سهام عدالتی ها چشم انتظار سود |زمان دقیق واریز سود سهام عدالت

کد خبر: 1299014

بنابر اعلام مسئولان، به محض اینکه سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوز‌های لازم از شورای عالی بورس برای واریز این سود اخذ خواهد شد.

سهام عدالتی ها چشم انتظار سود |زمان دقیق واریز سود سهام عدالت

سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها که مرحله اول آن آذرماه سال گذشته پرداخت شد و مرحله دوم واریز آن هم ۲۴ اسفندماه بود؛ سود سهام عدالتی که به سبب بدعهدی برخی از شرکت‌ها تاکنون تسویه نشده است.

عدم تسویه نهایی سود سهام عدالت که ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان بورس در رسانه ملی در خصوص آن گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

 اطلاعات شرکت‌های متخلف واریز سود سهام عدالت به کمیته تخلفات ارسال شد

۲۱ خردادماه هم  باشگاه خبرنگاران جوان آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت را از ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری کرد و او گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند. فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

حالا وارد چهارمین ماه از سال ۱۴۰۳ شدیم و خبری از واریز مرحله سوم و تسویه سهام عدالت نیست سود سهام عدالتی که به تازگی عسکر توکلی رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور در نشست خبری با اشاره به آن گفت: این سود طبق قرار با شرکت سپرده‌گذاری باید تا پایان خرداد  پرداخت می‌شود، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

او افزود: پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداختی دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آنها در خرداد پیگیری‌های لازم در دستور کار است تا در تیر ماه انجام شود.

۲ شرکت سود سهام عدالت را به صورت کامل واریز نکردند

پرداخت مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت که باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر زمان واریز آن مجدد به سراغ ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار رفت و او بیان کرد: برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ را به شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، ۴ شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم بر روی سامانه کدال منتشر کردند ۲ شرکت سود سهام عدالت را به صورت کامل واریز نکردند و اعلامی هم درباره افزایش سرمایه نداشته‌اند.

این مقام مسئول در ادامه می‌گوید: به محض اینکه این سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوز‌های لازم از شورای عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

سازمان بورس مطالبه‌گر حق سهامداران باشد

چشم انتظاری برای واریز سود سهام عدالت که مهرابی یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آن گفت: از انتهای اسفند وعده واریز و تسویه سود سهام عدالت داده شد، اما تیر‌ماه هستیم و خبری از واریز نیست در حالی که این سود حق سهامداران است و شرکت‌ها موظف به واریز آن هستند.

در ادامه هم دیگر مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان صفری‌خواه بیان کرد: بنا بود سود سهام عدالت خرداد واریز شود ولی همچنان خبری از این سود نیست به سبب این که با شرکت‌های متخلف قاطعانه برخورد نمی‌شود آنها هم به خود اجازه می‌دهند حق سهامداران را پایمال کنند سازمان بورس باید مطالبه‌گر حق سهامداران باشد.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به ایستگاه پایانی خواهد رسید؟

باشگاه خبرنگاران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها