وام‌ یارانه

خبر خوش مالی دولت برای مستاجران 4 دهک اول | ثبت نام وام‌ یارانه ٣٠٠ و۴٠٠ میلیونی با سود دو درصد!

کد خبر: 1295805

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: از ٢٧ شهر جدید ساحلی ٣ شهر خلیج فارس، تیس و علوی برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام شده که قرار است که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تا کنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کردند که تا انعقاد قراردادها نام این شرکت‌های خارجی محفوظ می‌ماند.

خبر خوش مالی دولت برای مستاجران 4 دهک اول | ثبت نام وام‌ یارانه ٣٠٠ و۴٠٠ میلیونی با سود دو درصد!

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مدیرعامل صندوق ملی مسکن، از آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه ویژه دهک های یک تا ۴ درآمدی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مهدیار اسماعیلی  مدیرعامل صندوق ملی مسکن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  تامین مسکن یکی از اولویت های اصلی رئیس جمهور بود که خوشبختانه اقدامات گسترده ای در این حوزه صورت گرفته است گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن قانون کشور بود و اگر هم قانون نبود نیاز کشور بود که اجرایی شده است‌.

اسماعیلی گفت: امروز رقم ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن از ۲میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه عبور کرده است. همچنین از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون منابع جذب شده در صندوق از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است که ۳۷۱ هزار میلیارد تومان از این رقم آورده مردمی است.

وی در خصوص منابع صندوق ملی مسکن اعلام کرد: منابع صندوق نقدی از محل اوراق و دارایی ها تامین می شود که در حال حاضر منابع صندوق ملی مسکن بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون میزان هزینه کرد صندوق در بخش مسکن چه میزان است گفت: از ابتدای دولت تاکنون از محل منابع نقدی صندوق ملی مسکن ۱۶هزار میلیارد تومان برای بخش مسکن در اجرای طرح نهضت ملی و تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر هزینه شد.

ساخت ۶۹ هزار واحد مسکونی برای محرومین

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن بیان کرد: در قالب نهضت ملی مسکن ۷۴هزار و ۶۵۸ واحد برای جوانی جمعیت،۲۷هزار و ۶۳۲  واحد به قشر ایثارگران، ۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد به جامعه روستایی و ۶۹ هزار و۲۳۲  واحد در مجموع به قشر محرومین اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه اجرای نهضت ملی مسکن مشاغل مختلف مرتبط با مسکن را فعال کرده است توضیح داد: از ۳۷۱ هزار میلیارد تومان منابع مردمی جذب شده برای طرح نهضت ملی مسکن  ۲۳۴ هزار میلیارد تومان مستقیم و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و مابقی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

اسماعیلی از آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه ویژه دهک های یک تا ۴درآمدی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این دسته از متقاضیان در مناطق شهری علاوه بر دریافت ۵۵۰ میلیون تومان در مناطق شهری و ۳۵۰ میلیون تومان در مناطق روستایی وام قرض الحسنه ویژه دریافت می کنند.

وی افزود: این رقم برای دهک های یک و دو ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک های ۳و ۴ سیصد میلیون تومان است که با تسهیلات دریافتی و رقم قرض‌الحسنه رقم قابل توجهی از منابع مالی خرید مسکن برای گروه‌های حمایتی را دریافت می‌کند.

وی افزود: سود تسهیلات قرض‌الحسنه دهک‌های کم درآمد ۲ درصد و بازپرداخت آن ۱۵ ساله است که می تواند بخش عمده ای از مشکلات این دهک ها را در تامین مسکن رفع کند.

باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها