفتم تیر پرداخت شد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی در زمینه متناسب‌سازی و همچنین تأکید دولت بر پرداخت علی‌الحساب، در اسرع وقت پرداخت مبالغ متناسب‌سازی به بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی آغاز خواهد شد.

موسوی تأکید کرد: محاسبه مابه‌التفاوت متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست. 

زمان دریافت فیش حقوقی بازنشستگان ۱۴۰۳

یکی از مشکلاتی که پیش از این بازنشستگان با آن دست و پنجه نرم می کردند، مبالغی بود که به عنوان کسورات در فیش حقوقی افراد ثبت می گردید. این ارقام به طور کلی در فیش های حقوقی ثبت و نشان نمی داد که ریز این کسورات چیست. در نتیجه بازنشستگان مجبور بودند جهت آنکه بدانند این کسورات از کجا نشات می گیرد، به سازمان ها و ادارات مربوط به خود مراجعه و پس از بارها رفت و آمد و طی کردن مراحل اداری ببینند مبلغی که به عنوان کسورات در فیش حقوقی شان آمده بابت چیست و به طور عامیانه می گفتند فیش حقوقی میخوام برای مشاهده ریز جزئیات حقوق دریافتی که دارم.

در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که دستگاه های مربوطه به صورت اینترنتی و غیر حضوری در اختیار بازنشستگان قرار می دهند، ریز همه کسورات در یک فیش نمایش داده می شود و دیگر نیاز نیست که مستمری بگیران برای دریافت برگه این کسورات به چند سازمان و دستگاه مراجعه حضوری داشته باشند. بازنشستگان، پس از آغاز دریافت مستمری ۱۴۰۳ می توانند فیش حقوقی خود و احکام جدید بازنشستگان کشوری خود را بر روی سامانه های اینترنتی سازمان مورد نظر خود مشاهده و دریافت نمایند. در برخی از سایت سازمان ها پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران ۱۴۰۳، ثبت نام در سامانه آن سازمان می باشد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان از طریق کد ملی

امکان دریافت فیش حقوقی بازنشستگان از طریق کد ملی وجود داشته و افراد می توانند پس از تکمیل فرم ورود به سامانه با کد ملی و سایر اطلاعات مورد نیاز، وارد پروفایل کاربری شده و درخواست خود را به ثبت برسانند. راهنمای تصویری و توضیحات مربوطه در ادامه آمده و برای تمامی بازنشسته ها قابل بررسی است.

ابتدا می بایست نشانی “سامانه فیش حقوقی صندوق بازنشستگی eservices.cspf.ir” را در مرورگر تایپ کرده و سپس گزینه “دریافت فیش حقوقی” را انتخاب نمود.

در مرحله بعدی باید روی روش “شناسایی سه عاملی” یا “ورود از طریق رمز ثابت” کلیک کرد.در صورت انتخاب روش شناسایی سه عاملی درج کد ملی، شماره حساب و اطلاعات دفتر کل در فرم الزامی است.متقاضیان روش رمز ثابت می توانند کد ملی را به عنوان نام کاربری در فرم تایپ کرده و رمز عبور را نیز درج نمایند.

لازم به ذکر است که سامانه فیش حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری گزینه ای با عنوان فراموشی رمز عبور را در دسترس قرار داده و در صورت اقدام برای دریافت با کدملی و مشاهده خطا می توان برای بازیابی رمز اقدام کرد. همچنین متقاضیان می توانند روش شناسایی دو عاملی را انتخاب نموده و با استفاده از شماره تلفن همراه وارد سایت شوند. همچنین در صورت بروز مشکل باید با کارشناسان سازمان محل کار ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت نمود یا با پشتیبانی صندوق تماس گرفت.

سامانه صندوق بازنشستگی کشوری به طور کلی جهت ارائه خدمات به بازنشسته ها راه اندازی شده و امکاناتی مانند خدمات بیمه ای، تسهیلات و خدمات فرهنگی را در اختیار قرار می دهد. اشخاص پس از بررسی قسمت تسهیلات و ثبت درخواست انواع وام ها در ادامه می توانند، فیش حقوقی را اخذ کرده تا میزان دقیق قسط کسر شده از دریافتی خود را مشاهده نمایند، همچنین ممکن است برای ثبت درخواست وام نیاز به ارائه فیش مربوطه باشد./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها