واریز سود سهام عدالت باقیمانده پارسال برای همه سهامداران | استعلام مبلغ سود سهام عدالت با کدملی

کد خبر: 1296694

سهامداران عدالت در حالی چشم انتظار واریز سود مرحله سوم سهام عدالت سال ۱۴۰۲ هستند که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی در این خصوص اعلام کرد.

واریز سود سهام عدالت باقیمانده پارسال برای همه سهامداران | استعلام مبلغ سود سهام عدالت با کدملی

سهامداران عدالت در حالی چشم انتظار واریز سود مرحله سوم سهام عدالت سال ۱۴۰۲ هستند که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی در این خصوص اعلام کرد.

مراجع رسیدگی حسب تخلف صورت گرفته و پس از اخذ دفاعیه از ناشر و استماع توضیح ناشران، جریمه ای را متناسب با تخلف صورت گرفته صادر خواهد کرد.

ولی ‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با حیات گفت: تاکنون تاریخی برای پرداخت سود سهام عدالت مشخص نشده است و شورای عالی بورس پس از تکمیل پرداخت سود شرکت ها، این زمان را مشخص خواهد کرد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد آخرین جزئیات پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت گفت: برخی شرکت ها تاکنون سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند. همچنین برخی از شرکت ها بخشی از این سود را پرداخت کرده اند.

جعفری ادامه داد: شرکت هایی مثل «شرکت فجر انرژی خلیج فارس» که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند، اخیرا اطلاعیه ای روی سامانه کدال گذاشته و اعلام کرده اند که افزایش سرمایه دارند. به عبارتی قصد دارند سود سهام عدالت و سود سایر سهامداران را در افزایش سرمایه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما منتظر پرداخت سود این شرکت ها هستیم، ادامه داد: مابقی شرکت ها هم بخشی از سود سهام عدالت را پرداخت کرده اند ولی هنوز مقداری از سود سهام باقی مانده که باید پرداخت کنند. منتظریم این مبالغ تجمیع شود تا ما بتوانیم مصوبه شورای عالی بورس را اخذ کنیم و مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت را انجام بدهیم.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا تاریخی برای پرداخت سود سهام عدالت مشخص شده است؟ گفت: در حال حاضر زمانی مشخص نشده و بعد از اینکه سود سهام عدالت به صورت تمام و کمال ازسوی شرکت ها انجام شود، تاریخی ازسوی شورای عالی بورس برای پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص خواهد شد.

به گفته جعفری، شرکت سپرده گذاری مرکزی در تاریخ مشخص شده، سود را به حساب سهامداران عدالت واریز می کند. بنابراین تاکنون تاریخی مشخص نشده و تاریخ را شورای عالی بورس پس از تکمیل پرداخت سود مشخص خواهد کرد.

وی افزود: گروه سوم نیز ناشرانی هستند که از مشتریان خود طلبکارند و چون نتوانسته اند طلبشان را وصول کنند از پرداخت سود سهام عدالت ناتوان مانده اند./تسنیم

ورود به سامانه سهام عدالت | استعلام سهام عدالت با کدملی /جدیدترین خبر از واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت افراد در سامانه قابل استعلام گرفتن است و افراد میتوانند با ورود به سامانه مورد نظر خود تمامی اطلاعات را به دست بیاوردند. سهام عدالت در زمان مورد نظر به حساب افراد واریز میشود و آنها میتوانند با این سود معیشتی میتوانند در اقتصاد خود پیشی بگیرند چرا که سود سهام عدالت در سال چند بار به حساب افراد واریز میشود 

معرفی سامانه سهام عدالت

ما چندین سامانه سهام عدالت داریم که برخی از آن‎ها، کارایی ندارند و ممکن است فعال نباشند. به همین خاطر، در این بخش تصمیم داریم تا سامانه‌هایی که با آن مرتبط هستند، معرفی کنیم:

۱- سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir

با ورود به سایت سهام عدالت تنها می‌توانید شماره تلفن سهام عدالت را تغییر بدهید و یا شماره شبا را ثبت یا ویرایش کنید. (گزینه وضعیت واریز سود در این سایت، غیرفعال است.)

۲- سامانه ذینفعان سهام عدالت

با ورود به سایت ذینفعان آن با استفاده از کد ملی می‌توانید صورت وضعیت دارایی را ببینید و یا استعلام انجام بدهید و تاریخچه سودهای واریزشده را ببینید.

۳- سایت samanese.ir

این سایت فعال نیست و در حال حاضر، برای استعلام سهام عدالت باید به سایت ذینفعان مراجعه کنید.

سامانه استعلام و آزادسازی آن به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس مردم قرار دارد تا از طریق آن به‌راحتی بتوانند به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام عدالت خود، از جمله مشاهده دارایی خود ، دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، افراد در صورت تمایل این امکان را دارند که با استفاده از سامانه آن برای آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند. از سال ۱۳۹۹ این امکان برای دارندگان سهام عدالت فراهم شد که سهام خود را بفروشند. بنابراین، در حال حاضر دارندگان این سهام هم امکان نگه‌داری سهام نزد خود را دارند و هم می‌توانند آن را بفروشند و واگذار کنند.

افراد برای این فروش و واگذاری و همچنین، برای اطلاع از میزان دقیق دارایی آن افراد می‌توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند. این سامانه با هدف مشاهده اطلاعات هویتی و صورت وضعیت دارایی آن برای کلیه‌ی سهامداران باشگاه سهام عدالت توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه‌ی وجوه طراحی شده است.

البته این دو مورد همه کاربردهای سامانه آن نیست و در مجموع کاربردهای این درگاه را این‌طور می‌توان لیست کرد:

اهمیت استعلام سهام عدالت

در سامانه یکپارچه ذینفعان، اطلاعات حیاتی در مورد سرمایه گذاری خود را کسب کنید. از جمله این اطلاعات می‌توان به سودهای کسب شده، میزان دارایی‌ها، و ارزش آن و مشاهده دارایی آن با کد ملی اشاره کرد. لازم به ذکر است که این سایت خدمات خود را به این موارد محدود نمی‌کند و به بررسی خدمات دیگر نیز می‌پردازد.

عدم داشتن اطلاعات کافی از دارایی‌های خود ممکن است منجر به ضرر شود. ممکن است تجربه کرده باشید که تعداد سهام موجود در پرتفوی شما کمتر از تعداد واقعی است. در صورتی که این امر برای شما رخ داده باشد، با دریافت استعلام سبد دارایی از درگاه یکپارچه ذینفعان، به مقایسه آن با اطلاعات پشتیبانی کارگزاری بپردازید و در صورت مغایرت، با کارگزار تماس بگیرید. مغایرت‌های ممکن از جمله تغییر کارگزار می‌تواند اینگونه مسائل را ایجاد کند.

ثبت و تغییر شماره شبا و شماره موبایل

یکی دیگر از کاربردهای سامانه سهام عدالت این است که افراد در صورت لزوم می‌توانند از طریق ورود به این سامانه و پرتال شخصی خود شماره شبا خود را ثبت کرده یا تغییر دهند. ثبت یا تغییر شماره موبایل نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید در پرتال شخصی خود در این سامانه نسبت به آن اقدام کنید.

برای این کار کافی است در منوی پرتال شخصی خود روی گزینه‌ی سوم یعنی «مشاهده و ویرایش پروفایل» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پروفایل شما شامل اطلاعات شخصی مانند کد ملی، نام، نام خانوادگی، نام پدر، استان و شهر سهام‌دار مشاهده می‌شود.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله‌ی فرد دیگر یا اشخاص ثالث به‌شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده‌ی سهامدار است.

تاریخ و ساعت واریز قطعی سود سهام عدالت اعلام شد | جدیدترین تصمیم برای تسویه سودسهام متوفیان

علاوه بر این، در این صفحه شماره شبا و شماره موبایل دارنده‌ی آن نیز نمایش داده شده است و در کنار آن گزینه‌ی «ویرایش» وجود دارد که در صورت تمایل به تغییر آن‌ها می‌توانید روی آن کلیک و تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

جدیدترین خبر از واریز سود سهام عدالت

سود آن عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها که تاکنون ۲ مرحله از آن پرداخت شده، اما به دلیل بدعهدی برخی از شرکت‌ها همچنان این سود تسویه نشده و سهامداران منتظر دریافت مرحله سوم آن هستند.

سود آن که انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول آن واریز شد، مرحله دوم واریز سود آن هم ۲۴ اسفندماه بود سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود سهام عدالتی که تسویه نشد و در همین راستا ۲۸ فروردین‌ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود آن را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند

با فرارسیدن خردادماه هم باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود آن شده و در همین راستا مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سود‌ها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه هم ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

کدام شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود آن خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

حالا باید منتظر ماند و دید که کمیته تخلفات با شرکت‌هایی که سود آن را واریز نکردند چه برخوردی خواهد کرد؟ واریز و تسویه سود سهام عدالت که مطالبه بسیاری از سهامداران است و سازمان بورس وعده پیگیری و مطالبه آن را از شرکت‌ها داده است/دنیای اقتصاد

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها