خبر داغ امروز از افزایش رقم کالابرگ | واریزی 600هزار تومان کالابرگ اضافه برای این خانوارها | نحوه استعلام مبلغ کالابرگ با شماره #۱۴۶۳*۵۰۰*

کد خبر: 1296266

روش‌ های جدید استعلام کالابرگ یارانه در این گزارش ارائه شده است. استعلام کالابرگ یارانه برای همه کسانی که نمیدانند مشمول یارانه هستند یانه ، امری ضروری است. پس از پایان این مطلب شما قادر خواهید بود به یکی از روش های زیر کالابرگ یارانه تان را استعلام کنید.

خبر داغ امروز از افزایش رقم کالابرگ | واریزی 600هزار تومان کالابرگ اضافه برای این خانوارها  | نحوه استعلام مبلغ کالابرگ با شماره #۱۴۶۳*۵۰۰*

روش‌ های جدید استعلام کالابرگ یارانه در این گزارش ارائه شده است. استعلام کالابرگ یارانه برای همه کسانی که نمیدانند مشمول یارانه هستند یانه ، امری ضروری است. پس از پایان این مطلب شما قادر خواهید بود به یکی از روش های زیر کالابرگ یارانه تان را استعلام کنید.

روش‌ جدید استعلام کالابرگ یارانه

دولت سیزدهم به‌منظور حمایت از اقشار کم درآمد (دهک یک تا هفت) طرحی به نام کالابرگ‌ فجرانه را ارائه نمود. در این طرح ۱۱ قلم موادغذایی به‌منظور تامین حداقل کالری، ریزمغذی، پروتئین و ویتامین‌های بدن هر فرد در سبد موردنظر وجود دارد.

درمرحله اول و دوم کالابرگ فجرانه، مبلغ این سبد باتوجه‌به نرخ سال ۱۴۰۱ از خانوارها دریافت می‌شد و ما به تفاوت آن را با سال ۱۴۰۲ دولت پرداخت نمود.

کد استعلام سبد کالا

یکی از روش‌های استعلام کالابرگ استفاده از کد دستوری است. شما برای این کار کافی است در قسمت صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام کالابرگ الکترونیکی #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری نمایید.

در ادامه برای شما صفحه‌ای با ۳ گزینه باز خواهد شد، در این قسمت گزینه ۲ یا همان موجودی یارانه سرپرست را انتخاب نمایید.

سپس در صفحه جدید کدملی سرپرست خانوار را وارد کنید.

پس از درج کدملی، مقدار یارانه به شما نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این شما می‌توانید از طریق کد دستوری #۲۸*۷۸۸* اقدام به استعلام کالابرگ کنید.

اما اگر از این طریق استعلام کالابرگ برای شما امکان پذیر نبود، توصیه می‌کنیم از روش تعیین شده دیگر استفاده کنید.

استعلام کالابرگ فجرانه با کد ملی

یکی از سوالات پرتکرار نحوه استعلام کالابرگ با کد ملی است، برای این کار شما باید از روش استعلام با کددستوری استفاده کنید.

استعلام کالابرگ با اپلیکیشن شما

یکی دیگر از روش‌های استعلام کالابرگ یارانه استفاده از اپلیکیشن شما است. شما می‌توانید برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آن را دانلود و روی موبایل خود نصب کنید.

سپس شماره موبایل سرپرست خانوار و کدامنیتی را در فیلدهای خواسته شده وارد نمایید، سپس گزینه ثبت را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کد فعال سازی ارسال شده (به شماره موبایل سرپرست) را وارد نمایید.

پس از ورود به برنامه گزینه “اعتبار شما” را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد گزینه مانده حساب را انتخاب نمایید.

در نهایت شما اعتبار تخصیصی دولت برای خانوار خود را مشاهده خواهید نمود.

استعلام کالابرگ فقط از طریق کددستوری و برنامه شما امکان‌پذیر است. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از کلاه‌برداری‌های احتمالی روی لینک‌های ارسالی با عناوین استعلام کالا برگ از طریق سایت، دانلود مستقیم اپلکیشن شما و غیره کلیک نکنید.

افزایش رقم کالابرگ الکترونیک در سامانه My Gov.ir | واریز نفری 220 هزارتومان یارانه اضافه بحساب سرپرستان

وزارت رفاه، درمورد طرح کالابرگ الکترونیک توضیح داد: تغییری در زمان واریز نقدی یارانه‌ها صورت نمی‌گیرد. مردم می‌توانند یارانه نقد خود را هرماه دریافت کنند. خانوارهای یارانه‌بگیر در دهک‌های ۱ تا ۷ مشمول دریافت اعتبار می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ از اعتبار خود استفاده کنند.

وزارت رفاه، درمورد طرح کالابرگ الکترونیک توضیح داد: تغییری در زمان واریز نقدی یارانه‌ها صورت نمی‌گیرد. مردم می‌توانند یارانه نقد خود را هرماه دریافت کنند. خانوارهای یارانه‌بگیر در دهک‌های ۱ تا ۷ مشمول دریافت اعتبار می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ از اعتبار خود استفاده کنند.

شبکه ملی اعتبار که به اختصار “شما” نامیده می‌شود، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی بر اساس سیاست‌گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است. در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) رفتار حمایتی براساس هر کدملی تعریف می‌شود؛ یعنی هر فرد در هر کجای ایران که دارای کد ملی باشد به صورت دقیق و بدون انحراف از سیاست‌گذاری‌های رفاهی بهره‌مند خواهد شد. در قدم‌های بعدی برنامه نیاز و شرایط زندگی و با توجه به پایش‌های دقیق، امکان بهره‌مند شدن از حمایت‌های اختصاصی و مناسب هر فرد با تخصیص اعتبار وجود دارد.

شرکت در این طرح کاملا اختیاری است؛ یعنی به هر خانوار این اختیار داده می‌شود که در صورت تمایل از اعتبار تخصیص داده شده استفاده کند. در صورت عدم استفاده، اعتبار سوخت خواهد شد.

برای بهره‌مندی از مزایای طرح، نیاز به ثبت‌نام، مراجعه یا ارائه مدارک نبوده و امکان خرید اعتباری به صورت خودکار برای تمامی افرادی که مشمول دریافت یارانه بوده و در دهک‌های یک تا هفت هستند فعال می‌شود.

نه تنها نیازی به صدور کارت جدید نیست، بلکه با استفاده از تمام کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است، می‌توان از این اعتبار استفاده کرد. این امکان نیز فراهم خواهد شد که سرپرستان خانوار با استفاده از برنامه کاربردی «شما» که متعاقبا ایجاد می‌شود، مجوز استفاده از این اعتبار را به هر یک از خانواده خود اعطا کنند.

در این طرح هیچ محدودیتی برای خرید از یک نام تجاری خاص و با یک کیفیت ثابت وجود ندارد؛ به عنوان مثال اشخاص می‌توانند بر اساس انتخاب و سلیقه خود از میان تمامی روغن‌های موجود در بازار خرید کنند و انتخاب محدود به برند یا دسته خاصی از روغن‌ها نیست. در پایان خرید و در زمان پرداخت، اشخاص مبلغ مشخصی از فاکتور خرید را به صورت نقد یا از کارت بانکی خود پرداخت کرده و مابقی از اعتبار آنها کسر می‌شود. فروشگاه‌های مجاز در نرم‌افزار کاربردی «شما» نمایش داده می‌شوند، در ادامه نیز تمامی فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌های کوچک و بزرگ به تدریج به این طرح اضافه خواهند شد.

باید دانست که در آخرین مرحله واریز یارانه، هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند در زمره دهک ۱۰ جامعه بوده‌اند و از فرایند دریافت یارانه حذف شده‌اند. اما در صورت اعتراض، به سامانه www.hemayat.mcs.gov.ir مراجعه کنند.

افرادی که جهت دریافت یارانه جامانده و یا از قلم افتاده‌اند،‌ در صورتی که بالای ۱۸ سال سن داشته و شماره تلفن همراه بنام خودشان باشد و دارای حساب بانکی بنام خود هستند می‌توانند به صورت خانوار مستقل در سامانه My Gov.ir ثبت‌نام کنند.

کالابرگ الکترونیکمنظور گفت: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه مجموعه یارانه‌هایی که در سایر قالب‌ها داده شده و به سفره مردم ختم می‌شود که یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان است که ۲۰۰ همت در سال جاری بابت این امر هزینه خواهد شد.

این هفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از استقبال بالای ۹۰ درصدی دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در طرح کالابرگ الکترونیک خبرداد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در مرحله سوم اجرای این طرح، مشارکت به ۹۵ درصد می‌رسد.

به گفته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان خرید کالا برگی در قالب مرحله سوم طرح فجرانه، برای افراد با درآمد دهک‌های اول تا هفتم فراهم شد.

در این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان حداقل خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان به ازای هر نفر از واریز نفری به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

طبق اعلام معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۹۸ میلیون سبد غذایی کالابرگ الکترونیکی در طرح فجرانه توزیع شد.

گفتنی است، مرحله سوم و آخر این طرح تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.هفته گذشته سیدرضا یحیوی اعلام کرد که برنامه دولت برای ادامه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در حال حاضر در حال اجرا است. او افزود که این طرح فجرانه برای مدت سه ماه در نظر گرفته شده بود و در حال حاضر منابع آن در دسترس است.

وی افزود: در صورت تامین منابع، همین مدل ادامه پیدا خواهد کرد، اما اگر منابع تامین نشود چند مدل طراحی و به دولت ارائه خواهد شد و در صورت موافقت با یکی از مدل‌های ارائه شده، اجرا خواهد شد.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هر صورت حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد، تصریح کرد: هم اکنون در حال طراحی مدل‌ها و برنامه‌ریزی برای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک هستیم.

یکی از روش‌های استعلام کالابرگ استفاده از کد دستوری است. شما برای این کار کافی است در قسمت صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام کالابرگ الکترونیکی #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری نمایید.

در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، اشخاصی که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار می‌گیرند، با خرید یک سبد کالای استاندارد که شامل ۱۱ قلم کالا است، می‌توانند مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به صورت یارانه مضاعف در قالب اعتبار در حساب شخصی خود دریافت کنند.

برای این کار کافیست در گام نخست، فرد درحالی‌که در خانه نشسته باید برنامه «شما» را نصب کند. در مراجعه حضوری فرد به‌راحتی می‌تواند از روی نقشه‌ای که در دسترس او قرار گرفته است، نزدیک‌ترین سوپرمارکت و فروشگاه نزدیک به خود را از میان بیش از ۲۱۰ هزار فروشگاه بزرگ و کوچک پیدا کرده و پس از مراجعه به آن خرید خود را انجام دهد.

جزئیات واریز کالابرگ الکترونیک 1403

در روش دوم نیاز به مراجعه حضوری نیست. می‌تواند با استفاده از بستر اپلیکیشن‌های اسنپ‌مارکت و دیجی‌کالا به بخش سوپرمارکت مراجعه کرده و خرید خود را انجام بدهند.

در هر مورد فرد می‌تواند ۱۱ قلمی که در سبد وجود دارد را خریداری کرده و یارانه تشویقی آن را به عنوان اعتبار در حساب خود دریافت کند. البته دست فرد در این خرید بسته نیست. مثلا اگر گوشت منجمد گوساله در سبد یارانه وجود دارد اما فرد قصد دارد گوشت ماهیچه بخرد، مابه‌التفاوت قیمت گوشت منجمد تا گوشت گرم ماهیچه باید توسط فرد پرداخت شود.

در مثال دیگر فرد قصد خرید روغن را دارد. در سبد تعریف شده برای طرح کالابرگ یک بطری روغن‌مایع ۸۱۰ گرمی وجود دارد. اگر فرد قصد داشته باشد روغن کنجد خریداری کند باید مابه‌التفاوت روغن معمولی تا روغن کنجد را خودش پرداخت کند.

محاسبه این مابه‌التفاوت کاملاً سیستمی است و به‌صورت دستی انجام نمی‌شود. زمانی که فروشنده بارکد اقلام را در سیستم وارد می‌کند، مشخص می‌شود که چه مبلغی از کالابرگ استفاده می‌شود و چه مبلغی از یارانه نقدی. در این مرحله خرید فرد کامل و اعتبار تعلق‌گرفته به او در حسابش شارژ می‌شود.

سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام

طرح یسنا به منظور تامین امنیت غذایی مادران و نوزادان سراسر کشور اجرایی شد و در مرحله جدید آن، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ باعث شد دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند و یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص یابد.

این طرح یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم‌درآمد به اجرا درآمده است و در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند.

طرح یسنا به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی، در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمده است.

در مرحله جدید مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند و پس از واردکردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و تا الان نیز ادامه دارد.

طرح یسنا که با زیرپوشش قراردادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز به کار کرده بود، در طرح جدید قرار است مادران سه دهک اول درآمده جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان تأمین شود؛ وزیر رفاه در این باره گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند، این طرح برای مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها