یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

شارژ 1 میلیون تومانی کارت یارانه دهک 1 تا 5 از ساعاتی دیگر | سورپرایز دولت؛ یارانه معیشتی خردادماه ۱۸۰ درصد افزایش یافت

کد خبر: 1296474

وزیر رفاه گفت: مستمری مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد در طول دولت سیزدهم ۱۸۰ درصد از حیث ریالی افزایش پیدا کرد.

شارژ 1 میلیون تومانی کارت یارانه دهک 1 تا 5 از ساعاتی دیگر | سورپرایز دولت؛ یارانه معیشتی خردادماه ۱۸۰ درصد افزایش یافت

خبرنگار شکیبا بقال زاده: وزیر رفاه گفت: مستمری مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد در طول دولت سیزدهم ۱۸۰ درصد از حیث ریالی افزایش پیدا کرد.

صولت مرتضوی گفت: با همکاری قوه قضائیه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق های بازنشستگی که به تصرف اشخاص حقوقی و حقیقی در آمده بود برگردانده شد.

وی در پایان  هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:  با همکاری قوه قضائیه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق های بازنشستگی باز گردانده شد.

مطالعه بیشتر: مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

مستمری مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد در طول دولت سیزدهم ۱۸۰ درصد از حیث ریالی افزایش پیدا کرد..

با همکاری قوه قضائیه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق های بازنشستگی که به  تصرف اشخاص حقوقی و حقیقی در آمده بود برگردانده شد و تعداد قابل توجهی از املاک با احکام قضایی بازگردانده شد و بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان حکم به نفع صندوق های بازنشستگی گرفتیم.

یارانه معیشتی ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای این خانوارها

خانوارهای مشمول این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی می‌شوند. اگر پس از معاینه کودک در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی مشخص شود کودک رشد استاندارد ندارد به وزارت تعاون معرفی می‌شود.

یارانه معیشتی

در مرحله نخست این طرح ۱۴۵ هزار کودک شناسایی و از این تعداد ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ کودک در دهک‌های یک تا هفت مشمول دریافت یارانه شدند. به ازای هر کودک در دهک‌های یک تا پنج، مبلغ یک میلیون تومان و در دهک‌های ۶ و ۷ به ازای هر کودک ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در این طرح هیچ محدودیتی برای تعداد کودکان وجود ندارد و اگر در خانواده‌ای بیش از یک کودک زیر پنج سال با اختلال رشد وجود داشته باشد نیز یارانه را دریافت می‌کند. این طرح جدا از یارانه اصلی خانوار است و برای جبران اختلال رشد کودکان صرف می‌شود.

سبد کالایی یارانه کودکان زیر پنج سال زیر نظر کارشناسان وزارت بهداشت از ۱۱ قلم به ۱۶ قلم افزایش یافته تا بتواند همه نیازهای کودک را تامین کند. در سومین مرحله این طرح، حساب بیش از ۱۳۱ هزار سرپرست خانوار دارای کودک زیر پنج سال با اختلال رشد شارژ شد.

کودکانی که مشمول این طرح هستند، هر ۶ ماه یک‌بار توسط خانه‌های بهداشت سنجش شده و نمودار رشدشان بررسی می‌شود. اگر این کودکان رشد نکرده باشند، واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار متوقف می‌شود تا جلساتی در این خصوص با سرپرست کودک برگزار و آن‌ها توجیه شوند.

در سبد کالایی این طرح برنج، روغن، گوشت سفید و گوشت قرمز به ترتیب بیشترین میزان استقبال را داشته‌اند و بیشترین میزان مشارکت در استان‌های کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بوده است.

«یسنا» طرح ملی در جهت تخصیص سبد غذایی رایگان به مادران دارای فرزند شیرخوار زیر ۲ سال است.

طرح ملی یسنا با اتکا به آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت تعاون برای حمایت از حدود ۲۲ هزار مادر باردار یا دارای کودک شیرخوار دهک یک درآمدی اجرایی شد.

بودجه ابتدایی مرحله نخست این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان است که برای حمایت از ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا دارای کودک شیرخوار در دهک اول درآمدی جامعه در نظر گرفته شده است. این افراد در هشت استان کشور شناسایی شده‌اند و در فازهای بعدی تعداد شهرهای دیگری به آن افزوده خواهند شد.

در قالب این طرح ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای مادران باردار و شیرده واریز می‌شود. میزان مشارکت مردم در این طرح اکنون به ۳۰ درصد رسیده که امید است تا پایان سال و با اطلاع‌رسانی بیشتر بیش از۸۰ درصد از مادران در این طرح مشارکت کنند.

ایلام، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، فارس، هرمزگان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد استان‌های مشمول این طرح هستند که به دلیل محرومیت و نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد انتخاب شده‌اند.

به گفته معاون امور اقتصادی و رفاه وزارت تعاون، طرح مادران در سال ۱۴۰۳ ملی شده و همه استان‌های کشور را پوشش می‌دهد تا امنیت غذایی مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار تامین شود.

معرفی سامانه یارانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

با توجه به بالا رفتن نرخ تورم و مشکلات اقتصادی مردم، دولت به منظور کاهش مشکلات اقتصادی افراد، اقدام به روی کار آوردن طرح پرداخت یارانه نقدی کرده است. اگرچه طرح یارانه نقدی سال ها است که در کشور اجرا می شود، اما در سال های گذشته با توجه به هدفمندی یارانه ها، بعضی از اشخاص دیگر یارانه دریافت نکردند و در واقع، یارانه آن ها قطع شد.

از طرفی به غیر از یارانه نقدی که ماهانه به اشخاص پرداخت می شود، یارانه ای تحت عنوان یارانه کمک معیشتی نیز از سوی دولت روی کار آمد که اشخاص واجد شرایط مجاز به دریافت این یارانه می باشند.

با توجه به لزوم شناسایی اشخاص برای ارائه یارانه های نقدی، سامانه ای به نام سامانه حمایت معیشتی راه اندازی شد تا مردم بتوانند از طریق این سایت درخواست های خود را مبنی بر استفاده از خدمات کمک معیشتی دولت ثبت کنند و پس از ثبت درخواست منتظر نتیجه درخواست خود باشند.

سامانه حمایت معیشتی از طریق نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir برای عموم مردم قابل دسترس می باشد و اشخاص می توانند از طریق این سایت اقدام به ثبت درخواست های خود به صورت آنلاین کنند. این سامانه مدت هاست که فعال می باشد اما به تازگی به روز رسانی شده است. در سامانه جدید امکانات بیشتری ارائه می گردد که شامل مواردی از قبیل اعتراض به بخش های مختلف مانند خودرو و تراکنش های بانکی می باشد که در سامانه قبلی ممکن نبود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها