سایپا آتش‌زد به مالش؛ فقط با 189 میلیون کوییک ، اطلس و شاهین بخرید | فروش فوق العاده سایپا ویژه عید قربان آغاز شد + شرایط

کد خبر: 1295836

شرکت سایپا شرایط پیش فروش سه خودرو را برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اعلام کرد.

سایپا آتش‌زد به مالش؛ فقط با 189 میلیون کوییک ، اطلس و شاهین بخرید | فروش فوق العاده سایپا ویژه عید قربان آغاز شد + شرایط

خبرنگار شکیبا بقال زاده: سایپا متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده که در بخشنامه‌های قبلی این شرکت ثبت‌نام کرده بودند را فراخوان کرد. شرایط پیش‌فروش سایپا ویژه آن دسته از متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده است که در بخشنامه‌های دهه مبارک فجر به شماره 939464 مورخ 1402/11/09 و نیمه شعبان به شماره 941463 مورخ 1402/11/30 در بهمن ماه سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند.

اطلاعات متقاضیان به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ارسال شده است. پس از درج مشخصات خودرو فرسوده، اطلاعات متقاضیان دارای شرایط مشارکت در بخشنامه فروش به سایپا ارسال شده‌اند. بنابراین افرادی که خودرو فرسوده خود را اسقاط کرده‌اند و اطلاعات آن‌ها در اختیار سایپا قرار گرفته است، می‌توانند در شرایط پیش‌فروش سایپا شرکت کنند. سایپا برای مشتریان دارای شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده، پیامک اطلاع‌رسانی را ارسال کرده است. ثبت‌نام و تکمیل وجه مشتریان از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا انجام می‌شود.

سایپا

گران‌ترین خودرو عرضه‌شده در شرایط فروش سایپا،‌ شاهین اتوماتیک است. این خودرو با قیمت تقریبی 649 میلیون تومان توسط سایپا به فروش می‌رسد. البته برای خرید شاهین اتوماتیک از بازار آزاد، باید حدود 818 میلیون تومان را بپردازید. شاهین اتوماتیک از پیشرانه مشابهی با نسخه دنده‌ای بهره می‌برد، بنابراین همچنان موتور M15 توربوشارژر را زیر کاپوت این خودرو خواهید دید. در بخش انتقال قدرت، گیربکس اتوماتیک CVT وظیفه تغییر سرعت خودرو را برعهده دارد.

اطلس G دیگر خودرو جدید سایپا است که آن را به متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده پیشنهاد می‌دهد. اطلس G نسخه ارتقا یافته کوییک به حساب می‌آید که از نظر ابعاد و اندازه، تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. پیشرانه مورد استفاده در اطلس، از نوع M15 GSI‌ است که مدل بهینه‌شده موتور هشت سوپاپ M15‌ به حساب می‌آید. پیشرانه اطلس در مدل‌های مختلف کوییک GX‌ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه حداکثر 90 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس پنج سرعته دستی نیز در اطلس G، وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد./ انتخاب

پیش فروش سایپا زیر قیمت بازار و تحویل فوری

شرکت سایپا شرایط پیش فروش سه خودرو را برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اعلام کرد.

پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غاز شد و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد.

متقاضیانی که در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با ثبت نام در این طرح اطلاعاتشان را به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ارسال کرده‌اند و پس از درج مشخصات خودروی فرسوده، شرایط مشارکت در این طرح را داشته‌اند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

در این طرح سایپا خودروهای اطلس، شاهین با گیربکس اتوماتیک و کوییک GXR-L با رینگ آلومینیومی و ترمز ESC عرضه می‌شود و زمان تحویل آن هر سال جاری تعیین شده است.

متقاضیان پس از دریافت پیامک از سوی شرکت خودروساز می‌توانند با رفتن به سایت https://saipa.iranecar.com نوع خودرو را انتخاب، ثبت نام و پیش پرداخت را واریز کنند.

آغاز فرآیند ثبت نام پس از رؤیت و تأیید اقرارنامه امکان پذیر است و حداکثر مهلت تکمیل فرآیند اسقاط و ارائه مدارک و مستندات لازم تا یک ماه قبل از موعد تحویل اعلامی (حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۳) است و در صورت واریز وجه پیش‌پرداخت و اقدام نکردن برای اسقاط خودرو و اخذ تاییدیه فراجا و ستاد نوسازی در مهلت زمانی یادشده ثبت نام و واریز وجه منتخبان باطل و مبلغ واریزی بدون پرداخت سود مشارکت و سود انصراف به حساب مشتری بازگردانده می‌شود.

شاهین اتوماتیک و کوییک به‌عنوان گران‌ترین و ارزان‌ترین سواری تولیدی سایپت در قالب طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده در اختیار متقاضیان قرار گرفتند و همزمان شاهد عرضه جدید‌ترین محصول این کارخانه یعنی اطلس هستیم. متقاضیانی که بهمن پارسال دست‌به‌کار شدند و اطلاعاتشان به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده ارسال شده، جمعیت هدف طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده سایپا هستند و باید خودشان را علی‌الحساب برای پرداخت ۵۰ درصد قیمت تمام‌شده سه محصول عرضه‌شده آماده کنند.

اطلس G؛ ۴۰۵ میلیون تومان

اطلس جدید‌ترین محصول سایپاست که روانه بازار شده، اما اساسا فیس‌لیفتی از کوییک به‌حساب می‌آید. قیمت اطلس در کارخانه کمی بیش از ۴۰۵ میلیون تومان است، اما جمعیت هدف طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده سایپا فعلا باید ۲۰۵ میلیون تومان به‌حساب سایپا واریز کنند.

اطلس هفته چهارم مهرماه امسال به متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده سایپا تحویل داده می‌شود و آن زمان قیمت روز اطلس ملاک نهایی خواهد بود.

اطلس G که در قالب طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده سایپا قرار گرفته نسخه دنده‌ای این خودرو تلقی می‌شود و آنطور که سایپا ادعا می‌کند اطلس E در آینده با گیربکس اتومات روانه بازار می‌شود.

اطلس G با همان موتور M۱۵ معروف سایپا تولید شده که ۱.۵ لیتر حجم دارد. حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور خروجی موتور اطلس به ترتیب ۹۰ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیو‌تن‌متر است که اندکی نسبت به توانایی موتور کوییک بهتر خواهد بود. از طرفی مصرف سوخت ترکیبی اطلس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۰.۱ لیتر کمتر از کوییک خواهد بود.

اطلس از طرفی با آپشن‌های بیشتری نسبت به کوییک طراحی شده است. مثلا مانیتور هفت اینچ، دوربین عقب و سانروف و …

شاهین اتوماتیک؛ ۶۴۹ میلیون تومان

قیمت شاهین اتوماتیک در کارخانه حدود ۶۵۰ میلیون تومان تعیین شده که نسبت به نسخه دنده‌ای تقریبا ۲۱۰ میلیون تومان بیشتر است.

شاهین اتوماتیک یکی دیگر از گزینه‌های موجود در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده سایپا خرداد امسال سایپاست. متقاضیان فعلا به‌جای ۶۴۹ میلیون و ۷۸ هزار تومانی که قیمت شاهین اتوماتیک در کارخانه است، می‌توانند علی‌الحساب ۲۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند، اما قیمت هفته پایانی مهر‌ماه ملاک نهایی است.

شاهین اتوماتیک نیمه دوم ۱۴۰۲ پا به بازار گذاشت. برخلاف پروژه شاهین پلاس، از همان موتور چهار سیلندر M۱۵T توربوشارژ زیر کاپوت شاهین اتومات استفاده شده است. به‌همین خاطر مشخصات فنی شاهین اتوماتیک تفاوت محسوسی با شاهین دنده‌ای ندارد و باز هم توانایی موتور به ۱۱۰ اسب‌بخار و ۱۷۸ نیو‌تن‌متر محدود می‌شود.

شاهین اتوماتیک به‌خاطر گیربکسی که استفاده می‌کند، در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۵ لیتر یعنی ۰.۳ لیتر بیشتر بنزین می‌سوزاند و نسبت به شاهین دنده‌ای در مدت زمان بیشتری می‌تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تجربه کند.

کوییک GXR-L؛ ۳۷۹ میلیون تومان

کوییک GXR-L یکی از ارزان‌ترین محصولات تولیدی سایپاست و اقتصادی‌ترین گزینه پیشنهادی سایپا در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده خرداد ۱۴۰۳ محسوب می‌شود.

قیمت کوییک GXR-L در کارخانه ۳۷۹ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان است و متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده می‌توانند با پرداخت تقریبا نیمی از قیمت قیمت کوییک GXR-L در کارخانه، می‌توانند خودرو مورد نظر در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده را رزرو کنند.

کوییک GXR-L با اسم عجیب و غریبی که دارد، نسخه ارتقایافته کوییک S است. از حیث فنی تفاوت موتور M۱۵i در کوییک GXR-L با موتور M۱۵ در کوییک S فقط به معنی افزایش سه درصدی قدرت و افزایش هفت درصدی گشتاور خروجی است.

کوییک GXR-L اشتهای کمتری نسبت به کوییک S دارد به‌جای ۷.۱ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند و برعکس کوییک S به‌استاندارد‌های ۸۵ گانه مجهز شده است. آپشن‌هایی که شامل سنسور فشار باد تایر، چراغ‌های مخصوص روز و … می‌شود.

قیمت کوییک GXR-L که در کارخانه حول‌وحوش ۳۸۰ میلیون تومان است، در بازار آزاد خودرو به ۴۳۰ میلیون تومان می‌رسد و ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها